Ο νέος ΚΟΚ φέρνει μειωμένα πρόστιμα για δίκυκλα και αλλαγές στη μετακίνηση των πολιτών με ηλεκτρικά πατίνια

Στο μισό αναμένεται να μειωθεί το πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση των δικύκλων, με βάση το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τη μικροκινητικότητα.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, το επιβαλλόμενο πρόστιμο για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, που, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας , ανέρχεται σε 40 ευρώ για παράνομη στάθμευση γενικά, 20 ευρώ για χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης και έως 150 ευρώ σε ράμπες ΑμΕΑ, θα μειωθεί στο μισό.

Ταυτόχρονα, με το ίδιο σχέδιο νόμου, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας, θεσπίζονται νέοι κανόνες κυκλοφορίας και για τα ηλεκτρικά πατίνια (e-scooters) και τα αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (Segway, κλπ.), τα οποία περιγράφονται με τον ενιαίο όρο «ΕΠΗΟ» (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκινούμενα Οχήματα), καθώς και για τα τροχοπέδιλα (rollers) και τις τροχοσανίδες (skate boards).

Το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο θα ορίζει ότι, μόνο τα ηλεκτρικά πατίνια τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητα έως έξι χιλιόμετρα την ώρα θα αντιμετωπίζονται ως πεζοί από τον ΚΟΚ και, ως εκ τούτου, θα μπορούν να κυκλοφορούν και στα πεζοδρόμια.

Θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα

Αντίθετα, όσα οχήματα μικροκινητικότητας αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα την ώρα, θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα και κατά συνέπεια θα κυκλοφορούν όπου κυκλοφορούν και ποδήλατα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων δρόμων χαμηλών ταχυτήτων. Ωστόσο θα ορίζεται ρητά ότι, για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών θα απαγορεύεται σε οδούς, στις οποίες αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50 χιλιομέτρων την ώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιγραμματικά, ο νέος ΚΟΚ θα ορίζει ότι:

  • Σε οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο ΚΟΚ τα οχήματα αυτά που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα) παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί
  • Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα
  • Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα)
  • Μειώνεται στο μισό το επιβαλλόμενο πρόστιμο για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών
  • Δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών
  • Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εξοπλισμό των ΕΠΗΟ κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση) καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου,
  • Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.
  • Ταυτόχρονα, με το ίδιο νομοσχέδιο προωθούνται τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους Ο.Τ.Α, με στόχο οι δήμοι και οι Περιφέρειες να υλοποιούν χωρίς γραφειοκρατικές εμπλοκές αστικές και περιαστικές παρεμβάσεις.

Το σχέδιο νόμου θεσπίζει ενιαίους κανόνες τους οποίους πρέπει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων σε δημόσιες μεταφορές, μη-μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), συνδυασμένες μεταφορές, οδική ασφάλεια, διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών.

Στόχος είναι τα ΣΒΑΚ να καθιερωθούν ως μοχλοί δράσης βελτίωσης των συνθηκών της αστικής και περιαστικής κινητικότητας και ως φορέας αξιοποίησης σημαντικών κοινοτικών πόρων.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Για ποιο λόγο… σκοτίζεται μέρα νύχτα ο Τασούλας

Τι ανησυχεί τον Πρόεδρο
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Αχάριστοι Τούρκοι

Αντί να εκτιμήσουν καλλιτεχνικές φωτογραφίες
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Άρθρο των Financial Times τινάζει στον αέρα την επίσκεψη Ζελένσκι στην Αθήνα

Πρόκειται για την εφημερίδα που στήριξε περισσότερο από κάθε άλλη τον Ζελένσκι. Το εκτενές και άκρως προσβλητικό αφιέρωμα όμως για...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Σύσκεψη Χατζηδάκη-Τσιάρα για πληρωμές – Εν αναμονή οι αγρότες

Σύσκεψη στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις πληρωμές των αγροτών. Για το τέλος Νοεμβρίου προγραμματίζονται οι καταβολές της βασικής ενίσχυσης...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το δημοψήφισμα ήταν δική μου απόφαση» ξεκαθαρίζει ο Τσίπρας

Άκρως ενδιαφέροντα είναι όσα αναφέρει για το δημοψήφισμα ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του «Ιθάκη». Εκεί και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε την παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά;

Πρώτο θέμα στην πολιτική επικαιρότητα είναι η παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά μέσω συνέντευξής στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1. Η σφοδρή επίθεση...
ΕΛΛΑΔΑ

Ράνια Καρατζαφέρη: Η δημοσιογράφος μιλά για το αστυνομικό μπλόκο και το αλκοτέστ

Η δημοσιογράφος Ράνια Καρατζαφέρη έδωσε την δική της εκδοχή για το επεισόδιο με τους αστυνομικούς σε μπλόκο για αλκοτέστ, στο...
ΕΛΛΑΔΑ

Αθήνα: Πορεία Κυπρίων φοιτητών κατά του ψευδοκράτους

Πορεία πραγματοποίησαν Κύπριοι φοιτητές της Εθνικής Φοιτητικής Ένωσης Κυπρίων, που σπουδάζουν σε ελληνικά πανεπιστήμια, στο κέντρο της Αθήνας με κατεύθυνση...
ΕΛΛΑΔΑ

Γηροκομείο κολαστήριο: 89χρονη κατέληξε από άγρια κακοποίηση

Ανείπωτη φρίκη σε γηροκομείο της Αθήνας! Σοβαρές καταγγελίες για άγρια κακοποίηση ηλικιωμένης γυναίκας σε οίκο ευγηρίας των Βορείων Προαστίων έρχονται στο...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αχάριστοι Τούρκοι

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης