CERN: Νέο σπάνιο σωματίδιο ενδέχεται να δώσει απαντήσεις για το μυστήριο του σχηματισμού της ύλης!

Ένα νέο είδος σωματιδίου φαίνεται πως ανακάλυψαν επιστήμονες στο CERN, το οποίο, μάλιστα, τους προξένησε ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς έσπευσαν να το χαρακτηρίσουν «εξωτικό»

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές του προγράμματος «Beauty» του Μεγάλου Επιταχυντή Αδρονίων (Large Hadron Collider), εντόπισαν ένα σωματίδιο τεσσάρων κουάρκ – ανακάλυψη, η οποία ενδέχεται να αποκαλύψει νέες σημαντικές πληροφορίες για τα δομικά στοιχεία της ύλης.

Ως… γνωστόν, τα κουάρκ ενώνονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν σύνθετα σωματίδια, γνωστά ως αδρόνια. Οι συγκεκριμένοι ερευνητές, λοιπόν, αισιοδοξούν ότι η νέα αυτή τους ανακάλυψη θα τους επιτρέψει να αποκρυπτογραφήσουν τον τρόπο με τον οποίο τα κουάρκ «δένονται» ή συνδέονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν αυτά τα πιο σύνθετα σωματίδια, που με τη σειρά τους φτιάχνουν την ύλη που υπάρχει γύρω μας.

Όπως εξηγεί η βρετανική εφημερίδα «The Independent», τα κουάρκ συνήθως συνδέονται μεταξύ τους σε ομάδες των δύο ή των τριών. Ωστόσο, εδώ τα τελευταία χρόνια ερευνητές υποστήριζαν πως ενδεχομένως να υπάρχουν αδρόνια που σχηματίζονται από τέσσερα ή και πέντε κουάρκ. Μάλιστα, επιστημονικές ομάδες κατάφεραν μέσα από διάφορα πειράματα να δουν αυτά τα ιδιαίτερα σωματίδια.

Ωστόσο, όλες τις προηγούμενες φορές, τα εν λόγω σωματίδια ήταν σχηματισμένα από συγκεκριμένα είδη κουάρκ. «Τα σωματίδια από τέσσερα κουάρκ είναι πολύ… εξωτικά και αυτό που μόλις ανακαλύψαμε είναι το πρώτο που είναι σχηματισμένο από τέσσερα βαριά κουάρκ του ίδιου τύπου – πιο συγκεκριμένα δύο charm κουάρκ (σ.σ. συμβολίζεται με το c) και δύο charm αντικουάρκ», δήλωσε ο Τζιοβάνι Πασαλέβα, εκπρόσωπος τύπου του ερευνητικού προγράμματος.

Τετρακουάρκ νέου τύπου

«Μέχρι σήμερα, το πρόγραμμά μας και άλλα πειράματα έχουν εντοπίσει τετρακουάρκ με δύο βαριά κουάρκ το πολύ και όχι πάνω από δύο κουάρκ του ίδιου τύπου» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Πλέον, οι μελετητές σκοπεύουν να το περίεργο αυτό σωματίδιο, με σκοπό να αποδείξουν νέες θεωρίες για τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζονται τα κουάρκ, σύμφωνα με τον Κρις Παρκς του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, ο οποίος που αναμένεται να αναλάβει εκπρόσωπος Τύπου του προγράμματος.