Χωρίς φωτισμό το αεροδρόμιο Νάξου από το Μάρτιο – Με… φορητά φώτα εξυπηρετούν αεροδιακομιδές!

Σε μια περίοδο όπου οι υποδομές των νησιωτικών περιοχών δέχονται πιέσεις, το ζήτημα προκαλεί έντονο προβληματισμό

Must Read

Σε μια περίοδο όπου οι υποδομές των νησιωτικών περιοχών δέχονται πιέσεις, το ζήτημα που ανακύπτει από τα εκτελούμενα έργα στο αεροδρόμιο της Νάξου προκαλεί έντονο προβληματισμό και εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια και την επιχειρησιακή ετοιμότητα του νησιού σε περιόδους κρίσης.

Τα έργα διαπλάτυνσης του αεροδρομίου, τα οποία ξεκίνησαν πρόσφατα και προβλέπεται να διαρκέσουν αρκετούς μήνες, αποτελούν μεν ένα σημαντικό αναπτυξιακό βήμα, αλλά η εκτέλεσή τους έχει αφήσει ακάλυπτο ένα κρίσιμο σκέλος της λειτουργίας του αερολιμένα, δηλαδή τη δυνατότητα νυχτερινής προσγείωσης και απογείωσης αεροσκαφών.

Όπως έγινε γνωστό, στο πλαίσιο των πρώτων εργασιών απαιτήθηκε η αφαίρεση των φωτιστικών σωμάτων του αεροδιαδρόμου. Από τις 10 Μαρτίου, ο διάδρομος παραμένει χωρίς φωτισμό, γεγονός που αν και δεν επηρεάζει τις προγραμματισμένες πτήσεις –οι οποίες έτσι κι αλλιώς δεν εκτελούνται τη νύχτα στα περισσότερα νησιά– δημιουργεί σοβαρό κενό ασφαλείας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο οξύ αν αναλογιστεί κανείς την ανάγκη για αεροδιακομιδές, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες όπου αυξάνεται ο πληθυσμός λόγω τουρισμού και αντίστοιχα οι πιθανότητες για επείγοντα περιστατικά. Παρότι ορισμένοι τύποι στρατιωτικών ελικοπτέρων –όπως τα Σινούκ και τα MH-90– μπορούν να επιχειρήσουν σε μη φωτιζόμενο διάδρομο, πολλά μικρότερα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται συνήθως για διακομιδές αδυνατούν να προσγειωθούν υπό αυτές τις συνθήκες.

Το ερώτημα που τίθεται είναι εύλογο: μπορεί ένα νησί να μείνει ουσιαστικά αποκομμένο από την αεροπορική του πρόσβαση σε ώρες ανάγκης, για μήνες;

Ο αερολιμενάρχης της Νάξου, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα του θέματος, έχει ήδη αιτηθεί την αποστολή φορητού εξοπλισμού φωτισμού. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα φορητά φώτα έχουν ήδη ξεκινήσει να φτάνουν στο νησί, με στόχο να καλύψουν προσωρινά τις ανάγκες για νυχτερινές απογειώσεις και προσγειώσεις, ειδικά σε περιπτώσεις που η ανθρώπινη ζωή βρίσκεται σε κίνδυνο.

Ωστόσο, παραμένει ασαφές αν αυτό το μέτρο επαρκεί για να καλύψει πλήρως τα επιχειρησιακά πρότυπα ασφαλείας, καθώς οι φορητοί προβολείς δεν προσφέρουν την ίδια σταθερότητα και αξιοπιστία με τον μόνιμο φωτισμό.

Το ζήτημα δεν είναι μόνο τεχνικό. Αγγίζει το ευρύτερο θέμα της ισότιμης πρόσβασης των νησιωτών σε κρίσιμες υπηρεσίες υγείας και άμεσης διακομιδής, ανεξαρτήτως ώρας. Καθώς τα έργα στο αεροδρόμιο συνεχίζονται, είναι απαραίτητο να τεθεί ως πρώτη προτεραιότητα η διατήρηση της λειτουργικότητας του αεροδιαδρόμου σε καταστάσεις ανάγκης.

Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός, όσο φιλόδοξος και αναγκαίος κι αν είναι, δεν μπορεί να γίνεται εις βάρος της ασφάλειας και της υγειονομικής προστασίας των πολιτών. Η πολιτεία οφείλει να παρακολουθήσει στενά την κατάσταση, να διασφαλίσει την άμεση κάλυψη του κενού και να αποδείξει έμπρακτα ότι η ζωή και η υγεία των κατοίκων των νησιών δεν μπαίνουν σε αναμονή, ούτε «παγώνουν» μέχρι την ολοκλήρωση των έργων.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This