Η εικόνα είναι γνώριμη πια. Έφηβοι μαυροφορεμένοι, με το τσαντάκι περασμένο χιαστί, βηματίζουν στους δρόμους με βλέμμα σκληρό, γροθιές σφιγμένες και κορμί σε ετοιμότητα. Σαν να είναι έτοιμοι για μάχη, λες και η καθημερινότητα είναι εμπόλεμη ζώνη. Παρέες εφήβων που θυμίζουν περισσότερο μικρές συμμορίες παρά παιδιά που βγήκαν να χαρούν τη ζωή. Αυτό το σκηνικό δεν είναι απλώς ανησυχητικό· είναι προειδοποίηση.
Αντί η νέα γενιά να εμπνέεται από πρότυπα δημιουργίας, τέχνης, μόρφωσης και προόδου, διολισθαίνει σε μια μιμητική κουλτούρα των Βαλκανίων – σκληρή, τραχιά, καχύποπτη. Και το χειρότερο; Η πολιτεία παρακολουθεί αμέτοχη.
Ευθύνες της κυβέρνησης
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν τεράστια ευθύνη. Αντί να επενδύσουν σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μορφώνει και καλλιεργεί, περιορίζονται σε ημίμετρα, εξετάσεις-λαιμητόμο και σχολεία που θυμίζουν φυλακές. Οι μαθητές ασφυκτιούν σε τάξεις με ελλείψεις καθηγητών, με προγράμματα στείρα και απαρχαιωμένα. Πού είναι η αισθητική αγωγή, η μουσική, το θέατρο, οι αθλητικές δραστηριότητες που θα διοχέτευαν τη νεανική ενέργεια δημιουργικά;
Αντί να καλλιεργούμε πολίτες με φαντασία και κρίση, αναπαράγουμε μια κοινωνία με νεολαία γεμάτη θυμό, έτοιμη να εκραγεί. Το σχολείο δεν γίνεται χώρος παιδείας και έμπνευσης, αλλά εργοστάσιο καταπιεσμένων ψυχών. Και ύστερα απορούμε γιατί οι έφηβοι μοιάζουν με συμμορίες.
Τα παιδιά χάνουν την ταυτότητά τους
Η πολιτική ηγεσία επιμένει να μετράει την επιτυχία με ποσοστά στις Πανελλαδικές, την ίδια στιγμή που τα παιδιά χάνουν την ταυτότητά τους. Δεν είναι μόνο θέμα μόδας· είναι θέμα κουλτούρας. Και όταν μια κοινωνία χάνει την κουλτούρα της, χάνει το μέλλον της.
Αν δεν υπάρξει άμεση αλλαγή κατεύθυνσης, αν δεν μπει η Παιδεία στην καρδιά της πολιτικής, η εικόνα των μαυροφορεμένων εφήβων δεν θα είναι εξαίρεση. Θα είναι ο κανόνας. Και τότε, δεν θα μιλάμε απλώς για μια «χαμένη γενιά», αλλά για μια γενιά που την χάσαμε με τις ίδιες μας τις πολιτικές.
Οταν χρονια δεν κανεις τιποτα για την παιδια , θα εχεις ασχημα αποτελεσματα .Εχω παει σε Γερμανικο σχολειο . Χαιρομασταν ολα τα παιδια στο σχολειο .Σε καθε μαθημα ειχαμε διαφορετικο δασκαλο, τα αγγλικα στο δημοτικο τα εμαθα δεν εχει φροντηστιρια να πληρωνη ο γονιος .Καθε σχολειο εχει το δικο του γυμναστηριο .Τα σχολεια καθαριοτητα, ελεγες ξενοδοχειο ειναι , εδω καθε χρονο τα βαφουμε . Εκει την παιδια την εχουν ψυλα στην ατζεντα , εδω σαμαν φου .Μετα εχουμε παραπονο απο την παιδια, το σχολειο για τα παιδια πρεπει να ειναι το δευτερο σπιτι .Ρωτησα εναν φιλο Δασκαλο για τα σχολεια , και μου ειπε η πιο πολλοι περνουνε κατω απο χιλιαρικο . με τη ορεξη να δουλεψουνε .Το προβλημα ειναι τα αλλα Κρατοι ερχονται , και εμεις πηγαινουμε .
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
γενικότητες
Θα ακουστεί μπανάλ αλλά προσπαθήστε να το αντιληφθείτε στο πραγματικό του βάθος:
Η απομάκρυνση των παιδιών από τον Θεό και δη τον Χριστό τα κάνει σκληρά. Και για αυτό έχει ευθύνη η κοινωνία συνολικά.
Το να εφαρμόζεις μια πολιτική ίσων αποστάσεων ως κράτος ίσως είναι σωστό. Όμως σαν άνθρωπος δεν μπορείς να μην έχεις αναφορά στο Θεό. Κι εδώ, στη γη μας, τιμούμε και πιστεύουμε τον τριαδικό Θεό της σταυρωμένης αγάπης για τον άνθρωπο. Τι ξέρουν άραγε για Αυτόν τα παιδιά; Για την πηγή της ζωής; Για την Αλήθεια;
Αναρωτηθείτε πότε μιλήσατε στα παιδιά σας για τον Χριστό. Μαύρισε η καρδιά τους και μετά τα ρούχα τους.
Πάμε χαμένοι όλοι μας αν δεν μιλήσουμε