Στις 5 Απριλίου η στήλη ασχολήθηκε με την καταγγελία του πολιτιστικού σωματείου «Κέντρο Ελευσινιακών Μελετών Δάειρα», το οποίο μας κοινοποίησε διαμαρτυρία για τη βεβήλωση του αρχαιολογικού χώρου της Ελευσίνας με καλλικατζούρες «σύγχρονης τέχνης», που δημιούργησε η εικαστικός Βάνα Ξένου. Το πρόβλημα που επισημάνθηκε πριν από τρεισήμισι μήνες εξακολουθεί να υφίσταται. Σε επίσκεψη στον χώρο που έγινε εχθές είδαμε τα ακόλουθα:
Στις φωτογραφία νο1 διακρίνονται ογκώδη, σφαιρικά ξεράσματα που έχουν τοποθετηθεί ακριβώς στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου.
Στη νο2 τσιμεντένιες στήλες, λες και πρόκειται κολώνες οικοδομής, που βρίσκονται μερικά μέτρα πιο πέρα από τις… μπάλες με τα κεφάλια στην είσοδο.
Ακριβώς έξω από το Πλουτώνιο Σπήλαιο, που σύμφωνα με την παράδοση αποτελούσε είσοδο για τον Άδη, βρίσκονται μεταλλικές κεφάλες ξαπλωμένες σε σκουριασμένους μεταλλικούς κυλίνδρους (φωτό 3).
Η περιήγηση στη βεβήλωση ολοκληρώνεται με τις σκουριασμένες αηδίες που μολύνουν το Τελεστήριο, που ήταν ο χώρος όπου πραγματοποιούνταν οι απόρρητες τελετές των Ελευσινίων Μυστηρίων (φωτό 4 και 5).
Οι εμετικές κατασκευές υποτίθεται ότι θα εκτίθεντο μέχρι τον Μάιο. Μετά η έκθεση πήρε παράταση για τον Ιούνιο. Τώρα τελειώνει ο Ιούλιος και η βεβήλωση συνεχίζεται.
Το υπουργείο «Πολιτισμού» μπορεί να εξηγήσει στο κοινό τι στην ευχή βρίσκει σ΄ αυτές τις εκτρωματικές κατασκευές, που το υποχρεώνουν να τις ανέχεται μέσα στο ιερό των ιερών;
Δεν υπάρχει σωτηρία κύριε Λιάκο….άδικα παλεύετε….ο Νεοέλληνας έχει μεταλλαχθεί οριστικά…
Η αποδόμηση του Ελληνικού πολιτισμού καλά κρατεί…. Και ποιος είναι ικανότερος να καταστρέψει το οικοδόμημα που έχτισε? …ο ίδιος!!