Στα σχολεία επιστρέφουν αύριο οι μαθητές, για τον καθιερωμένο αγιασμό, που σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Για τους γονείς μπορεί να είναι ανακουφιστικό ότι τα παιδιά επιστρέφουν σε ένα πρόγραμμα, καθώς κι εκείνοι με τη σειρά τους θα επιστρέψουν στις δικές τους ασχολίες, από την άλλη όμως μπορεί να προκαλεί άγχος η ρουτίνα που δημιουργείται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Σας παραθέτουμε κάποιες κατευθύνσεις για το πώς μπορούν οι γονείς να προετοιμαστούν για την πρώτη μέρα στο σχολείο.
Το πρώτο βήμα είναι να κατανοήσουμε ότι η ανησυχία, οι φόβοι που μπορεί να έχει το παιδί για το σχολείο, τους συμμαθητές, τον καινούργιο δάσκαλο είναι φυσιολογικοί. Θα ξεκινήσει μια καινούργια πραγματικότητα, διαφορετική από αυτή που είχε συνηθίσει.
Επικοινωνία με φίλους
Οι γονείς μπορεί να επικοινωνήσουν με συμμαθητές του παιδιού από την προηγούμενη χρονιά και να κανονίσουν μια μέρα συνάντησης και παιχνιδιού. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να ανανεωθούν οι σχέσεις και να θυμηθούν τις όμορφες στιγμές που προσφέρει το σχολείο.
Επιλογή ρούχων για το σχολείο
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να διαλέξουν τα ρούχα που θα φορέσουν για την πρώτη μέρα στο σχολείο. Με αυτό τον τρόπο εισέρχονται σε ένα κλίμα προετοιμασίας.
Μείωση χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης
Το παιδί θα πρέπει να ενθαρρύνεται να μην αφιερώνει το χρόνο του στην παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων αλλά σε δραστηριότητες όπως επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ, κάρτες, ζωγραφική, διάβασμα βιβλίων. Ο στόχος είναι τα παιδιά να εμπλέκονται σε πιο ενεργητικές δραστηριότητες.
Επικοινωνία με το σχολείο
Η επικοινωνία των γονιών με τους εκπαιδευτικούς αλλά και η εμπλοκή των γονιών στις σχολικές δραστηριότητες έχει ωφέλιμα αποτελέσματα στο ίδιο το παιδί. Συγκεκριμένα, συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση της προσωπικότητας του παιδιού σε πλαίσια εκτός οικογένειας, ώστε να ενθαρρύνεται η μαθησιακή και η κοινωνική του εξέλιξη.
Ψυχραιμία και θετική διάθεση
Οι γονείς θα πρέπει να είναι ενήμεροι ότι η δική τους στάση επηρεάζει τη συμπεριφορά των παιδιών. Ειδικότερα, οφείλουν να είναι διαθέσιμοι να ακούσουν τους φόβους, το άγχος ή την άρνηση των παιδιών για το σχολείο αλλά και να δημιουργήσουν ένα κλίμα αισιοδοξίας και εμπιστοσύνης για το σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά θα πρέπει να πάρουν το μήνυμα ότι οποιοδήποτε πρόβλημα συναντήσουν στο μάθημα ή στη σχέση με κάποιο συμμαθητή να μιλήσουν στον δάσκαλο ή στους γονείς τους.