Η ιστορία της εταιρίας Hellenic Train και ο λαβύρινθος των ευθυνών

Ένα δαιδαλώδες τοπίο με γρίφους...

Η Hellenic Train είναι η εταιρία η οποία προέκυψε το 2017 μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως απαιτούσαν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας.

Εκείνη τη χρονιά υπεγράφη ανάμεσα στο και στο FS Group η συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), με τον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSG). Το τίμημα για το 100% των μετοχών ήταν 45.000.000 ευρώ, ποσό που θεωρήθηκε ιδιαίτερα χαμηλό σε σχέση με παλαιότερες απόπειρες ιδιωτικοποίησης. Ο αγοραστής ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος σιδηροδρομικός όμιλος στην Ευρώπη και μετά τη συμφωνία στις γραμμές μπήκαν νέα τρένα, αξίας σχεδόν 500.000.000 ευρώ.

Αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι η στρατηγική για την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου επιθετικού σχεδίου επέκτασης της FS Group στις διεθνείς αγορές, που μεταξύ άλλων προέβλεπε εξαγορές και επενδύσεις αξίας 94 δισ. ευρώ από το 2017 μέχρι το 2026, που σημαίνει ότι το επενδυτικό σχέδιο βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Το δεκαετές επενδυτικό πρόγραμμα είχαν ανακοινώσει ότι στοχεύει στον τετραπλασιασμό των εσόδων από τις διεθνείς αγορές, έτσι ώστε να ανέλθουν στα 4 δισ. ευρώ. Η Hellenic Train έκτοτε έχει την εμπορική εκμετάλλευση των τρένων, επιβατικών και εμπορικών, και προσλαμβάνει η ίδια το προσωπικό όπως όλες οι ιδιωτικές εταιρίες. Από την άλλη, ο ΟΣΕ διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο ως δημόσια περιουσία.

Έτσι, η ιταλική εταιρία για να κάνει χρήση του δικτύου και των υποδομών του θα έπρεπε να πληρώσει άνω των 20.000.000 ευρώ, ενώ αναλάμβανε και την υποχρέωση να συντηρεί και την εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), η οποία επίσης πωλήθηκε. Με δεδομένη αυτή τη συμφωνία στην πράξη έχει προκύψει ένα δαιδαλώδες τοπίο για τα όρια των ευθυνών, που όμως αποβαίνει σε βάρος της κατάστασης του δικτύου και κάνει δυσεπίλυτο γρίφο τον εκσυγχρονισμό του. Με την αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών φορέων, ο ΟΣΕ αναλαμβάνει την εκτέλεση και την υλοποίηση έργων στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και σε εκείνο που τελεί σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στις αρμοδιότητές του εμπίπτουν δηλαδή η κατασκευή νέας υποδομής στο εν λόγω δίκτυο, που μετρά συνολικό μήκος 2.716 χλμ., καθώς και η συντήρηση και η λειτουργία της υφιστάμενης υποδομής. Οι εταιρίες που έχουν το μεταφορικό έργο (δηλαδή η Hellenic Train) αδειοδοτούνται από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία είναι ανεξάρτητη διοικητική Αρχή και συστάθηκε με τον ν. 3891/2010 (Α’ 188), με κύριο σκοπό τη στήριξη του ανοίγματος της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών στον ανταγωνισμό. Όλοι, όμως, οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς υπάγονται στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κώστας Καραμανλής: Η επανεμφάνιση που θα «ενοχλήσει»

Την ώρα που η ελληνική κυβέρνηση ακολουθεί χωρίς παρεκλίσεις τη γραμμή των ΗΠΑ, ο Κώστας Καραμανλής εμφανίζεται δημόσια σε εκδήλωση...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η απομάκρυνση της Κασιμάτη, χαριστική βολή για τον ΣΥΡΙΖΑ

Οι φήμες που κυκλοφορούν για πιθανή αντικατάσταση της Νίνας Κασιμάτη από τη θέση της στο Συμβούλιο της Ευρώπης ενδέχεται να...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Προβληματισμός για Ζελένσκι

Η επίσκεψη «αστραπή» του Βολοντίμιρ Ζελένσκι χθες στην Ελλάδα τέθηκε για τα καλά στο στόχαστρο των Ρώσων, οι οποίοι δεν...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι δηλώσεις Θρασκιά για συνεργασία ΠΑΣΟΚ – Τσίπρα βάζουν φωτιά στο πολιτικό σκηνικό

Σε πολιτικό σκόπελο εξελίσσεται για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής η ανοιχτή τοποθέτηση της βουλευτού Α’ Θεσσαλονίκης, Ράνιας Θρασκιά, υπέρ ενός ενδεχόμενου...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τι λένε οι πολίτες για την παρέμβαση Σαμαρά; Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης του Newsbreak

Η παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, μέσα από τη συνέντευξή του στον ΑΝΤ1, κυριάρχησε στην πολιτική επικαιρότητα, προκαλώντας έντονη...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

H σημαία του Πολυτεχνείου έφθασε στην αμερικανική πρεβεία

Η αιματοβαμμένη σημαία, σύμβολο της εξέγερσης της 17ης Νοέμβρη, που μεταφέρει όπως κάθε χρόνο η Νεολαία της ΠΑΣΠ έφθασε στις...
ΕΛΛΑΔΑ

Hellenic Train: Ποια δρομολόγια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 18/11

Ορισμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, την ημέρα που έχουν προκηρύξει 24ωρη απεργία τα σωματεία...
ΕΛΛΑΔΑ

Στο μικροσκόπιο η Νέα Σμύρνη – Πώς μπορεί η λεωφόρος Συγγρού να μετατραπεί σε άξονα τουρισμού-πολιτισμού

Νέα Σμύρνη: Ένας σύγχρονος Δήμος, που θέλει πραγματικά να σταθεί στο ύψος των αναγκών και των προκλήσεων της εποχής, οφείλει...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης