H πανδημία ώθησε τη μια στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν e-shop

Ο κύκλος εργασιών του e-commerce στην Ελλάδα θα φτάσει τα €15.000.000.000 το 2020

Σχεδόν μια στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις απέκτησε e-shop από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα, με την υγειονομική κρίση να εξελίσσεται σε «ψηφιακό επιταχυντή» για το ελληνικό εμπόριο, καθώς η αγοραστική διαδικασία ψηφιοποιείται τάχιστα, ωθώντας τις επιχειρήσεις να αποκτούν ψηφιακή κουλτούρα και διέξοδο στο online εμπόριο.

Και παρά το γεγονός ότι το ποσοστό (6%) δεν είναι μεγάλο, παραμένει, ωστόσο, ενδεικτικό του ότι το ελληνικό εμπόριο κάνει μια τεράστια προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Οι εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα ενεργοποιούν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, για να διατηρήσουν μια επιχειρηματική κανονικότητα, με ένα 12% να απαντά ότι, από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, άρχισε να κάνει πωλήσεις μέσω Facebook και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτή η ψηφιακή κινητικότητα, άλλωστε, είναι που εκτοξεύει στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη χώρα μας. Σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών του e-commerce στην Ελλάδα θα διπλασιαστεί το 2020, φθάνοντας τα €15 δισ.

Μπορεί οι μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις να καταγράφουν μια σημαντική υστέρηση σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες στα ψηφιακά τους αντανακλαστικά, ωστόσο, βρίσκουν τρόπους να ανταποκριθούν στην ψηφιακή πρόκληση της εποχής. Σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, που πραγματοποίησε σε 500 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, επτά στις δέκα εταιρείες απαντούν ότι η πανδημία τις ώθησε να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Μάλιστα, σχεδόν μία στις τρεις (27%) απαντά ότι αυτό έγινε σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ το 47% σε μέτριο ή σε μικρό βαθμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αύξηση στις online πωλήσεις

Οι εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας, οι οποίες από το ξέσπασμα της πανδημίας επένδυσαν στο online κανάλι, δείχνουν να επιβεβαιώνονται για την επιλογή τους. Σχεδόν οι έξι στις δέκα (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων τους εκτός φυσικού καταστήματος, κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια, από αυτές τις επιχειρήσεις το μεγαλύτερο ποσοστό σημείωσε ήπια αύξηση των πωλήσεων. Το γεγονός αυτό -όπως σχολιάζει η έρευνα- είναι ενδεικτικό των πιέσεων που ασκούνται στα εισοδήματα εν μέσω της πανδημίας και της οικονομικής ύφεσης.

Συνολικά, πάντως, τρία στα τέσσερα (74%) καταστήματα είδαν την online επισκεψιμότητα τους να αυξάνεται σε σχέση με το 2019. Εντούτοις από αυτές, μόνο το 11% καταγράφει ισχυρή άνοδο.

Ο ρόλος των social media

Κάτι παραπάνω από ενεργός αποδεικνύεται ο ρόλος των social media σε αυτήν τη συγκυρία της ραγδαίας ψηφιοποίησης της αγοραστικής διαδικασίας. Παραπάνω από τέσσερις στις δέκα (43%) επιχειρήσεις -σύμφωνα, πάντα, με την έρευνα- έχουν προβεί σε προωθητικές ενέργειες στο Facebook, ή σε διαφημίσεις σε άλλα sites.

Το κανάλι των social media ενεργοποιήθηκε, αν και όχι εντατικά, την περίοδο της φετινής Black Friday. Από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday, η πλειονότητα αξιοποίησε ως κανάλι προώθησης τα κοινωνικά δίκτυα (49%). Επίσης, αξιοποίησε την ιστοσελίδα της επιχείρησης (31%), η οποία μετατρέπεται, λόγω της κατάστασης, σε ένα ιδιότυπο marketplace σύνδεσης με τους πελάτες. Σημαντική θα είναι και η ενεργητική πληροφόρηση μέσω newsletters (20%) και SMS (17%).

Μια στις τέσσερις επιχειρήσεις, πάντως, δεν πραγματοποίησε κάποια προωθητική ενέργεια, στοιχείο το οποίο τεκμηριώνει την περιορισμένη υιοθέτηση του digital marketing.

(πηγή: sepe.gr)

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καταρρέει η ΝΔ στην Αιτωλοακαρνανία!

Οι εσωκομματικές εκλογές πρακτικά ακυρώθηκαν
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο ΓΑΠ θέλει να γίνει… εφευρέτης

Εξέφρασε έναν μύχιο πόθο
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Άδωνις δεν έχει δει μεγαλύτερο «παπατζή» από τον Τσίπρα

Στην προαναγγελία της παρουσίασης του νέου βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα, ο Άδωνις Γεωργιάδης κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Ανεβάζει την...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέες δημοσκοπήσεις: Η ακρίβεια Νο1 πρόβλημα για τους πολίτες – Ανοδική πορεία για Τσίπρα και Σαμαρά

Τρεις ξεχωριστές δημοσκοπήσεις παρουσιάστηκαν σήμερα, Πέμπτη 20/11, καθώς εκείνη της MRB για λογαριασμό του OPEN, ακολούθησαν άλλες δύο, η πρώτη...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελληνική απάντηση στην επίθεση της Ζαχάροβα: «Απειλές κατά κυρίαρχων κρατών αυτοδικαίως απορρίπτονται»

Μέσω διπλωματικών πηγών ήλθε η άμεση απάντηση της ελληνικής Κυβέρνησης στη σφοδρή επίθεση που εξαπέλυσε η εκπρόσωπος του ρωσικού Υπουργείου...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεκτρικά πατίνια στον Δήμο Αθηναίων: Απαγορεύσεις, όριο ταχύτητας, παρκάρισμα

Με στόχο την βελτίωση της αστικής κινητικότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία του δημόσιου χώρου, ψηφίστηκε ο...
ΕΛΛΑΔΑ

Βορίζια: Αύριο κρίνεται η τύχη του 23χρονου για την έκρηξη

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δικαστική διερεύνηση του μακελειού στα Βορίζια, καθώς αύριο Παρασκευή (21/11) αναμένεται η απόφαση του Δικαστικού...
ΕΛΛΑΔΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Καταδικάστηκαν 38 παραγωγοί στο Αγρίνιο

Σε ποινές φυλάκισης με αναστολή καταδικάστηκαν 38 παραγωγοί από τον Δήμο Αγρινίου (περιοχή Δ.Ε. Στράτου) από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αγρινίου,...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης