Σάββατο 18/9/2021

«Ώρα μηδέν» για τη γραμμή 4 του μετρό: Εντός της εβδομάδας κρίνεται η τύχη του διαγωνισμού με προϋπολογισμό 1,8 δις €

Μέσα στην εβδομάδα έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να κριθεί η τύχη του μεγάλου διαγωνισμού, προϋπολογισμού 1,8 δις ευρώ, για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας.

Ο διαγωνισμός έχει εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από τις δύο κοινοπραξίες που το διεκδικούν, επικεφαλής των οποίων είναι οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Στο υπουργείο Υποδομών, με τη συνδρομή του Μεγάρου Μαξίμου, φαίνεται πως αναζητούν μέχρι την τελευταία στιγμή φόρμουλα ώστε να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό δρομολογείται από τις αρχές της δεκαετίας. Μάλιστα, το 2014, δηλαδή πριν από έξι χρόνια, είχε ανακοινωθεί πως ο διαγωνισμός θα προκηρυσσόταν άμεσα. Τελικά προκηρύχθηκε πριν από δύο χρόνια και «κόλλησε» στις προσφυγές και σε άλλα ζητήματα. Ταυτόχρονα, υπήρξε πρόβλημα με τον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες, ώστε ο ανάδοχος της κύριας σύμβασης να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα.

Στην περίπτωση που αποφασιστεί η συνέχιση του διαγωνισμού, τότε θα υπάρξει νέα τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών. Στη συνέχεια, οι δύο κοινοπραξίες θα καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά και ο φθηνότερος θα κερδίσει τη μεγαλύτερη σύμβαση δημοσίου έργου των τελευταίων ετών. Αν αποφασιστεί η επανάληψη του διαγωνισμού, τότε το χρονοδιάγραμμα θα αλλάξει.

Περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Όσοι θεωρούν πως πρέπει να συνεχιστεί ο υφιστάμενος διαγωνισμός υποστηρίζουν ότι τυχόν επανάληψή του θα οδηγήσει σε πολυετή καθυστέρηση ενός έργου που σχεδιάζεται από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Η άλλη πλευρά εκτιμά πως οι προσφυγές έχουν περιπλέξει αρκετά την κατάσταση και θα χρειαστούν νομικές «ακροβασίες» για τη συνέχιση της διαδικασίας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Youtube, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ