Σε μια απίστευτη δοκιμασία μπαίνουν, όταν επικρατεί καύσωνας και ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα οποία δεν διαθέτουν κλιματισμό!
Την περασμένη Πέμπτη, όταν ο καύσωνας στην Αθήνα είχε χτυπήσει «κόκκινο» με το θερμόμετρο να δείχνει πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου ένα σοβαρό περιστατικό έγινε στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο τον γνωστό μας ΗΣΑΠ που καταδεικνύει τις πρωτοφανείς και επικίνδυνες συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι υπάλληλοι για να μεταφέρουν τον κόσμο.
Όπως είναι γνωστό οι συρμοί του ηλεκτρικού που κυκλοφορούν στην Αθήνα είναι «αρχαίοι» και δεν διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα η κατάσταση μέσα στα βαγόνια να είναι αποπνικτική ειδικά σε ώρες αιχμής.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στην καμπίνα του ηλεκτροδηγού με αποτέλεσμα την περασμένη Πέμπτη να λιποθυμήσει οδηγός συρμού του ηλεκτρικού την ώρα που εκτελούσε δρομολόγιο από το Θησείο στον Πειραιά καθώς δεν υπήρχε κλιματισμός.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός καθώς σε έκτακτες περιπτώσεις οι συρμοί σταματούν αυτόματα.
Την Παρασκευή, με αφορμή το συμβάν, εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση τα Σωματεία Εργαζομένων και Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ τονίζοντας την απουσία τροχαίου υλικού και στοιχειωδών συνθηκών μεταφοράς σε αυτούς που κυκλοφορούν.
Η ανακοίνωση
«Το περιστατικό λιποθυμίας ηλεκτροδηγού λόγω των συνθηκών εργασίας που μόνο άψογες δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, ήρθε να πιστοποιήσει αυτό που ολέγεται «ωμή αλήθεια». Είναι το αποτέλεσμα της γενικευμένης απαξίωσης του δικτύου. Οι ελάχιστοι συρμοί που κυκλοφορούν στο δίκτυο, υπολειτουργούν και συνεπώς η εξασφάλιση βασικών – ουσιαστικά στοιχειωδών – συνθηκών για ασφαλή εργασία πάει παρίπατο.
Στις καμπίνες ηλεκτροδήγησης που δεν υπάρχει κλιματισμός και κατ΄επέκταση καμία προφύλαξη από θερμική καταπόνηση – πιο εύκολα μπορεί ο συνάδελφος οδηγός να τηγανίσει αυγά στην τράπεζα χειρισμού παρά να χειριστεί το τρένο.
Οργισμένοι επιβάτες, αφενός «να ξεσπούν την οργή τους σε λάθος κατεύθυνση (στους ηλεκτροδηγούς) σε βαθμό λίγο πριν τη χειροδικία.
Για ποιο λόγο ενώ χρειάζονται λιγότεροι συρμοί για την εκτέλεση του θερινού προγράμματος δρομολογίων, δεν υπάρχει διαθεσιμότητα οχημάτων που να παρέχουν τα αυτονόητα και καλούν «τη διοίκηση να μην παίζει με την υγεία επιβατών και εργαζομένων και να λάβει άμεσα μέτρα ώστε να δρομολογηθούν σε όλες τις γραμμές συρμοί οι οποίοι να πληρούν έστω κατ΄ελάχιστον τους όρους που αντιστοιχούν σε σοβαρή εταιρεία παροχής συγκοινωνιακού έργου».
Δείτε την ανακοίνωση:
Ακραίες συνθήκες βιώνουν και οι επιβάτες οι οποίοι αναγκάζονται να περιμένουν μέσα σε συνθήκες καύσωνα για τα μέσα μεταφορά και όταν έρχονται να υππφέρουν μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους καθώς δεν διαθέτουν επαρκή κλιματισμό σε ορισμένες περιπτώσεις
Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ
Για αδιαθεσία και όχι λιποθυμία του οδηγού κάνει λόγο η ΣΤΑΣΥ σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Σάββατο. Παράλληλα αναφέρει πως το πρόβλημα στον κλιματισμό παρουσιάστηκε στη διάρκεια του δρομολογίου.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρει:
– Το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός από την έναρξη της κυκλοφορίας στις 5μιση το πρωί.
– Όταν ο οδηγός ενημέρωσε για τη βλάβη, δόθηκε εντολή απόσυρσης του συρμού στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά.
– Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και συγκεκριμένα στον σταθμό Θησείο, ο οδηγός ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου, πως ένοιωσε αδιαθεσία. Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κλήθηκε το ΕΚΑΒ και τον συρμό οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός.
– Στον οδηγό παρασχέθηκε βοήθεια από το ΕΚΑΒ και με δική του ευθύνη αποχώρησε, χωρίς να αιτηθεί τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.
– Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, η ΣΤΑ.ΣΥ προγραμματίζει επιπλέον βάρδιες 4 οδηγών, ώστε να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των οδηγών στην καμπίνα τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα 12:00-18:00 τα διαλείμματα των οδηγών γίνονται πιο συχνά από τα συνηθισμένα, ούτως ώστε ο χρόνος συνεχούς οδήγησης να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα.
– Η λειτουργία της τεχνικοεπισκευαστικής βάσης του Πειραιά παραμένει αδιάλειπτη και υπό δύσκολες συνθήκες οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ εργάζονται για την αποκατάσταση των τεχνικών βλαβών που ανακύπτουν καθημερινά. Για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της βάσης, το αμέσως επόμενο διάστημα προκηρύσσεται η πρόσληψη 104 επιπλέον τεχνικών».
Δείτε επίσης:
- ΕΜΥ: Υποχώρηση του καύσωνα στα δυτικά στις 27/7 και στα ανατολικά στις 28/7
- «Βροχή» οι καταγγελίες εργαζομένων – Τους αναγκάζουν να δουλεύουν στον ήλιο με ακραίο καύσωνα
ΣΤΑΣΥαστες αντί να απολογηθείτε για τα ερείπια σας που κυκλοφορούν πάνω στις ράγες και κινδυνεύουν επιβάτης και εργαζόμενοι, μίλησε και εσείς την ξύλινη πολιτική γλώσσα “τρέξαμε αμέσως για βοήθεια” “στείλαμε το ερείπιο για επισκευή” ” λαμβάνουμε μέτρα ασφαλείας” και ένα σωρό άλλες αστειότητες. Ο συρμός αυτός συμμετείχε στο επεισόδιο “πάρε τα λεφτά και φύγε” στην τηλεοπτική σειρά “Κωνσταντίνου και Ελένης”το 1999-2000