Προσοχή: Τι αλλάζει στον ΚΟΚ για τα ηλεκτρικά πατίνια – Που θα κυκλοφορούν και που όχι

Must Read

Τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τα ηλεκτρικά πατίνια και τα άλλα προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα, που παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο, μέσω κυρίως τροποποιήσεων των αντίστοιχων άρθρων του ΚΟΚ επιχειρείται για λόγους οδικής ασφάλειας να ρυθμιστεί το θέμα της κυκλοφορίας των ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (ΕΠΗΟ) σε οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ.

Ρυθμίζονται κανόνες κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα [rollers], τροχοσανίδες [skateboards], αυτοεξισορροπούμενα οχήματα [όπως Segway]).

Συνοπτικά:

Ομαδοποιούνται τα οχήματα σε μία κατηγορία οχημάτων που στο σχέδιο νόμου ονομάζεται ΕΠΗΟ, δηλαδή ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Εισάγονται ρυθμίσεις για την κυκλοφορία τους στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν:

  • Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.
  • Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.
  • Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).

Ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης αυτών των οχημάτων με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν τα ΕΠΗΟ κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση).

Περιγράφονται οι υποχρεώσεις του χρήστη των οχημάτων. Ενδεικτικά, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο. Κατά τη νύχτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό. Επίσης, οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.

Τέλος, στο πλαίσιο και της συνεργασίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που διευκολύνουν χιλιάδες πολίτες, ήτοι:

  • Απλοποίηση, μέσω ψηφιοποίησης, της διαδικασίας αντικατάστασης των αδειών οδήγησης λόγω φθοράς, κλοπής, απώλειας ή ανανέωσης.
  • Κατάργηση των συμβεβλημένων ιατρών στο πλαίσιο της διαδικασίας χορήγησης αδειών οδήγησης.
  • Θέσπιση της αυτοδίκαιης άρσης παρακράτησης κυριότητας μετά το πέρας της επταετίας, με σκοπό την πάταξη της γραφειοκρατίας στη διαδικασία μεταβίβασης οχημάτων.

Στο πρώτο μέρος του σχεδίου νόμου, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, καθιερώνονται τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) στην ελληνική πραγματικότητα ως μοχλοί δράσης βελτίωσης των συνθηκών της αστικής και περιαστικής κινητικότητας, στην κατεύθυνση υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης για αύξηση της υιοθέτησης των ΣΒΑΚ στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καφές στο Da Capo με… γεύση πίκρας

Mόνο καπουτσίνο και διπλοί εσπρέσο!
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον χρεώνουν στον… Σαμαρά

Άναψε φωτιές στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Στράτος Σιμόπουλος με τη δήλωσή του ότι δεν θα ψηφίσει την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έχουν αποδείξεις για τη στοχοποίηση της Κρήτης

Ακούμε πολλά και διάφορα από τα στόματα διαφόρων υπουργών, περί επίλυσης του προβλήματος με τις ροές μεταναστών στην Κρήτη, αλλά...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Άδωνις ξαναχτυπά: «Στην Ελλάδα μάς αρέσει να γκρινιάζουμε»!

Την κοινή λογική προκαλεί ο Άδωνις Γεωργιάδης που έχει την απάντηση για τα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν οι πολίτες. Και...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την τέταρτη φρεγάτα FDI

Κατατέθηκε σήμερα, Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την αγορά της τέταρτης φρεγάτας...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος πιστεύετε ότι μπορεί να ενώσει την Κεντροαριστερά;

Τις τελευταίες εβδομάδες η πολιτική συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την πολυδιάσπαση της λεγόμενης Κεντροαριστεράς και τον τρόπο που αυτή θα...
ΕΛΛΑΔΑ

Ρόδος: Τηλεφωνική απάτη με «αναδρομικά» από το 1999 – Στόχος οι συνταξιούχοι

Μία νέα επιτήδεια απάτη έχει εμφανιστεί στη Ρόδο, με στόχο κυρίως τους συνταξιούχους. Άγνωστοι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται το θέμα των αναδρομικών...
SLIDER

Τέμπη: «Παραμόρφωση τρένων» η εισαγγελική πρόταση για την πυρόσφαιρα

Μετά από 30 μήνες εντατικών ερευνών, η δικαιοσύνη καταλήγει σε μια εξαιρετικά γενικόλογη εξήγηση για το πιο αμφιλεγόμενο κομμάτι της...
ΕΛΛΑΔΑ

Εργατικό ατύχημα σε αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ

Εργατικό ατύχημα συνέβη στο αμαξοστάσιο Σταυρούπολης του ΟΑΣΘ, με εργαζόμενο να τραυματίζεται και να μεταφέρεται στο νοσοκομείο. Ο εργαζόμενος στο...

Διαβάζονται τώρα