Λεφτά… δεν υπάρχουν για τις επεκτάσεις που θέλει να κάνει η Αττικό Μετρό

Προτεραιότητα της Αττικό Μετρό αποτελούν οι  τρεις επεκτάσεις της γραμμής 1 (του ηλεκτρικού), αν και η έλλειψη πόρων φρενάρει την πραγματοποίηση των έργων

Must Read

Τρεις επεκτάσεις του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, της γραμμής 1 στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, συνολικού κόστους 900 εκατ. ευρώ, προσπαθεί να προχωρήσει εκ νέου η διοίκηση της Αττικό Μετρό.

Η τέταρτη, το σχέδιο για υπόγεια επέκταση προς Δραπετσώνα και Κερατσίνι, θεωρείται «αμφίβολης εφικτότητας και σκοπιμότητας», με τους κατοίκους των περιοχών να λαμβάνουν υποσχέσεις για σύνδεση με μετρό, μέσω της υπό πολύ αρχικό σχεδιασμό γραμμής 6 (Μελίσσια – Πέραμα)!

  • Στις τρεις επεκτάσεις της γραμμής 1 που έχουν μεγάλες πιθανότητες να προχωρήσουν περιλαμβάνεται το γνωστό σχέδιο υπογειοποίησης του τμήματος Νέο – Φάληρο – Πειραιάς με προσθήκη ενός νέου σταθμού (Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, που εδώ και χρόνια είναι κολλημένο. Περιλαμβάνεται, επίσης, και η επέκταση προς Νέα Ερυθραία – Καστρί – Εθνική Οδό, με υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
  • Στα 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται και το κόστος της σχεδιαζόμενης υπόγειας διακλάδωσης του ηλεκτρικού από Θησείο προς Καλλιθέα και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με τέσσερις σταθμούς. Η διοίκηση υποστήριξε την Παρασκευή, στο συνέδριο «Athens Investment Forum», πως εξετάζεται η σκοπιμότητα της συγκεκριμένης διακλάδωσης. Η πολιτεία, πάντως, είχε υποσχεθεί στο Ιδρυμα Νιάρχου πως θα προχωρήσει τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού με τα δίκτυα σταθερής τροχιάς.
  • Εκτός από τη γραμμή 1 και στη γραμμή 2 προωθούνται τρεις επεκτάσεις, με σχετική ωριμότητα. Υπό ωρίμανση βρίσκεται η επέκταση στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον με τρεις σταθμούς, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, για την οποία αυτή την περίοδο συντάσσονται τεύχη για τη δημοπράτηση μελετών. Σύντομα ανατίθενται τα τοπογραφικά για την επέκταση Ίλιον – Σταθμός Προαστιακού Άνω Λιοσίων, με δύο σταθμούς και προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ. Στο στάδιο της διερεύνησης εναλλακτικών χαράξεων βρίσκεται η επέκταση Ελληνικό – Γλυφάδα με τρεις σταθμούς και προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ.
  • Δηλαδή για τις επεκτάσεις των γραμμών 1 και 2 η Αττικό Μετρό θα χρειαστεί κεφάλαια που αγγίζουν τα 1,7 δισ. ευρώ, ενώ άλλα 1,5 δισ. (χωρίς των ΦΠΑ) θα χρειαστούν για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Αλσος Βεϊκού – Γουδή). Η έλλειψη πόρων, σε συνδυασμό με τα γνωστά προβλήματα στην υλοποίηση των έργων μετρό (επί χρόνια σέρνεται η επέκταση της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς), θέτουν εν αμφιβόλω το σχεδιασμό της διοίκησης για νέες γραμμές, όπως παρουσιάστηκαν στο ίδιο συνέδριο την Παρασκευή. Μόνο για τις επεκτάσεις της γραμμής 4 θα χρειαστούν επιπλέον δύο δισ. ευρώ.
  • Εκτός από τη γραμμή 4, που στο σύνολό της θα έχει 35 σταθμούς, η διοίκηση της Αττικό Μετρό παρουσίασε και τις γραμμές 5 (Ηλιούπολη – Ανω Λιόσια), 6 (Μελίσσια – Πέραμα) και 7 (Λεωφ. Αθηνών – Αλιμος) που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο σχεδιασμού. Χωρίς κεφάλαια είναι αδύνατο να προχωρήσουν.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σχολιάστηκε η απουσία Ανδρουλάκη από την κηδεία του Σαββόπουλου

Ο πρόεδρος προσπάθησε να τα μπαλώσει
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κατάφεραν να βρωμίσουν το ιερό μνημείο…

Ανεφάρμοστη παραμένει η ψηφισθείσα τροπολογία για την εποπτεία και τον καθαρισμό του μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη. Το κομμάτι του πεζόδρομου...
SLIDER

ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέα δικογραφία από Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στην Βουλή – Ζητείται άρση ασυλίας για υπουργούς

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ λαμβάνει νέες διαστάσεις. Εν μέσω της Εξεταστικής Επιτροπής νέα δικογραφία για την ρεμούλα εκατοντάδων εκατομμυρίων εις...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χάρης Δούκας: Η ανάρτηση για τα 4 χρόνια από τον θάνατο της Φώφης Γεννηματά

Πέρασαν τέσσερα χρόνια από τότε που «έφυγε» η Φώφη Γεννηματά μετά την μάχη της με τον καρκίνο και ο Χάρης...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Θα ψηφίζατε ένα κόμμα στο οποίο θα συμμετείχε η Μαρία Καρυστιανού;

Μπορεί η ίδια η Μαρία Καρυστιανού να απορρίπτει το ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος με την ίδια επικεφαλής, οι μετρήσεις όμως για...
ΕΛΛΑΔΑ

Χαμός στο Ηράκλειο: Πέταξαν αυγά, πέτρες, ξύλα και τραπέζια στον Μάκη Βορίδη και την παρέα του!

Αναταραχή επικράτησε το βράδυ του Σαββάτου σε κεντρικό εστιατόριο στο Ηράκλειο, σε πλατεία που βρίσκεται πάνω από το λιμάνι της...
ΕΛΛΑΔΑ

Πέθανε ο σύζυγος της Νόρας Κατσέλη, Νάσος Καλογερόπουλος

Μέσω ανάρτησης η Λούκα Κατσέλη ανακοίνωσε ότι ο Νάσος Καλογερόπουλος, σύζυγος της αδελφής της Νόρας Κατσέλη, έφυγε από τη ζωή...
SLIDER

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στη φυλακή τέσσερις από τους 12 του Σαββάτου – Σειρά στις απολογίες παίρνει η «αφρόκρεμα»

Το ένα τρίτο των κατηγορούμενων που απολογήθηκαν το Σάββατο (25/10) για συμμετοχή στην εγκληματική οργάνωση που λεηλάτησε τα ευρωπαϊκά κονδύλια...

Διαβάζονται τώρα