Στον Συνήγορο του Πολίτη προκειμένου να μεσολαβήσει για να λάβει αιτιολογημένη απάντηση από το Τμήμα Τροχαίας Βόλου σε ένσταση που έθεσε σχετικά με κλήση που δέχτηκε για παράβαση του Κ.Ο.Κ. κατέφυγε ένας πολίτης.
Εξετάζοντας την αναφορά, ο Συνήγορος διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο Τμήμα Τροχαίας θεωρούσε ότι δεν είχε την υποχρέωση να απαντά αιτιολογημένα στις ενστάσεις των πολιτών, αλλά ότι αρκούσε ο χαρακτηρισμός αυτών ως «ΒΑΣΙΜΕΣ ή ΑΒΑΣΙΜΕΣ».
Επιπλέον, διαπίστωσε ότι σύμφωνα με την πρακτική του συγκεκριμένου Τμήματος, ο χαρακτηρισμός των αντιρρήσεων των πολιτών ως «ΒΑΣΙΜΕΣ ή ΑΒΑΣΙΜΕΣ» αναγράφονταν στο ίδιο το έντυπο της ένστασης και για την λήψη αυτής της «απάντησης» ο πολίτης θα έπρεπε να επανέλθει με νεότερη αίτηση.
Κατόπιν τούτου ο Συνήγορος, επισημαίνοντας ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 104 του Ν. 2696/1999 (Κ.Ο.Κ.), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, υφίστατο ρητή υποχρέωση της διοίκησης να απαντά που υποβάλλονται κατά κλήσεων με αναφορά σε συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία.
Συμφώνησε με την Αρχή
Στη συνέχεια, ο Συνήγορος απευθύνθηκε στον Διοικητή του Τμήματος ενημερώνοντάς τον ότι η διοίκηση οφείλει να απαντάει πλήρως αιτιολογημένα στις ενστάσεις των πολιτών, καθώς κι ότι η απαίτηση της εν λόγω υπηρεσίας για υποβολή δεύτερης αίτησης από τον πολίτη είναι αυθαίρετη.
Δείτε επίσης: Γκρουπ με 51 εκδρομείς από ΚΑΠΗ των Ιωαννίνων επιστρέφει στην Ελλάδα από τους Αγίους Τόπους
Ο Διοικητής του Τμήματος δεν συμφώνησε με την Αρχή και ο Συνήγορος απευθύνθηκε στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας, ο οποίος με τη σειρά του υπέβαλε σχετικό ερώτημα στη Διεύθυνση Οργάνωσης και Νομικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.
Η Διεύθυνση Οργάνωσης και Νομικής Υποστήριξης αποδέχθηκε την άποψη του Συνηγόρου του Πολίτη και ενημέρωσε σχετικά όλες τις Γενικές Περιφερειακές Αστυνομικές Διευθύνσεις της Χώρας, ζητώντας τη συμμόρφωση των αρμοδίων οργάνων.