Νέες τεχνολογικές παρεμβάσεις θα γίνουν σύντομα στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, μετά τις σημαντικές αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί το τελευταίο διάστημα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων εν μέσω της πανδημίας του Covid-19.
Πολλά από τα μέτρα που εφαρμόστηκαν είχαν μεγάλη απήχηση και αποδοχή από τους ασφαλισμένους και θα συνεχιστούν μετά τη λήξη των περιορισμών που επιβάλλει η πανδημία. Μάλιστα, αναμένεται και η επέκταση κάποιων από αυτά, ενώ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή νέες παρεμβάσεις, με στόχο να βελτιώσουν την καθημερινότητα των ασφαλισμένων.
Έτσι, με ένα… κλικ στον υπολογιστή ή από το κινητό τους, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και να γνωρίζουν τον χρόνο αναμονής πριν καν φτάσουν σε αυτά, να ελέγχουν ποιες εξετάσεις ή φάρμακα έχουν συνταγογραφηθεί στο ΑΜΚΑ τους, εντοπίζοντας τυχόν απάτες ή λάθη ή να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτημα για γνωμάτευση ειδικής αγωγής από πιστοποιημένο μη συμβεβλημένο θεραπευτή και πολλά άλλα.
Συγκεκριμένα:
- Μετά την κατάργηση των βιβλιαρίων υγείας, ο ΕΟΠΥΥ ανέπτυξε το σύστημα Ηλεκτρονικού Φακέλου Ασφάλισης Υγείας, στο οποίο κάθε ασφαλισμένος μπορεί να έχει πρόσβαση στο ιστορικό των παροχών υγείας που έχουν αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ. Ταυτόχρονα, οι ασφαλισμένοι μπορούν να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή ποιες εξετάσεις και φάρμακα έχουν συνταγογραφηθεί στο ΑΜΚΑ τους, αναγνωρίζοντας τυχόν λάθη ή απάτες.
- Το σύστημα των ραντεβού για την παραλαβή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) θα επεκταθεί σταδιακά σε περισσότερα φαρμακεία, καθώς σήμερα εφαρμόζεται μόνο στο κεντρικό φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στο Μαρούσι, ενώ το επόμενο βήμα είναι να προστεθούν περισσότερες κατηγορίες φαρμάκων, εκτός αυτών της σκλήρυνσης κατά πλάκας. Ήδη, εκατοντάδες ασφαλισμένοι έχουν εγγραφεί και έχουν ξεκινήσει να πραγματοποιούν τα ραντεβού τους, παραλαμβάνοντας τα φάρμακά τους συγκεκριμένη ώρα χωρίς καθυστερήσεις.
- Ολοκληρώνεται το έργο που δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους να προμηθεύονται αριθμό προτεραιότητας στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, με χρήση του υπολογιστή ή του κινητού τους. Έτσι θα γνωρίζουν τον μέσο χρόνο αναμονής πριν φτάσουν στο φαρμακείο. Το έργο θα ξεκινήσει σύντομα στα 12 μεγαλύτερα φαρμακεία του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα, περιορίζοντας ουσιαστικά τις αναμονές.
- Ξεκίνησε με ιδιαίτερη επιτυχία και η διάθεση Φαρμάκων Υψηλού Κόστους από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Στο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί ογκολογικά φάρμακα και φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία της σκλήρυνσης κατά πλάκας, για τα οποία δεν απαιτείται προέγκριση από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης. Πρόκειται για 36 σκευάσματα που αντιστοιχούν σε 85 κωδικούς ΕΟΦ. Ήδη έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 2.500 ασφαλισμένοι και έχουν υποβάλει περισσότερα από 500 αιτήματα για παραλαβές ΦΥΚ από ιδιωτικά φαρμακεία.
Στα σκαριά το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων
Πρόσφατα δόθηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικών υποβολών για εκτελέσεις ηλεκτρονικών γνωματεύσεων ειδικής αγωγής από πιστοποιημένους (μη συμβεβλημένους) θεραπευτές, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών του Οργανισμού (eΔΑΠΥ Ανοικτής Περίθαλψης), με απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση των ατομικών αιτημάτων των ασφαλισμένων και της αναμονής τους για εξυπηρέτηση στα σημεία του Οργανισμού.
Με αυτόν τον τρόπο, οι ασφαλισμένοι δεν υποχρεούνται να καταβάλουν χρήματα στους θεραπευτές και στη συνέχεια να αποζημιωθούν από τον ΕΟΠΥΥ. Το μέτρο αυτό θα συνεχιστεί και μετά το πέρας των μέτρων του κορωνοϊού.
Ο ΕΟΠΥΥ αναπτύσσει, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής ατομικών αιτημάτων για την ελαχιστοποίηση της επισκεψιμότητας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τη γρηγορότερη αποζημίωση των ασφαλισμένων. Συγκεκριμένα, δεν θα απαιτείται πλέον να πηγαίνουν οι ασφαλισμένοι στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για να υποβάλλουν τα ατομικά τους αιτήματα προκειμένου να αποζημιωθούν, αλλά θα μπορούν να τα υποβάλλουν ηλεκτρονικά.
Παράλληλα, η άυλη συνταγογράφηση θα συνεχίσει να ισχύει για τη διευκόλυνση όλων, ώστε οι ασθενείς να μπορούν με ένα μήνυμα να παίρνουν εύκολα τα φάρμακά τους. Πρόκειται για μία εφαρμογή στην οποία έχουν ήδη εγγραφεί χιλιάδες ασφαλισμένοι.
Επιπλέον, με τη στήριξη των φαρμακευτικών εταιριών και των δήμων («Βοήθεια στο σπίτι»), έχει ξεκινήσει και η παράδοση ΦΥΚ κατ’ οίκον, ένα έργο που θα ανακουφίσει σημαντικά ασθενείς με δυσκολία στη μετακίνηση, αλλά και ανοσοκατασταλμένους.
Λειτουργικά κτίρια και παρεμβάσεις στα παλιά
Σημαντικές αλλαγές προωθούνται για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η μετεγκατάσταση του παλαιού φαρμακείου που λειτουργούσε στην περιοχή του Γκύζη σε νέο ιδιόκτητο κτίριο στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, με εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες, καθώς βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον σταθμό του μετρό.
Το νέο φαρμακείο έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του, η οποία έχει πολύ θετικά αποτελέσματα και έτσι ο Οργανισμός προχωρά άμεσα στη λειτουργία και δεύτερου φαρμακείου στο ίδιο κτίριο, που θα εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους κυρίως από το φαρμακείο στη λεωφόρο Αλεξάνδρας 119, το οποίο έκλεισε μετά την απόφαση για 24ωρη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Αλεξάνδρας ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης περιστατικών Covid-19.
Παράλληλα, έχουν προγραμματιστεί έργα και επεκτάσεις και σε άλλα φαρμακεία, ενώ ετοιμάζονται νέες αίθουσες αναμονής στην Ομόνοια, με κλιματισμό και αριθμούς προτεραιότητας. Επίσης, έχει προγραμματιστεί επέκταση του φαρμακείου στην Καλλιθέα, ενώ έχει γίνει διαγωνισμός για νέο κτίριο που θα στεγάσει το φαρμακείο της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη.
Αυτές είναι ορισμένες παρεμβάσεις που, μαζί με την επέκταση της δυνατότητας ραντεβού σε περισσότερα φαρμακεία, θα αναβαθμίσουν σημαντικά την εξυπηρέτηση των πολιτών.
«Όλες οι τεχνολογικές παρεμβάσεις στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ γίνονται με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, που παραλαμβάνουν τα ΦΥΚ από τα φαρμακεία του Οργανισμού», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Βασίλης Πλαγιανάκος.