Η Αθήνα είναι μια πόλη που ασφυκτιά από την κυκλοφορία. Χιλιάδες αυτοκίνητα στους δρόμους, μποτιλιάρισμα σε κάθε λεωφόρο, καυσαέριο και χάος στην καθημερινότητα. Την ίδια στιγμή, το κέντρο και οι γειτονιές της πόλης πνίγονται από έλλειψη χώρου, στενά πεζοδρόμια και ελάχιστες εναλλακτικές μετακίνησης.
Ποδήλατα, πατίνια και μικρά ηλεκτρικά οχήματα
Η μικροκινητικότητα με ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια, μικρά ηλεκτρικά οχήματα, ακόμα και οργανωμένα δίκτυα κοινόχρηστων ποδηλάτων δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη. Σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Παρίσι, η Κοπεγχάγη ή η Βαρκελώνη, η μικροκινητικότητα άλλαξε το πρόσωπο της καθημερινότητας, λιγότερη συμφόρηση, καθαρότερος αέρας, πιο ανθρώπινες πόλεις.
Η Αθήνα κολλημένη στο παρελθόν
Η Αθήνα, αντίθετα, παραμένει κολλημένη στο παρελθόν. Οι λίγες ποδηλατικές λωρίδες είναι αποσπασματικές, κακοσχεδιασμένες και επικίνδυνες. Οι πεζοί παλεύουν να κινηθούν ανάμεσα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, και οι εναλλακτικές μετακινήσεις καταλήγουν να είναι εχθρικό σπορ αντί για επιλογή.
Η μικροκινητικότητα δεν είναι μόνο οικολογική απάντηση. Είναι οικονομική, γιατί μειώνει το κόστος μετακίνησης. Είναι κοινωνική, γιατί κάνει τις γειτονιές πιο προσιτές. Είναι και πολιτισμική, γιατί φέρνει έναν νέο τρόπο ζωής πιο κοντά στον άνθρωπο και λιγότερο στο αυτοκίνητο.
Ανάγκη για σοβαρό σχεδιασμό
Η Αθήνα διψάει για μικροκινητικότητα. Όχι με ημίμετρα και πειραματισμούς, αλλά με σοβαρό σχεδιασμό, ασφαλείς ποδηλατοδρόμους, κοινόχρηστα συστήματα, υποδομές φόρτισης και κανόνες που εφαρμόζονται.
Κι όσο δεν υπάρχει ουσιαστικό σχέδιο που θα αλλάξει την πόλη, η Αθήνα θα συνεχίσει να βράζει στο καυσαέριο και να ζει με υποσχέσεις.
Δείτε επίσης: