Το ελαττωματικό ηλεκτρονικό κύκλωμα του Boeing 737 Max υπεύθυνο για δύο πολύνεκρες πτώσεις, που στοίχισε τη ζωή σε 346 ανθρώπους, τον Οκτώβριο του 2018 και τον φετινό Μάρτιο, είχε μεταβιβάσει την ανάπτυξη και την κατασκευή του τμήματος σε εξωτερικούς συνεργάτες, που μόλις είχαν αποφοιτήσει από τις σχολές τους.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, οι εργαζόμενοι είχαν προσληφθεί για συγκεκριμένο χρόνο από τις συνεργαζόμενες εταιρείες πληροφορικής HCL Technologies και Cyient Ltd στην Ινδία.
Πολλοί από αυτούς τους εργαζόμενους αμοίβονταν με μόλις 9 δολάρια. Αυτή η αμοιβή είχε ως στόχο, σύμφωνα με πρώην μηχανικό της Boeing Ρικ Λούντκε, που ήταν υπεύθυνος για τους ελέγχους πτήσεων τη μείωση του κόστους.
Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκαφών παραμένει καθηλωμένος στο έδαφος μετά το δυστύχημα του Μαρτίου, προκαλώντας απώλειες ενός δισ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο στην Boeing.