Απούσα η Ναυτιλία από τον προϋπολογισμό

Η Ναυτιλία ήταν ο μοναδικός μεταφορικός βραχίονας ο οποίος δεν σταμάτησε και δεν έχει σταματήσει  ούτε ένα λεπτό να μεταφέρει αγαθά εν μέσω της πανδημίας

Must Read

Ένα από τα «καλά» τα οποία έφερε η «καραντίνα» είναι το διάβασμα. Βρήκαμε χρόνο να ξαναδιαβάσουμε βιβλία, να αναζητήσουμε νέους συγγραφείς, να μελετήσουμε ότι μας ενδιαφέρει, τέλος πάντων.

Τολμώ δε να σας αναφέρω ότι διάβασα ακόμη και ολόκληρο το σχέδιο του προϋπολογισμού του 2021, το οποίο κατέθεσε ο υπουργός των Οικονομικών στην Βουλή.

Δεν συνηθίζω να το κάνω, αλλά, μιλώντας με φίλο, στέλεχος της Εμπορικής μας Ναυτιλίας, έμαθα ότι στον προϋπολογισμό δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά στον τεράστιο αυτόν πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας.

Μου προξένησε το ενδιαφέρον αυτή η παράμετρος και ένα βράδυ, κατέβασα το σχέδιο στον υπολογιστή μου και το διάβασα, λέξη προς λέξη. Δεν είδα πουθενά την λέξη «Ναυτιλία» και «Ναυτικός».

Θα μου πείτε «Και γιατί να αναφερθεί ο τομέας της Εμπορικής Ναυτιλίας στον προϋπολογισμό; Τί έγινε μέσα στο 2020 που να αφορά στη ναυτιλία μας  και να αξίζει αναφοράς στον Προϋπολογισμό του κράτους»;

Για να εξηγούμεθα, δεν διατυπώνω παράπονο. Απλώς, λέω ότι θα μπορούσε, ας πούμε, στις δαπάνες, οι οποίες προκάλεσαν τα ελλείμματα λόγω της πανδημίας να αναφερθεί ότι «το κράτος κάλυψε κατά 100% για ένα τρίμηνο και αναδρομικά από 1η Ιουλίου έως και 30 Σεπτεμβρίου 2020 τις  εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, που δεν τελούν σε καθεστώς αναστολής της συμβάσεως εργασίας».

Ξεχνάμε  ότι η Ναυτιλία ήταν ο μοναδικός μεταφορικός βραχίονας ο οποίος δεν σταμάτησε και δεν έχει σταματήσει  ούτε ένα λεπτό να μεταφέρει αγαθά εν μέσω της πανδημίας, όταν οι αερομεταφορές και ο σιδηρόδρομος υπολειτουργούν;

Έπρεπε ή όχι να υπάρχει και λίγη «αρμύρα» σε ένα κείμενο το οποίο αφορά στην εθνική οικονομία, της οποίας αρκετά σημαντικός  παράγων είναι η έρμη η Ναυτιλία μας;

Και πάλι μπορεί κάποιος να με θεωρήσει «γκρινιάρη» και «κολλημένο με τη Ναυτιλία», όπως λένε κάποιοι φίλοι μου όταν στις συζητήσεις μας προσθέτω πάντα και λίγη θάλασσα! Και δεν τελειώνουν πάντα «αναίμακτα» αυτές οι κουβέντες, διότι πάντα κάποιος θα πετάξει τη γνωστή «καραμέλα», την οποία έχουν καλλιεργήσει κάποιοι εκ των έσω «προοδευτικοί» αλλά και πολλοί εκ των έξω ανταγωνιστές της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Ποια είναι η προσφιλής σε αρκετούς «καραμέλα»; Ότι η Επταετής στρατιωτική δικτατορία, είναι εκείνη η οποία παραχώρησε «προνόμια» στην Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία.

Μάλιστα, φίλτατος επιτυχημένος επιχειρηματίας του χώρου, μου έχει πει ότι δεν είναι λίγες οι φορές, σε συζητήσεις που γίνονται με ξένους επιχειρηματίες του χώρου ή σε διεθνή φόρα, που κάποιος θα «πετάξει» το εν λόγω «πυροτέχνημα», με στόχο, φυσικά, να μειώσει το κύρος της πρώτης στον κόσμο ναυτιλιακής δυνάμεως!

Ουδέν ανακριβέστερο! Το «φιλί της ζωής» στην καθημαγμένη από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία, το έδωσε ο σπουδαίος και οραματιστής Σπύρος Μαρκεζίνης, ως υπουργός Συντονισμού της κυβερνήσεως Παπάγου, το 1953, όταν, διαισθανόμενος την απόλυτη ανάγκη  προσελκύσεως κεφαλαίων εξωτερικού και επισπεύσεως της οικονομικής αναπτύξεως της Ελλάδος, ψήφισε το ΝΔ 2687/53 «περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού». Τότε ρυθμίστηκε (και ισχύει μέχρι και σήμερα) το  νομικό θεσμικό πλαίσιο της ποντοπόρου ναυτιλίας μας! Και η ισχύς της εν λόγω Νομοθεσίας δεν μπορεί να  αλλάξει ει μη μόνον με αλλαγή του Συντάγματος!

Εκείνο το Νομοθετικό Διάταγμα του Σπ. Μαρκεζίνη, έφερε το «Ελληνικό θαύμα».  Χάρη στην δική του έμπνευση ήλθε (και έρχεται) στην Ελλάδα το πολύτιμο ναυτιλιακό συνάλλαγμα και δημιουργήθηκαν συνοικίες ολόκληρες με νεόκτιστα  σπίτια ναυτικών, στην δεκαετία του ΄60-70 και απασχολήθηκαν 150.000 Έλληνες ναυτικοί.

Μέχρι τότε, οι Τράπεζες δίσταζαν να δανειοδοτήσουν Έλληνες επιχειρηματίες της θαλάσσης. Η  χώρα μας βρισκόταν κυκλωμένη από χώρες με κομμουνιστικά καθεστώτα και ο «ψυχρός πόλεμος» απέτρεπε τις αμερικανικές τράπεζες (κυρίως της Σίτι Μπανκ) να χορηγήσουν δάνεια. Ο Μαρκεζίνης, θωρακίζοντας με τον Νόμο του  την Εμπορική Ναυτιλία, άνοιξε και τα «πουγκιά» των τραπεζιτών!

Ήταν νόμος αυξημένης τυπικής ισχύος, καθώς  το ΝΔ 2687/53 έχει την ίδια ισχύ όπως το Σύνταγμα !Ήταν ένας Νόμος σαφέστατος  με 17 μόνον άρθρα και το άρθρο 13 αφορούσε την Εμπορική Ναυτιλία. Εκεί περιελήφθησαν και οι περίφημες «Εγκριτικές Πράξεις», που απετέλεσαν το «κλειδί» για την χρηματοδότηση της Εμπορικής ναυτιλίας από τις Τράπεζες.

Είναι μεγάλο κεφάλαιο για την χώρα η Εμπορική Ναυτιλία. Και της οφείλεται, ως θεσμός πλέον με προσφορά στην πατρίδα, σεβασμός και εκτίμηση. Δεν μπορεί αυτό που βλέπει ο κόσμος να αναγράφεται στα ολοκαίνουρια ασθενοφόρα να μην το βλέπει η Πολιτεία.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Καρφιά» του Μαξίμου για την απουσία Σαμαρά

Συζητήσεις στο εσωτερικό της ΝΔ και στο Μαξίμου έχει προκαλέσει η απουσία του Αντώνη Σαμαρά από την παρουσίαση του βιβλίου...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Προς υπουργοποίηση ο Ευριπίδης…

Πολλά ήταν τα πικρόχολα σχόλια που ακούστηκαν για την εκδήλωση που διοργάνωσε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, όπου μετά από πάρα πολύ...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Μάζης προειδοποιεί: «Επεκτείνετε τα 12 ναυτικά μίλια τώρα!»

Ο  ομότιμος καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής Θεωρίας στο ΕΚΠΑ Ιωάννης Μάζης, σε μια αποκαλυπτική συζήτηση στο vidcast «Η Ώρα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τσακαλώτος αποκάλυψε από πότε έχει να μιλήσει με τον Τσίπρα

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών και βουλευτής πλέον της Νέας Αριστεράς, Ευκλείδης Τσακαλώτος, μίλησε για τον Αλέξη Τσίπρα, μετά και τις...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Θα ψηφίζατε ένα νέο κόμμα με επικεφαλής τον Αλέξη Τσίπρα;

Η παραίτηση του Αλέξη Τσίπρα από το κοινοβουλευτικό αξίωμα δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες. Η ανακοίνωση ενός νέου κόμματος με...
ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεκτρική διασύνδεση: Συνάντηση Παπασταύρου με τον Κύπριο ομόλογό του

Η υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας–Κύπρου (GSI) αποτέλεσε το βασικό θέμα της σημερινής συνάντησης εργασίας μεταξύ του υπουργού Περιβάλλοντος και...
ΕΛΛΑΔΑ

Δροσιά: Στην φυλακή ο 29χρονος που πυροβόλησε και τραυμάτισε 38χρονο

Προσωρινά κρατούμενος ο δράστης της Δροσιάς. Ο 29χρονος κατηγορούμενος για απόπειρα ανθρωποκτονίας δήλωσε την Πέμπτη μετανιωμένος, αποδέχτηκε την πράξη του και...
ΕΛΛΑΔΑ

Επίθεση με πιρούνι: «Δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο» λένε οι γιατροί – Με βαρύ ποινικό παρελθόν ο δράστης

Ανάστατη παραμένει η κοινή γνώμη από το σοκαριστικό περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας που έλαβε χώρα προχθές, Τρίτη 7/10, με θύμα μία...

Διαβάζονται τώρα