Σοβαρό πλήγμα στον εναλλακτικό τουρισμό από τον νόμο που απαγορεύει την «ελεύθερη» στάθμευση των τροχόσπιτων

Τι αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχόσπιτων Ελλάδος

Must Read

Την ώρα που οι αντιδράσεις και τα παράπονα όσων διαθέτουν τροχόσπιτα συνεχίζονται με αφορμή τη «φρέσκια» νομοθετική ρύθμιση που απαγορεύει τη στάθμευσή τους εκτός οργανωμένων κάμπινγκ, έρχεται και η επίσημη ανακοίνωση από τον ΣΕΑΡΤΕ (Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχόσπιτων Ελλάδος), ο οποίος κάνει λόγο για καταστροφικές συνέπειες για τον τουρισμό από την εν λόγω απαγόρευση.

Ειδικότερα, ο Σύλλογος εκφράζει την έντονη ανησυχία του αναφορικά με την εφαρμογή του άρθρου 27 του Ν. 5170/2025 που αφορά στον τουρισμό τροχόσπιτου στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι οι καταστροφικές συνέπειές του έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους και προκαλούν σοβαρό πλήγμα στον εναλλακτικό τουρισμό, τον επιχειρηματικό κλάδο, αλλά και στη διεθνή εικόνα της χώρας.

Μέσω της ανακοίνωσής του ο ΣΕΑΡΤΕ ζητά:

  • «Αναστολή της εφαρμογής του άρθρου 27 του Ν. 5170/2025.Ισότιμη μεταχείριση των
    αυτοκινούμενων και ρυμουλκούμενων τροχοσπίτων με τα υπόλοιπα Ι.Χ. οχήματα ως προς τη στάθμευση και μετακίνηση.
  • Αποκατάσταση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, με σαφές μήνυμα φιλοξενίας.
  • Δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης για την ενίσχυση των τοπικών κοινοτήτων και Camper Stops με πανελλαδικό σχεδιασμό.
  • Αναβάθμιση και απλοποίηση των αδειοδοτήσεων των οργανωμένων κάμπινγκ.
  • Θεσμική κατοχύρωση της δυνατότητας φιλοξενίας σε ιδιωτικούς χώρους, με ασφαλές και λειτουργικό πλαίσιο όπως εφαρμόζεται ήδη σε Γαλλία, Γερμανία και άλλες χώρες.»

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε. έχει ως ακολούθως:

«Ο Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε. – Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχοσπίτων Ελλάδος, εκπροσωπώντας περισσότερες από 70 ελληνικές επιχειρήσεις με πολυετή παρουσία στον κλάδο του τροχοσπίτου, εκφράζει την έντονη ανησυχία και αγανάκτησή του για τις καταστροφικές συνέπειες που επιφέρει η εφαρμογή του άρθρου 27 του Ν. 5170/2025.

Η νομοθετική αυτή ρύθμιση, αντικαθιστώντας τη λέξη «εγκατάσταση» με «στάθμευση», οδηγεί πρακτικά στην καθολική απαγόρευση στάθμευσης για τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα. Η νέα ερμηνεία ποινικοποιεί τη νόμιμη, ευρωπαϊκά κατοχυρωμένη χρήση αυτών των οχημάτων, προκαλώντας σοβαρό πλήγμα στον εναλλακτικό τουρισμό, τον επιχειρηματικό μας κλάδο και τη διεθνή εικόνα της χώρας.

Τα αποτελέσματα είναι ήδη καταστροφικά:

Κατάρρευση της ζήτησης: μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων στις εταιρείες ενοικίασης και πωλήσεων οχημάτων στις εμπορικές εταιρίες
Μείωση αφίξεων: Ο τουρισμός τροχόσπιτου απομακρύνεται από την Ελλάδα, με τις γειτονικές χώρες να απορροφούν τη ζήτηση. Σύμφωνα με ναυτιλιακές εταιρείες, τα πλοία φτάνουν πλέον σχεδόν άδεια από τροχόσπιτα στην Ελλάδα.
Δυσαρέσκεια κατά της Ελλάδος: Στην Ευρώπη των 4.000.000 ρυμουλκουμένων και 3.000.000 αυτοκινουμένων τροχοσπίτων επίσημα ταξινομημένων, υπάρχει ένας έντονος θυμός απέναντι στην Ελλάδα για την απόφαση απαγόρευσης στάθμευσης σχεδόν παντού.

Η μεγαλύτερη οδική βοήθεια της Γερμανίας η ADAC με 21 + εκατομμύρια συνδρομητές, ενημερώνει τους συνδρομητές της, που επιθυμούν να πάνε Ελλάδα να είναι προσεκτικοί, διότι κινδυνεύουν με πρόστιμα ως και 3000 ευρώ και με ποινή φυλάκισης. Μεγάλες Λέσχες της Ιταλίας και της Γαλλίας θεωρούν την Ελλάδα επίσης πλέον αφιλόξενη για τα τροχόσπιτα.

Αντί να στοχεύσει σε παρανομίες, ο νόμος χτυπά τη νόμιμη δραστηριότητα:

Ο Νόμος 5170/2025 δημιουργεί επιλεκτική διάκριση εις βάρος των αυτοκινούμενων τροχοσπίτων, τα οποία διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας Ι.Χ. όπως και των ρυμουλκούμενων που έχουν το ίδιο δικαίωμα στάθμευσης με τα υπόλοιπα οχήματα. Ωστόσο:

Η νομοθεσία ποινικοποιεί τη στάθμευση μόνο αυτών των οχημάτων, ακόμη και αν δεν πραγματοποιείται “εγκατάσταση”.
Η αστυνομία, σε πολλές περιπτώσεις, επιβάλλει κλήσεις ακόμη και σε δρόμους οπου ο ΚΟΚ επιτρέπει την στάθμευση και σε περιπτώσεις φιλοξενίας από καταστηματάρχες παρά τη ρητή πρόβλεψη του νόμου.

Ο κλάδος απειλείται με αφανισμό:

Απασχολούμε πάνω από 500 εργαζόμενους και εξυπηρετούμε χιλιάδες τουρίστες ετησίως.
Αντιμετωπίζουμε σοβαρό κίνδυνο βιωσιμότητας λόγω ακυρώσεων κρατήσεων και πωλήσεων.
Συμμετέχουμε ενεργά σε έναν τουριστικό κλάδο που δραστηριοποιείται όλο τον χρόνο, ιδιαίτερα στην περιφέρεια.

Οι εθνικές επιπτώσεις είναι σημαντικές:

Απώλεια κύρους: Η Ελλάδα εμφανίζεται ως χώρα εχθρική προς τον εναλλακτικό τουρισμό, σε αντίθεση με ευρωπαϊκές χώρες που ενισχύουν τη φιλοξενία τροχοσπίτων.

Η Ελλάδα έχει επίσημα 291 Κάμπινγκ με 23767 θέσεις για τροχόσπιτα. Δεν επαρκούν με βάση την ζήτηση για τουλάχιστον 60.000 θέσεις, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και δεν διαθέτει την εναλλακτική λύση ειδικών, δημόσιων και δημοτικών χώρων στάθμευσης ή των Camper Stop ( χώροι προσωρινής στάθμευσης για ανεφοδιασμό και ξεκούραση ). Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν 29.000 Camper Stop και τέτοιους χώρους ανέπτυξαν και οι γειτονικές Βαλκανικές χώρες.

Απώλεια εσόδων: Χάνεται μια πολύτιμη μορφή τουρισμού που δραστηριοποιείται όλο τον χρόνο, στηρίζοντας κυρίως την περιφέρεια. Χάνονται έσοδα εκατομμυρίων ευρώ από επιχειρήσεις και τουρίστες που ξοδεύουν σε τοπικές αγορές, εστίαση, πρατήρια και αξιοθέατα.

Στην Ισπανία, ο τουρισμός τροχόσπιτου αποφέρει πάνω από 2 δισ. ευρώ ετησίως, φιλοξενώντας 200.000 τουρίστες μόνο τον χειμώνα και άλλους τόσους το καλοκαίρι

Η λύση δεν είναι οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι:

Το πρόβλημα δεν επιλύεται με πρόχειρες διευκρινίσεις. Μια πιθανή εγκύκλιος περί στάθμευσης σε ιδιωτικούς χώρους δεν αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των τουριστών ούτε διασφαλίζει την επιβίωση των επιχειρήσεων.

Ο Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε ζητάει άμεσα:

Αναστολή της εφαρμογής του άρθρου 27 του Ν. 5170/2025.

  1. Ισότιμη μεταχείριση των αυτοκινούμενων και ρυμουλκούμενων τροχοσπίτων με τα υπόλοιπα Ι.Χ. οχήματα ως προς τη στάθμευση και μετακίνηση.
  2. Αποκατάσταση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, με σαφές μήνυμα φιλοξενίας.
  3. Δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης για την ενίσχυση των τοπικών κοινοτήτων και Camper Stops με πανελλαδικό σχεδιασμό.
  4. Αναβάθμιση και απλοποίηση των αδειοδοτήσεων των οργανωμένων κάμπινγκ.
  5. Θεσμική κατοχύρωση της δυνατότητας φιλοξενίας σε ιδιωτικούς χώρους, με ασφαλές και λειτουργικό πλαίσιο όπως εφαρμόζεται ήδη σε Γαλλία, Γερμανία και άλλες χώρες.
  6. Δεν ζητάμε προνόμια. Ζητούμε λογική, ισονομία και συνεργασία.

Ο τουρισμός τροχοσπίτου δεν είναι απειλή, αλλά ευκαιρία για την Ελληνική οικονομία και την περιφέρεια.

Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει επισκέπτες, επιχειρήσεις και εκατομμύρια έσοδα, εξαιτίας ενός νομοθετήματος που δεν μελετήθηκε επαρκώς.»

  • Δείτε σχετικό ρεπορτάζ:


Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Οι λεγόμενοι τουρίστες με τροχόσπιτα που έρχονται στην Ελλάδα είναι κυρίως Βούλγαρου Σκοπιανοί Σεβροι κτλ δηλαδή από Βαλκανια οι οποίοι δεν προσφέρουν τίποτα στην ελληνική οικονομία παρά μόνο να πληρώσουν διόδια αν βρουν και την διαμονή στο χώρο στάθμευσης . Τα έχουν όλα αγορασμένα από τα σουπερμάρκετ των χωρών τους ειδικά οι Σκοπιανοί
    Τώρα συγκρίνουμε τον εναλλακτικό τουρισμό της Ισπανίας.

    • Να συμφωνήσουν όλα τα αυτοκινούμενα με πανό να γράφουν ciao Greek πάμε όλοι Τουρκία σε δικό μου οικόπεδο να μην μπορώ να μείνω,,πόσα συμφέροντα ακόμη Κουλη θα εξηοηρετησης,έρχεται η ώρα σου

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img
spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This