Οι τιμές σε σοκολάτες και μπισκότα αποτελούν πονοκέφαλο σε όσους δεν μπορούν να αντισταθούν στην κατανάλωση τους, αφού σίγουρα αποτελούν είδος «πρώτης αναγκής» σε κάθε εξόρμηση στο σούπερ μάρκετ. Άλλωστε ποιος μπορεί να αντισταθεί;
Αύξηση που αγγίζει το 12,23%
Οι ανατιμήσεις συνδέονται με την άνοδο των διεθνών τιμών του κακάο και της ζάχαρης, που μετατρέπουν τη σοκολάτα σε είδος «πολυτελείας». Αυτό σημαίνει πως για τον μήνα Οκτώβριο η αύξηση στις τιμές έφτασε στο 12,23% συγκριτικά με εκείνες του ίδιου μήνα ένα χρόνο πριν.
Συγκεκριμένα:
- Μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη: +12,23%
- Φρέσκα κρέατα: +10,54%
- Είδη πρωινού & ροφήματα: +5,53%
- Γαλακτοκομικά και χυμοί ψυγείου: +4,91%
- Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +3,98%
Που συναντάμε μειώσεις
- Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: –8,06%
- Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: –5,10%
- Τρόφιμα παντοπωλείου: –4,77%
- Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: –2,51%
- Είδη μιας χρήσης και οικιακά είδη: –1,24%
Οι μειώσεις αυτές αποδίδονται στην ομαλοποίηση της αγοράς και στη μείωση των τιμών παραγωγού σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.
Το ΙΕΛΚΑ επισημαίνει ότι η συνολική εικόνα παραμένει σταθεροποιητική
Οι λόγοι που συγκρατούν τις τιμές εντοπίζονται στους 3 παρακάτω λόγους:
- Αποκλιμάκωση του γενικού πληθωρισμού, που έχει μειώσει τις πιέσεις κόστους.
- Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων, η οποία επιτρέπει στις αλυσίδες να προσαρμόζουν ταχύτερα τις τιμές στις νέες συνθήκες αγοράς.
- Αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που προσφέρουν φθηνότερες επιλογές στους καταναλωτές και ασκούν πίεση στις τιμές επώνυμων προϊόντων.
Δείτε επίσης:
- Τέλος εποχής για το «Καλάθι του Νοικοκυριού» – Τι αλλάζει από 1η Νοεμβρίου
- Σούπερ μάρκετ: Μειώσεις τιμών στα χαρτιά, όχι στα ράφια
- Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας: Τα προϊόντα με μειωμένη τιμή θα διαφέρουν ανά κατάστημα




