Στην πρεμιέρα του Παγκοσμίου Κυπέλλου Συλλόγων στο Μαϊάμι οι τηλεθεατές έβλεπαν ένα σχεδόν γεμάτο γήπεδο. Είχαν καλυφθεί οι 60.927 θέσεις από τις 64.676 που είναι διαθέσιμες. Ο τηλεσκηνοθέτης «έπαιζε» συχνά με τον κόσμο δείχνοντας γενικά πλάνα.
Από τα επόμενα ματς όμως η τακτική άλλαξε. Τα πλάνα ήταν κοντινά. Όχι για να δείξουν το πάθος του κόσμου, αλλά για να καλύψουν την απουσία τους από τις εξέδρες.
Αποκορύφωνα ο αγώνας που έγινε ξημερώματα Τρίτης με την Φλαμένγκο να υποδέχεται την Εσπεράνς από την Τυνησία. Τον τίμησαν με την παρουσία τους μόλις 25.797 θεατές σε ένα γήπεδο που έμοιαζε (και ήταν…) άδειο αφού η χωριτικότητά του φθάνει τις 67.794 θέσεις.
Στη ΦΙΦΑ το καμπανάκι χτύπησε πριν τη πρεμιέρα. Ακόμα και στον αγώνα όπου η ομάδα του Μέσι, η Ίντερ Μαϊάμι υποδεχόταν στο σπίτι της την Αλ Αχλί υπήρχαν χιλιάδες απούλητα εισιτήρια. Σε μια κίνηση υψηλού ρίσκου η παγκόσμια ομοσπονδία πουλούσε σε τοπικά πανεπιστήμια πακέτο πέντε εισιτηρίων με μόλις 17 ευρώ όταν όσοι είχαν κλείσει έγκαιρα θέσεις είχαν πληρώσει τριψήφιο αριθμό σε δολάρια για ένα… μαγικό, όπως νόμιζαν, χαρτάκι.
Ο πρόεδρος της ΦΙΦΑ Τζιάνι Ινφαντίνο το έχει πάρει προσωπικά να γεμίσει τα στάδια που γίνονται οι αγώνες. Άλλωστε δική του απόφαση ήταν, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις οι αγώνες να γίνουν σε μικρότερα γήπεδα. Υποστήριξε και πέρασε την άποψη τα ματς να γίνουν στα τεράστια στάδια του μπέιζμπολ και του αμερικάνικου ποδοσφαίρου.
Τώρα οι υπεύθυνοι της ΦΙΦΑ βρίσκονται σε πανικό. Μπορεί να θεωρούν ότι στα νοκ άουτ ματς το ενδιαφέρον θα αυξηθεί, αλλά το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα θα είναι απλά καλύτερα από το σημερινό.
Μεταξύ των απόψεωω που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι ο κόσμος, ανεξαρτήτως της θέσης που αγόρασε να συγκεντρωθεί στην πλευρά που «βλέπουν» οι τηλεοπτικές κάμερες για να δείχνουν ότι υπάρχει πυκνότητα θεατών. Αυτό θα δημιουργήσει κακό προηγούμενο για το επερχόμενο Μουντιάλ αφού κάποιος που έχει αγοράσει μια συγκεκριμένη θέση για 200 και 300 ευρώ θα βρεθεί να κάθεται δίπλα σε έναν φοιτητή που με τέσσερις φίλους του εξασφαλίσουν τη θέση με μόλις 20 ευρώ!
Κι όλα αυτά ενώ η ΦΙΦΑ έχει ξοδέψει 32 εκ. ευρώ για υπηρεσίες μάρκετινγκ των αγώνων.
Τα περισσότερα χρήματα διατέθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επώνυμοι και δημοφιλείς λογαριασμοί κυρίως στο Instagram πληρώθηκαν αδρά για να διαφημίσουν τη διοργάνωση. Οι influencers με εκατομμύρια ακολούθους στρατεύτηκαν στη διαφήμιση των αγώνων. Τα υπόλοιπα χρήματα πήγαν σε διαφημιστικές πινακίδες σε πολυσύχναστους δρόμους των ΗΠΑ.
Η στρατηγική ήταν σωστή δεν υπολόγισαν όμως κάποιους αστάθμητους παράγοντες όπως:
-Οι ώρες που γίνονται οι αγώνες νωρίς το μεσημέρι και απόγευμα για να μπορούν να μεταδοθούν σε «βατές» ώρες στην Ευρώπη. Μόνο που περισσότεροι εργαζόμενοι σχολάνε μετά τις 5 το απόγευμα και δεν μπορούν να πάνε στο γήπεδο.
-Τα μέτρα του προέδρου Τραμπ για τους παράνομους μετανάστες. Δεν είναι δα μυστικό ότι το ποδόσφαιρο στηρίζεται από τους ισπανόφωνους μετανάστες ειδικά σε περιοχές όπως ο Μαϊάμι και η Καλιφόρνια. Με την αστυνομία και στα γήπεδα να ελέγχει στην είσοδο τα διαβατήρια πολλοί αποφεύγουν να… μπλέξουν.
-Τη σύνθεση των 32 ομάδων. Σε έναν όμιλο συνυπάρχουν η 6η ισχυρότερη ομάδα στον κόσμο (Μπάγερν) σύμφωνα με τo Opta Power Rankingμε την 24η (Μποενφίκα)την 131η (Μπόκα Τζούνιορς) και την με αριοθμό 4.957 που είναι η Όκλαντ Σίτι από τη Νέα Ζηλανδία. Δεν είναι απορίας άξιο πως το ματς της Μπάγερν με την Όκλαντ έληξε με σκορ 10-0!
Τα εισιτήρια που διατέθηκαν μέχρι σήμερα και η χωρητικότητα των γηπέδων
Μαϊάμι (64.767): Αλ Αχλί – Ίντερ Μαϊάμι 0-0 (60.927)
Σινσινάτι (26.000): Μπάγερν – Όκλαντ Σίτι (21.152)
Πασαντίνα (89.702): Παρί Σεν Ζερμέν – Ατλέτικο Μαδρίτης 4-0 (80.619)
Νιού Τζέρσεϊ (82.500): Παλμέιρας – Πόρτο 0-0 (46.275)
Σιάτλ (68.740): Μποταφόγκο – Σιάλτ 2-1 (30.151)
Ατλάντα (71.000): Τσέλσι – Λος Άντζελες 2-0 (22.137)
Μαΐάμι (64.767): Μπόκα Τζούνιορς – Μπενφίκα 2-2 (55.574)
Φιλαδέλφεια (67.794): Φλαμένγκο – Εσπεράνς 2-0 (25.797)