Τρόμος και για το μετρό: Σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στη νέα γραμμή προς Πειραιά!

Εντοπίστηκαν 391 βλάβες - Εισροή υδάτων και 19 σελίδες με προβλήματα στα χέρια των υπευθύνων - Ζήτημα ασφάλειας για χιλιάδες επιβάτες

Την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, σε μια πολυδιαφημισμένη τελετή εγκαινίων παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο οποίος μιλούσε για «κατασκευαστικό επίτευγμα», τουλάχιστον του μισού υπουργικού συμβουλίου και βουλευτών της πλειοψηφίας, τέθηκαν και επίσημα σε λειτουργία οι τρεις νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 του μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ενώνοντας έτσι το μεγαλύτερο λιμάνι με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Το συνολικό έργο αφορούσε σήραγγα μήκους 7,55 χλμ. με έξι νέους σταθμούς («Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο»), με τη β’ φάση του έργου από Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, μήκους 3,5 χλμ., και τους τρεις τελευταίους σταθμούς να παραδίδονται την επομένη των εγκαινίων.

Από τα εγκαίνια του μετρό στον Πειραιά

Πρόκειται για ένα σημαντικό για τη χώρα έργο υποδομής, που χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες του λεκανοπεδίου της Αττικής, αλλάζοντας τις συνήθειες και τη καθημερινότητά τους, καθώς και των χιλιάδων τουριστών που το επισκέπτονται η περνάνε transit από αυτό, χρησιμοποιώντας πλοία και αεροπλάνα, προκειμένου να φτάσουν στους τελικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Για το μεγαλύτερο έργο μετρό της Αθήνας (τη δεκαετία 2012-2022) αναθέτουσα αρχή ήταν η Αττικό Μετρό Α.Ε., με την κατασκευή να αναλαμβάνει η ελληνοϊταλογαλλική κοινοπραξία των κατασκευαστικών εταιριών ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, με εποπτεύον το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή και της νέας Γραμμής 4 του μετρό (Αλσος Βεΐκου – Γουδή). Με συμμετοχή και της εταιρίας ALSTOM, η οποία έχει αναλάβει και τη «στοιχειωμένη» υλοποίηση της σύμβασης-σκούπα «717» της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014 και αν είχε παραδοθεί, μπορεί να είχαμε αποφύγει το δυστύχημα των Τεμπών.

Αποκάλυψη των «Data Journalists» για τις αστοχίες της επέκτασης προς Πειραιά

Ομως μόλις τέσσερις μήνες μετά την παράδοση και τη λειτουργία του συνόλου της τόσο σημαντικής επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά, η δημοσιογραφική ερευνητική ομάδα των «Data Journalists» φέρνει στο φως έκθεση που αναδεικνύει ακόμη μία περίπτωση που η καθημερινή ασφάλεια, τόσο του επιβατικού κοινού όσο και του προσωπικού που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία της, είναι υπό αίρεση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Κι αυτό γιατί στο πολυδιαφημισμένο «κατασκευαστικό επίτευγμα» που κόστισε 470.000.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία, η έκθεση που έρχεται στη δημοσιότητα καταγράφει 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στη νέα αυτή γραμμή.

Ούτε μία, ούτε δύο, συνολικά 19 σελίδες με αστοχίες και αβαρίες βρίσκονται, λοιπόν, στα χέρια των υπευθύνων, αναδεικνύοντας ότι το μεγάλο ζήτημα της ασφάλειας χιλιάδων επιβατών μπάζει…

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η εισροή θαλασσινού νερού στο τμήμα του σιδηροδρομικού τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» έκανε αισθητή την παρουσία της πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας. Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θεώρησαν ότι επρόκειτο για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από τη δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κ.λπ. Το πρόβλημα τέθηκε υπό παρακολούθηση, αναδεικνύοντας πρόσθετες αστοχίες, ακόμη και στην ίδια τη σκυροδέτηση του «κατασκευαστικού επιτεύγματος».

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Μπάζει θαλασσινό νερό η σήραγγα που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η ΣΤΑΣΥ (αρμόδια για τη λειτουργία) ζήτησε με επιστολές της να υπάρξουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια (την κοινοπραξία των ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM), αφού το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί, γεννώντας σοβαρό προβληματισμό.

Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του έργου, για το οποίο ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών αλλά και ο παραμένων υφυπουργός του Γιώργος Καραγιάννης επαίρονταν, όταν το έργο πλησίαζε να παραδοθεί, ήταν ακριβώς ότι ο υπόγειος σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας και το ίδιο ισχύει και για μεγάλο μέρος της σήραγγας που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο.

Η ΣΤΑΣΥ, κατά τις ίδιες πληροφορίες, συνέχισε να πιέζει αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων, χωρίς ανταπόκριση από την Αττικό Μετρό Α.Ε. και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία. Ετσι, τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν, διαπιστώνοντας ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά ότι πρόκειται για θαλασσινό νερό! Ύστερα από αυτή την εξέλιξη η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε πλέον επιτακτικά από την κατασκευαστική κοινοπραξία ενημέρωση για τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει.

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Η αποκάλυψη ότι πρόκειται για εισροή θαλασσινών υδάτων στη Γραμμή 3 του μετρό δεν είναι όμως το μοναδικό κατασκευαστικό πρόβλημα του έργου. Στα υπηρεσιακά έγγραφα που παραθέτουν οι «Data Journalists» και μέσα στις 19 σελίδες καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα – Πειραιάς) κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου. Στο τέλος της λίστας των 19 σελίδων περιλαμβάνονται σοβαρές βλάβες, με ορισμένες από αυτές να μην έχουν αποκατασταθεί. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Αγία Μαρίνα – Νίκαια λειτουργεί από το 2020, ενώ αυτό που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2022 ήταν το τελευταίο τμήμα προς Πειραιά.

Ενδεικτικό είναι, τέλος, ότι στο τμήμα εκείνο της 19σελίδης λίστας με τίτλο «Συγκεντρωτικός Πίνακας Προβλημάτων Επιδομής, Ρευματοφόρου και Σήραγγας» οι 22 από τις 62 βλάβες αφορούν το τμήμα Πειραιάς – Δημοτικό Θέατρο. Πολλές από αυτές σχετίζονται με την εισροή υδάτων, που έχει προκαλέσει έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένους συνδέσμους και άλλες αστοχίες που εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους Σταθμούς «Μανιάτικα», «Νίκαια», «Κορυδαλλός», «Αγία Βαρβάρα» και «Αγία Μαρίνα».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Νέοι καυγάδες Λαζαρίδη – Κωνσταντοπούλου: Την είπε «σεξίστρια», τον είπε «θρασύδειλο»

Στα άκρα έχουν φτάσει οι σχέσεις των μελών της Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σήμερα σημειώθηκε οξύτατο επεισόδιο ανάμεσα στον...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Και η Μενδώνη τι είπε;»

Το ως άνω ερώτημα για τη στάση της υπουργού πολιτισμού Λίνας Μενδώνη όταν έμαθε από το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου σχετικά...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έτρεχαν όλοι να βγάλουν selfie με τον Πιερρακάκη…

Την τιμητική του και για selfie σήμερα στη Βουλή δεν είχε ο πρωθυπουργός, αλλά ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Ημέρα ψήφισης του...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μήνυση και αγωγή κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου θα καταθέσει ο Σκέρτσος

Μήνυση και αγωγή κατά της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας σκοπεύει να καταθέσει ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, καθώς η Ζωή...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Η Ελλάδα αντιμετωπίζει συνεχή και συγκεκριμένη απειλή» προειδοποίησε ο Δένδιας

Ο Νίκος Δένδιας αναφέρθηκε στην ανάγκη για ουσιαστική ενίσχυση της εθνικής άμυνας και σαρωτική αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου των Ενόπλων...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος είναι ο μεγάλος χαμένος από την Eξεταστική στον ΟΠΕΚΕΠΕ;

Μεγάλη αίσθηση έχουν προκαλέσει στον δημόσιο βίο οι εικόνες από την εξέταση συγκεκριμένων μαρτύρων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ. Η...
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Λιακάδα και ψύχρα

Γενικά αίθριος θα είναι σήμερα Πέμπτη (18/12) ο καιρός σε όλη τη χώρα, με παροδικές τοπικές νεφώσεις. Σύμφωνα με την...
ΕΛΛΑΔΑ

«Κλαίω από τη χαρά μου»: Ο Άρης Μουγκοπέτρος για τα πρόσθετα δάχτυλά του

Ο μουσικός Άρης Μουγκοπέτρος ζει στιγμές συγκίνησης και χαράς, οκτώ μήνες μετά το σοβαρό ατύχημα που είχε και του άλλαξε...
ΕΛΛΑΔΑ

Ανατροπή στην υπόθεση των παράνομων ελληνοποιήσεων – Αθώος ο αστυνομικός

Ο δικηγόρος Δημήτρης Μάρκου ανακοίνωσε με ανάρτησή του την πλήρη αθώωση του εντολέα του, ενός εκ των αστυνομικών που είχαν...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης