Το φλέγον ζήτημα των ΕΛΤΑ αναμένεται να συζητηθεί την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στη Βουλή, ωστόσο, αύριο Δευτέρα 3 Νοεμβρίου μπαίνουν τα πρώτα λουκέτα σε υποκαταστήματα της εταιρείας, με την αναλυτική λίστα να δίνεται στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα, 46 είναι τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν οριστικά από αύριο, η μεγάλη πλειονότητα των οποίων (33) είναι στην Αττική. Επτά βρίσκονται στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, από ένα σε Πάτρα, Ρόδο και Ιωάννινα και άλλα δύο στην Κρήτη – ένα στην Ιεράπετρα και ένα στα Χανιά.
Η αναλυτική λίστα
- ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171) ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΑΛΙΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2)(CARREFOUR) ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΒΟΥΛΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΓΕΡΑΚΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΔΑΦΝΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18) ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
- Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49) ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13) ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΛΕΝΟΡΜΑΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54) ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14) ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΝΙΚΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΒΙ.ΠΕ.Θ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΣΥΚΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΠΑΤΡΑΣ 3 ΑΧΑΪΑΣ
- ΡΟΔΟΥ 2 ΔΩΔ/ΝΗΣΟΥ
- ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2 ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
- ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
- ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.) ΧΑΝΙΩΝ
Σε βάθος τριμήνου το κλείσιμο των καταστημάτων στην περιφέρεια
Μετά από σκληρό «παζάρι» και ακολουθώντας τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν ακόμη και εντός κυβέρνησης, η διοίκηση των ΕΛΤΑ αποφάσισε να προχωρήσει σε οριστική αναστολή λειτουργίας μόνο σε υποκαταστήματα που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών, με το λουκέτο στα υποκαταστήματα της περιφέρειας να αναστέλλεται για τρεις μήνες.
Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, οι μεταβολές για τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας θα γίνουν με γνώμονα την παροχή καλύτερων υπηρεσιών, ενώ θα εξεταστεί και η λειτουργία πρακτορείων, εφόσον είναι εφικτό και υπάρξει ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, σε συσκέψεις που είχαν προηγηθεί επισημάνθηκε προς τις διοικήσεις ΕΛΤΑ και Υπερταμείου η ελλιπής ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών και της κοινής γνώμης σχετικά με το αναγκαίο σχέδιο αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων και τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας με ψηφιακά μέσα, περισσότερους διανομείς και υπηρεσίες κατ’ οίκον, ιδίως στις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές.
Ως αποτέλεσμα, οι αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες συνεχίζονται, με κατοίκους μικρών και μεγάλων δήμων να κατεβαίνουν στους δρόμους με πανό και συνθήματα κατά του λουκέτου.
Εσωκομματικές αναταράξεις
Το αιφνιδιαστικό κλείσιμο δεκάδων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ προκάλεσε εσωκομματικές αναταράξεις στη Νέα Δημοκρατία, με «γαλάζιους» υπουργούς και βουλευτές να εκφράζουν τις ενστάσεις τους, ακόμα και μετά τις νεότερες ανακοινώσεις για «μισό βήμα πίσω» από τη διοίκηση της εταιρείας.
«Σε αυτό το θέμα, καλό είναι να είμαστε όλοι σοβαροί και υπεύθυνοι. Προφανώς, η καλή διοίκηση των ΕΛΤΑ θα μπορούσε στο θέμα το επικοινωνιακό να κάνει κάποιους άλλους χειρισμούς», τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης.
«Ο συμβολισμός αυτής της κίνησης υπερβαίνει κατά πολύ τα όποια λογιστικά σχέδια μιας επιχείρησης, ιδιαίτερα όταν σήμερα η ελληνική επαρχία και ιδίως η ακριτική Ελλάδα, αναζητά με κάθε τρόπο το αντίδοτο στην εγκατάλειψη», ανέφερε ο Αντώνης Σαμαράς.
«Η εξυγίανση των ΕΛΤΑ είναι αναγκαία για την επιβίωσή τους και η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται το οξύ οικονομικό πρόβλημα της εταιρείας, παρά τις παρεμβάσεις και τα βήματα που ήδη έχουν γίνει. Ταυτόχρονα, όμως, ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ περνά μέσα από τη συνεργασία των ταχυδρομείων με τις τοπικές κοινωνίες, που αποτελούν, άλλωστε, και την ισχυρή τους πελατειακή βάση», επισημαίνουν με τη σειρά τους κυβερνητικές πηγές.
Σφοδρές οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης
«Πρέπει να έρθουμε στη θέση όλων των κατοίκων της ελληνικής περιφέρειας που βλέπουν τα καταστήματα των ΕΛΤΑ να κλείνουν, τα τραπεζικά καταστήματα να μειώνονται», τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης.
«Ο κ. Μητσοτάκης είναι αναξιόπιστος και αποδείχτηκε αδύναμος, όταν οι πολίτες διεκδικούν το δίκιο τους. Δεν μπορεί να κρύψει ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία τα χρεοκόπησαν οι γαλάζιες ακρίδες», ανέφερε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος.
«Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη αντί για λουκέτα και ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, να εξασφαλίσει άμεσα κρατική χρηματοδότηση, να κάνει προσλήψεις προσωπικού», υποστήριξε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ενώ ο επικεφαλής της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης δήλωσε πως είναι «αποκλειστική ευθύνη Μητσοτάκη το λουκέτο στα καταστήματα των ΕΛΤΑ».
Μαρκόπουλος: «Άσκοπος αιφνιδιασμός»
«Υπήρξε ένας άσκοπος αιφνιδιασμός. Δεν καταλαβαίνω γιατί έγινε αυτό το λάθος. Δεν λέω ότι είναι λάθος η προσπάθεια εξυγίανσης των ΕΛΤΑ, το να λυθεί το πρόβλημα. Από την άλλη όμως, δεν μπορεί κάποιος τεχνοκράτης να αποφασίζει, έστω και αν έχει εκχωρηθεί η αρμοδιότητα στο Υπερταμείο, έναντι των βουλευτών» σημείωσε ο Δημήτρης Μαρκόπουλος μιλώντας στο MEGA.
«Η λύση (της παράτασης) που ανακοινώθηκε χθες εμένα δεν με καλύπτει, γιατί δεν παίρνω μέρος στη διαβούλευση. Δεν καταλαβαίνω τον διαχωρισμό μεταξύ λεκανοπεδίου Αττικής και υπόλοιπης περιφέρειας. Δεν έχω ακούσει τον κ. Παπαστεργίου τρεις μέρες και θα ήθελα. Δεν γνωρίζω, αιφνιδιάστηκε και το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής; Θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις. Οι τεχνοκράτες αποφασίζουν και οι πολιτικοί παρακολουθούν; Για μένα αυτό δεν είναι ανεκτό» πρόσθεσε ο βουλευτής Β’ Πειραιά της ΝΔ.
Πέτσας: «Αντί για σοβαρότητα, προχειρότητα»
Σε σημερινή ανάρτησή του για το φλέγον αυτό ζήτημα ο Στέλιος Πέτσας αναφέρει τα ακόλουθα:
«Το ένα λάθος, δεν διορθώνεται με άλλο. Την αρχική έκπληξη για το ξαφνικό λουκέτο σε 204 καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), ακολούθησε η μερική υπαναχώρηση της διοίκησης των ΕΛΤΑ, καθώς προχωράει σε πρώτη φάση στην αναστολή λειτουργίας μόνο των καταστημάτων που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες των νομών της χώρας όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα. Άραγε πόσο στρατηγικό είναι το σχέδιο της διοίκησης των ΕΛΤΑ για τη βιωσιμότητά τους, όταν αλλάζει μέσα σε λίγες ώρες, πρόσκαιρα και για επικοινωνιακούς λόγους, μπροστά στις απολύτως αναμενόμενες κοινωνικές και πολιτικές αντιδράσεις; Και άραγε ποια τεχνοκρατικά κριτήρια υπαγορεύουν να μένουν ανοικτά καταστήματα με κατά τεκμήριο μικρότερο “όγκο υπηρεσιών” και να κλείνουν αυτά με μεγαλύτερο; Λυπάμαι, αλλά αντί για σοβαρότητα, εκπέμπεται προχειρότητα.
Την άποψή μου, τη διατύπωσα από την πρώτη στιγμή, θεσμικά, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων: πρόκειται για ένα ζήτημα και τεχνοκρατικό και κοινωνικό, καθώς επηρεάζει την καθημερινότητα μεγάλου αριθμού συμπολιτών μας, ιδίως των πιο ηλικιωμένων, τόσο σε παραμεθόριες και απομακρυσμένες περιοχές όσο και σε μεγάλες πόλεις και αστικά κέντρα. Επιβάλλεται συνεπώς να εξεταστεί από μηδενική βάση και σε μεγαλύτερο βάθος το πλάνο των ΕΛΤΑ, με αναστολή της απόφασης κλεισίματος καταστημάτων σε όλη την Επικράτεια. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί χρειάζεται χρόνος να εξηγηθούν οι νέες πρωτοβουλίες των ΕΛΤΑ, όπως για παράδειγμα, ο “ψηφιακός ταχυδρόμος”, ή τα “ΕΛΤΑ κατ’ οίκον”, σε περιοχές εκτός Αττικής και δεν χρειάζεται χρόνος να εξηγηθούν π.χ. από τον Άγιο Στέφανο μέχρι την Ανάβυσσο και από το Καπανδρίτι μέχρι την Αρτέμιδα*.
Αδυναμία της διοίκησης των ΕΛΤΑ να το αντιληφθεί, το μόνο που θα υπογραμμίσει είναι ότι είναι ακατάλληλη να οδηγήσει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία στη νέα εποχή.
Υ.Γ. Στην Ανατολική Αττική κλείνουν αύριο, αν δεν ανασταλεί η σχετική απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ, τα εξής 9 καταστήματα: Άγιος Στέφανος, Ανάβυσσος, Αρτέμιδα, Βούλα, Γέρακας, Θρακομακεδόνες, Καπανδρίτι, Μαραθώνας, Παλλήνη».
Χρηστίδης: «Πού πήγαν 130 εκατ. ευρώ που έδωσε η κυβέρνηση για τα ΕΛΤΑ;»
Απαντήσεις για τη διαχείριση των χρημάτων που διέθεσε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ζήτησε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης.
«Ο κ. Πιερρακάκης, ως αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, πριν από πέντε χρόνια είχε εξαγγείλει ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ, στα οποία έδωσε προίκα 250 εκατομμύρια ευρώ, με την ταυτόχρονη δέσμευση ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν σε όλη την επικράτεια. Θέλω, λοιπόν, να μάθω εκτός από τα 120 εκατομμύρια τα οποία πήγαν σε εθελούσιες για να φύγει προσωπικό, τι έγιναν τα υπόλοιπα 130 εκατομμύρια, που είναι;», διερωτήθηκε ο κ. Χρηστίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Υποστήριξε, δε, ότι η τρίμηνη αναστολή κλεισίματος κάποιων καταστημάτων δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα, αλλά το παρατείνει. «Είναι απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ έχουν ένα συμβολισμό, αλλά έχουν και μια ουσία. Η ουσία τους είναι η εξυπηρέτηση των Ελλήνων πολιτών σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, πέρα και πάνω από στρατηγικές που έχουν να κάνουν μόνο με το κέρδος» σημείωσε.
Ως προς αυτό, επέκρινε την απόφαση να μπει λουκέτο στα καταστήματα, λέγοντας: «Πληρώνει ο ελληνικός λαός και το καράβι που βάζει τρεις ανθρώπους και πάει στην άγονη γραμμή. Τι να κάνουμε, να το κλείσουμε και αυτό δηλαδή; Δεν πρέπει να υπάρξει ένας σχεδιασμός εθνικού χαρακτήρα; Ετσι κλείνουν τα ταχυδρομεία, κλείνουν τα ΑΤΜ, κλείνουν τα σχολεία, κλείνουν τα Κέντρα υγείας. Τι θα κάνουμε δηλαδή μετά; Πώς θα αντιμετωπίσουμε το δημογραφικό και την ερημοποίηση της περιφέρειας;».
Δείτε επίσης:





Κλεινουν ταχυδρομια , εχουν κλειση Αστ. Τμηματα , συνχωνευσης σχολειον , ελλειμα Δασκαλων ,Γιατρων , Ιδιωτικα Πανεπηστημια να μην πληρωνουμε καθηγητες , αυτα ολα και αλλα ειναι μεγαλα κερδη για το Κρατος. Συν την Ακριβεια που ειμαστε πρωταθλητες Ευρωπης , με αλλα μεγαλα κερδη λογο ΦΠΑ . Ο Κοσμος απο αυτα τα κερδη , τη παιρνει ? Μετα βλεπω καθε τοσο και λιγακι βγαζουνε καινουργιους νομος , και η πιο πολλυ ειναι πως να κανουμε πλιατσικο .Πως να μην ειμαστε Μπανανια . Και ολοι δουλευουν να μην γινουν οι ιδιοι Μπανανοι ,οπως ο Κοσμακης .
41%
Ελλαδα 2.0
Λεφτα για ημετέρους και χασαποφραπέδες ομως υπάρχουν.
Απο την λίστα αυτή … μάλλον έχουν δίκιο !!!