4-7-2020

Από 1 ως 25 Ιουνίου θα λειτουργήσουν δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία – Ως 31 Ιουλίου οι παιδικοί σταθμοί

Ανοίγουν την ερχόμενη Δευτέρα 1 Ιουνίου τα δημοτικά σχολεία, η λειτουργία των οποίων θα κρατήσει ως την Παρασκευή 26 Ιουνίου. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υποστήριξε πως οι τάξεις θα λειτουργούν με 15 μαθητές και αν είναι περισσότεροι τότε θα σπάνε σε μικρότερα τμήματα. Επίσης, τα παιδιά θα έχουν 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό.

Οσο για τους παιδικούς σταθμούς ανοίγουν επίσης από 1η Ιουνίου και θα κλείσουν στις 31 Ιουλίου.

Οι κανόνες δημοτικά, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς θα είναι οι ίδιοι.

  • Αν οι μαθητές είναι πάνω από 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές είναι μέχρι 15,  το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
  • Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την
    ημέρα κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος λειτουργίας του σχολείου
  • Διαλείμματα θα γίνονται σε διαφορετικές ώρες
  • Δεν θα λειτουργήσουν τα κυλικεία
  • Είναι προαιρετική η χρήση μάσκας στα σχολεία και στα σχολικά.

Για τη συνολική καθαριότητα των χώρων η Νίκή Κεραμέως είπε: «Έχουμε νομοθετήσει δυνατότητα πρόσληψης έκτακτου προσωπικού σε δήμους για έως 4 μήνες όπου είναι απαραίτητο. Σε έκτακτες καταστάσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί προσωπικό σε δομές που παραμένουν κλειστές όπως συμβαίνει με τα ΚΑΠΗ που παραμένουν κλειστά μέχρι μέχρι νεωτέρας.

Η επιτροπή των ειδικών θα αξιολογήσει όλα τα νέα δεδομένα στο τέλος της σχολικής χρονιάς των δημοτικών και θα ληφθούν ξανά αποφάσεις αν χρειαστεί για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών. Τέλος, εχουμε ζητήσει γνώμη ειδικών για τις κατασκηνώσεις για να ξεκινήσει η προετοιμασία».

Θεοδωρικάκος για άδεια ειδικού σκοπού

Ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος μιλώντας για την άδεια ειδικού σκοπού ανέφερε ότι: «Η άδεια ειδικού σκοπού για εργαζόμενους στο Δημόσιο μπορεί να συνεχιστεί μόνο αν τα παιδιά τους είναι υποχρεωμένα να είναι στο σχολείο (καθημερινά ή εκ περιτροπής), ανάλογα με το πρόγραμμα του σχολείου».

Οι δηλώσεις Κεραμέως

Η υπουργός Παιδείας ανέλυσε πως κατέληξαν στην απόφαση για το άνοιγμα δημοτικών και νηπιαγωγείων: «Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», είπε η Κεραμέως, που αναφέρθηκε στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής.

Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.

«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία», τόνισε η Νίκη Κεραμέως.

Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. «Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά», είπε.

Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.

Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.

Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελένη Παπαδοπούλου
Ελένη Παπαδοπούλου
Σάββας Καλεντερίδης
Σάββας Καλεντερίδης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ