H πανδημία ώθησε τη μια στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν e-shop

Ο κύκλος εργασιών του e-commerce στην Ελλάδα θα φτάσει τα €15.000.000.000 το 2020

Must Read

Σχεδόν μια στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις απέκτησε e-shop από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα, με την υγειονομική κρίση να εξελίσσεται σε «ψηφιακό επιταχυντή» για το ελληνικό εμπόριο, καθώς η αγοραστική διαδικασία ψηφιοποιείται τάχιστα, ωθώντας τις επιχειρήσεις να αποκτούν ψηφιακή κουλτούρα και διέξοδο στο online εμπόριο.

Και παρά το γεγονός ότι το ποσοστό (6%) δεν είναι μεγάλο, παραμένει, ωστόσο, ενδεικτικό του ότι το ελληνικό εμπόριο κάνει μια τεράστια προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Οι εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα ενεργοποιούν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, για να διατηρήσουν μια επιχειρηματική κανονικότητα, με ένα 12% να απαντά ότι, από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, άρχισε να κάνει πωλήσεις μέσω Facebook και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτή η ψηφιακή κινητικότητα, άλλωστε, είναι που εκτοξεύει στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη χώρα μας. Σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών του e-commerce στην Ελλάδα θα διπλασιαστεί το 2020, φθάνοντας τα €15 δισ.

Μπορεί οι μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις να καταγράφουν μια σημαντική υστέρηση σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες στα ψηφιακά τους αντανακλαστικά, ωστόσο, βρίσκουν τρόπους να ανταποκριθούν στην ψηφιακή πρόκληση της εποχής. Σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, που πραγματοποίησε σε 500 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, επτά στις δέκα εταιρείες απαντούν ότι η πανδημία τις ώθησε να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Μάλιστα, σχεδόν μία στις τρεις (27%) απαντά ότι αυτό έγινε σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ το 47% σε μέτριο ή σε μικρό βαθμό.

Αύξηση στις online πωλήσεις

Οι εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας, οι οποίες από το ξέσπασμα της πανδημίας επένδυσαν στο online κανάλι, δείχνουν να επιβεβαιώνονται για την επιλογή τους. Σχεδόν οι έξι στις δέκα (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων τους εκτός φυσικού καταστήματος, κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια, από αυτές τις επιχειρήσεις το μεγαλύτερο ποσοστό σημείωσε ήπια αύξηση των πωλήσεων. Το γεγονός αυτό -όπως σχολιάζει η έρευνα- είναι ενδεικτικό των πιέσεων που ασκούνται στα εισοδήματα εν μέσω της πανδημίας και της οικονομικής ύφεσης.

Συνολικά, πάντως, τρία στα τέσσερα (74%) καταστήματα είδαν την online επισκεψιμότητα τους να αυξάνεται σε σχέση με το 2019. Εντούτοις από αυτές, μόνο το 11% καταγράφει ισχυρή άνοδο.

Ο ρόλος των social media

Κάτι παραπάνω από ενεργός αποδεικνύεται ο ρόλος των social media σε αυτήν τη συγκυρία της ραγδαίας ψηφιοποίησης της αγοραστικής διαδικασίας. Παραπάνω από τέσσερις στις δέκα (43%) επιχειρήσεις -σύμφωνα, πάντα, με την έρευνα- έχουν προβεί σε προωθητικές ενέργειες στο Facebook, ή σε διαφημίσεις σε άλλα sites.

Το κανάλι των social media ενεργοποιήθηκε, αν και όχι εντατικά, την περίοδο της φετινής Black Friday. Από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday, η πλειονότητα αξιοποίησε ως κανάλι προώθησης τα κοινωνικά δίκτυα (49%). Επίσης, αξιοποίησε την ιστοσελίδα της επιχείρησης (31%), η οποία μετατρέπεται, λόγω της κατάστασης, σε ένα ιδιότυπο marketplace σύνδεσης με τους πελάτες. Σημαντική θα είναι και η ενεργητική πληροφόρηση μέσω newsletters (20%) και SMS (17%).

Μια στις τέσσερις επιχειρήσεις, πάντως, δεν πραγματοποίησε κάποια προωθητική ενέργεια, στοιχείο το οποίο τεκμηριώνει την περιορισμένη υιοθέτηση του digital marketing.

(πηγή: sepe.gr)

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Tελείωσα με την πολιτική» μάς… απειλεί ο Απόστολος Γκλέτσος

Απόστολος Γκλέτσος. Ηθοποιός, πρώην Δήμαρχος Στυλίδας, επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας και επίδοξος αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ....
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μια πεντάδα εθνικής μειοδοσίας από έναν πρώην «γαλάζιο»!

Ο Νίκος Καραγιαννακίδης, πρώην πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Θεσσαλονίκης ο οποίος αποχώρησε από το κόμμα τον Ιανουάριο του...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λιάνα Κανέλλη για Κωνσταντοπούλου «Τι προσωπικά να έχω με τη Ζωίτσα;»

Για τα καλά έχει φουντώσει η κόντρα ανάμεσα στην πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωής Κωνσταντοπούλου, και της βουλευτού του ΚΚΕ,...
SLIDER

ΟΗΕ: Ελληνική απάντηση στη δεύτερη ρηματική διακοίνωση της Λιβύης

Με ρυθμούς… χελώνας η ελληνική Κυβέρνηση αποφάσισε να απαντήσει στη δεύτερη ρηματική διακοίνωση της Λιβύης (κατατέθηκε την 27η Μαΐου στον...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με την στρατηγική προσέγγιση Ελλάδος – Ισραήλ;

Τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις Ελλάδος – Ισραήλ έχουν αναβαθμιστεί με αποτέλεσμα να υπάρχει εκτός από την γεωπολιτική ταύτιση σε...
ΕΛΛΑΔΑ

Διδυμότειχο: Σε σοβαρή κατάσταση δυο μικρά παιδιά στο νοσοκομείο

Στο νοσοκομείο στο Διδυμότειχο μεταφέρθηκαν σε σοβαρή κατάσταση δυο μικρά παιδιά. Το περιστατικό σήμανε συναγερμό στους γιατρούς όλων των ειδικοτήτων,...
SLIDER

Νέος Κόσμος: Η ανακοίνωση της Αστυνομίας για το… θρίλερ μυστηρίου με το νεκρό ζευγάρι

Πολλά είναι τα ερωτήματα που χρήζουν απάντησης για την περίεργη υπόθεση με το νεκρό ζευγάρι που εντόπισαν σε διαμέρισμα στον...
ΕΛΛΑΔΑ

29χρονος Ρομά κλέβει τα καλώδια της τηλεδιοίκησης στον Προαστιακό Αγίων Αναργύρων

Πολλά τα περιστατικά δολιοφθοράς στον ΟΣΕ δίπλα σε καταυλισμούς Ρομά, αλλά αυτή τη φορά ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Ένας 29χρονος Ρομά...

Διαβάζονται τώρα