Από τη στιγμή που άνοιξε ο «ασκός του Αιόλου» μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών, οι προκλήσεις συνεχίζονται η μία μετά την άλλη σε βάρος της Ελλάδας.
Αυτήν τη φορά έχουμε να κάνουμε με τους Βούλγαρους γείτονες, οι οποίοι, με έναν εντελώς ανιστόρητο τρόπο, σπεύδουν τις τελευταίες ημέρες να προπαγανδίσουν ότι στο χωριό Βώλακας, στην ορεινή περιοχή του Νομού Δράμας, οι κάτοικοι μιλάνε τη βουλγαρική γλώσσα!
«Στον ακριτικό Βώλακα Δράμας κάθε χρόνο πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις στην εορτή του Αγίου Πνεύματος», αναφέρει μιλώντας στην «Ορθόδοξη Αλήθεια» ο κ. Γεώργιος Τάτσιος, πρ. πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, και συνεχίζει: «Ανήμερα του Αγίου Πνεύματος καβαλάρηδες παραλαμβάνουν την εικόνα της Αγίας Τριάδας από τον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία, στο κέντρο του χωριού, και την μεταφέρουν στο ξωκλήσι του Αγίου Πνεύματος, όπου γίνεται κουρμπάνι (σ.σ είδος φαγητού). Το έθιμο φέτος κάλυψε ένας Βούλγαρος δημοσιογράφος ο Ντιμιτάρ Σεραφίμοφ, που εργάζεται στην «Μακεντόνσκι Τέλεκομ». Αφού εξήγησε το έθιμο, έκλεισε το άρθρο γράφοντας: «Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η πλειοψηφία των κατοίκων του χωριού μιλούν σε καθαρά βουλγαρική γλώσσα, επειδή το χωριό Βώλακας είναι ένα από τα παλαιά βουλγαρικά χωριά της Νοτιοανατολικής Μακεδονίας»!
Εκείνο, όμως, που απέκρυψε ο Βούλγαρος δημοσιογράφος ήταν το μήνυμα που είχαν γραμμένο οι Βωλακιώτες καβαλάρηδες, που συμμετείχαν στο έθιμο, στο γαλάζιο μπλουζάκι που φορούσαν: «Μακεδονία είναι Ελλάδα»!» καταλήγει ο κ. Τάτσιος.
Η απάντηση του προέδρου του Π.Σ. Βώλακα στον Βούλγαρο δημοσιογράφο
Το άρθρο, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε την οργή των κατοίκων και την άμεση αντίδραση του τωρινού και επί σειρά ετών προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου Βώλακα, κ. Δημήτριου Άρμεν, ο οποίος απευθυνόμενος προς τον δημοσιογράφο έκανε την εξής δήλωση: «Επειδή εγώ τα ψέματα τα απεχθάνομαι, να ξέρεις και να γνωρίζεις ότι ο Βώλακας είναι ένα ελληνικότατο χωριό με ρίζες και έθιμα Ομηρικά, από εποχές κατά τις οποίες εσείς δεν υπήρχατε στην περιοχή. Δυστυχώς για εσάς καταφθάσατε αργότερα από την Μογγολία και εγκατασταθήκατε δίπλα μας.
Θα ήθελα να μάθω πόσους άκουσες να μιλούν Βουλγαρικά στον Βώλακα και, αν ορισμένοι μιλάνε λόγω της ελεύθερης μετάβασης μεταξύ των δύο χωρών, αυτό τι σημαίνει; Ότι οι Βούλγαροι που μιλούν Ελληνικά είναι Έλληνες;
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, θέλεις να μάθεις γιατί μιλούσαν τα Βουλγάρικα οι Βωλακιώτες; Επειδή, λόγω της καταγωγής σας, ήρθατε, ρημάξατε, απειλήσατε, σκοτώσατε και αναγκάσατε τον κόσμο δια της βίας να μιλά αυτή τη γλώσσα. Οι πρόγονοί μας έλεγαν, αυτή τη γλώσσα να μην τη μάθετε ποτέ. Αυτά που τραβήξαμε εμείς, εσείς να μην τα περάσετε. Φαντάσου τι γινόταν!
Και επειδή δεν είναι ο τύπος μου να σκαλίζω παλιές πληγές, ειλικρινά με ανάγκασε η ελεεινή προπαγάνδα σου, να μιλήσω με αυτόν τον τρόπο. Εφόσον ήρθες στο χωριό, δεν είδες το άγαλμα του Μακεδονομάχου Άρμεν, που είναι ο νεότερος ήρωας-μάρτυρας του Μακεδονικού Αγώνα; Ποιος είσαι εσύ, που με τόση ευκολία προσδιορίζεις το χωριό μου με αυτό το βλάσφημο τρόπο;
Εμείς ανήκουμε στην Ελλάδα και είμαστε Έλληνες Μακεδόνες, γιατί οι Μακεδόνες είναι Έλληνες! Για ψάξου κι εσύ, πού ξέρεις ; Μπορεί να είσαι Έλληνας Γενίτσαρος, γιατί ο τόπος που κατοικείς, δεν λεγόταν όπως λέγεται τώρα. Η διηγούμενη ιστορία είναι αληθινή ενώ η συμφέρουσα προβληματική» καταλήγει ο κ. Άρμεν στη δήλωσή του.
«Βουλγάρικα δημοσιεύματα με σκοπό τη δημιουργία τετελεσμένων»
«Οι Βούλγαροι εθνικιστές, μετά την κατάπτυστη Συμφωνία των Πρεσπών, συνειδητοποίησαν ότι η Ελλάδα στερείται σοβαρής πολιτικής στα εθνικά μας θέματα και προβαίνουν σε δημοσιεύματα και ενέργειες, με σκοπό τη δημιουργία τετελεσμένων», επισημαίνει ο κ. Τάτσιος από την πλευρά του και συνεχίζει: «Εκμεταλλεύονται τη χρήση βουλγαρόφωνων τοπικών γλωσσικών ιδιωμάτων, που ομιλούν ταυτόχρονα με την ελληνική γλώσσα ορισμένοι ηλικιωμένοι, και ετεροπροσδιορίζουν την εθνική τους συνείδηση. Κάτι τέτοιο, βέβαια, είναι ανυπόστατο, καθώς η γλώσσα δεν αποτελεί τεκμήριο για την εθνική συνείδηση των πολιτών. Η υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών και η αναγνώριση της σλαβικής διαλέκτου ως ”μακεδονική” δημιουργεί τις προϋποθέσεις για διεκδικήσεις ανύπαρκτης ”μακεδονικής” μειονότητας, με ολέθριες επιπτώσεις για την ειρηνική συνύπαρξη των λαών στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων».
«Είναι ολοφάνερη η διάθεση κάποιων να ετεροπροσδιορίζουν τους Βωλακιώτες ως μη Έλληνες. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. Να θυμίσουμε την αισχρή αναφορά της χορεύτριας της Βασιλικής Σχολής του Λονδίνου, Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίθη σε ό,τι αφορά τη γλώσσα που μιλούν οι Βωλακιώτες, στο σύγγραμμα που εξέδωσε το 2016 με τίτλο ”Επιτηρούμενες Ζωές”.
Με ύπουλο και αντιεπιστημονικό τρόπο (μεροληπτική επιλογή πληροφορητών κι όχι τυχαία) κατέγραψε ως δήθεν επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη ότι η μητρική γλώσσα των Βωλακιωτών δεν είναι η ελληνική», υπογραμμίζει ο κ. Τάτσιος και συνεχίζει την εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία επί του θέματος: «Το σύγγραμμα ”Επιτηρούμενες Ζωές” έκανε αναφορές σε 25 χωριά των Νομών Σερρών και Δράμας στα οποία κατοικούν γηγενείς Μακεδόνες. Ήταν η πρώτη, δήθεν επιστημονική, εργασία που αφορούσε στην γλώσσα που μιλούν οι ανατολικομακεδόνες.
Με την Συμφωνία των Πρεσπών η ελληνόφωνη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αναγνώρισε την ύπαρξη ”μακεδονικής” γλώσσας ως τίτλο μιας νοτιοσλαβικής διαλέκτου. Οι ”Επιτηρούμενες Ζωές” ήταν ένα σύγγραμμα/προπομπός της εν λόγω Συμφωνίας. Με επιστημονικοφανή τεκμηριωμένα στοιχεία επιχειρήθηκε να αλλοιωθεί η ιστορική αλήθεια και να αμφισβητηθεί η ελληνική ως μητρική γλώσσα των ανατολικομακεδόνων. Των ανθρώπων που η ελληνοφωνία ήταν συνειδητή επιλογή και όχι αποτέλεσμα κρατικού εκφοβισμού», όπως υποστηρίζει η κ. Ρόμπου και οι ομοϊδεάτες της, που είναι στρατευμένοι υποστηρικτές μιας εμφυλιοπολεμικής ιδεοληψίας με έντονα τα στοιχεία του διεθνιστικού φασιστικού ρεβανσισμού.
«Οι κάτοικοι αυτών των χωριών ξεσηκώθηκαν και με την πλήρη στήριξη του θεματοφύλακα της γνήσιας Μακεδονικής Παράδοσης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων κατέρριψαν τους ανυπόστατους ισχυρισμούς της επιστημονικοφανούς μελέτης» καταλήγει ο κ. Τάτσιος.
Σωτήρης Λέτσιος