Μείωσαν τις ποσότητες που αγοράζουν οι καταναλωτές!

Πρώτη επιλογή η ιδιωτική ετικέτα 

Must Read

Ακρίβεια και ανατιμήσεις έχουν γίνει η καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών. Τα ελληνικά νοικοκυριά προσπαθούν να επιβιώσουν με τους πενιχρούς μισθούς τους, αλλά ακόμα και τα βασικά είδη διατροφής είναι απρόσιτα στις τιμές τους. Έτσι, προσπαθούν να μειώσουν όχι μόνο ποσότητες αλλά και τρόφιμα πρώτης ανάγκης.

Αυξάνονται οι τζίροι, μειώνονται οι ποσότητες 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον περυσινό Ιανουάριο, μια αύξηση που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 10% και όχι με την αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022. Την ίδια χρονική περίοδο η αξία των πωλήσεων είναι αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σημειώνεται ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Πρώτη επιλογή η ιδιωτική ετικέτα 

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των PL προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%. Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%). Τα στοιχεία του Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%. Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%. Κατά 6,4% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Αύξηση, 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Νεοδημοκράτες βουλευτές στέλνουν σκληρά μηνύματα για τα 3 στραπάτσα…

Τον Νοέμβριο του 2023 ο τότε πρωθυπουργός της Μ. Βρετανίας Ρίτσι Σούνακ ακύρωσε κυριολεκτικά στο πάρα πέντε τη συνάντηση του...
SLIDER

Οι συσκέψεις και η αλλαγή ρητορικής

Μπορεί ο πρωθυπουργός να βρίσκεται στις ΗΠΑ, αλλά στο Μαξίμου γίνονται διαρκείς συσκέψεις για τα τρέχοντα σοβαρά ζητήματα. Οι κεραίες...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Συνάντηση Μητσοτάκη – Γκίλφοϊλ στη Νέα Υόρκη

Το Atlantic Council και ο Όμιλος Antenna διοργάνωσαν συνάντηση στη Νέα Υόρκη, όπου έδωσε το παρών και ο Έλληνας πρωθυπουργός...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον αντιπρόεδρο της Exxon Mobil και τον πρόεδρο της Lockheed Martin

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε συναντήσεις στο περιθώριο της 80ής Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη με τον υπουργό...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τσακαλώτος κατά Τσίπρα: «Δεν χωράνε στην αριστερά αυτά που λέει»

Δυο ξένοι φαίνεται ότι είναι πια Ευκλείδης Τσακαλώτος και Αλέξης Τσίπρας και ας βρέθηκαν μαζί στην κυβέρνηση της «πρώτη φορά...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πρέπει να ικανοποιηθεί το αίτημα του απεργού πείνας Πάνου Ρούτσι;

Ο πατέρας του Ντένη Ρούτσι, θύματος των Τεμπών, έχει ξεκινήσει απεργία πείνας με αίτημα την εκταφή του παιδιού του, προκειμένου...
ΕΛΛΑΔΑ

Η δικτατορία του «Τραμπούκου»

 Από τους πολιτικούς και τους οικονομικούς παράγοντες, μέχρι τη μουσική βιομηχανία, ο τραμπούκος έχει αναδειχθεί σε σύμβολο ισχύος. Στην πολιτική,...
ΕΛΛΑΔΑ

Επιδείνωση παρουσιάζει ο καιρός: Βροχές και πτώση της θερμοκρασίας

Περαιτέρω επιδείνωση παρουσιάζει σήμερα, Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου, ο καιρός, με πτώση του υδραργύρου και πιθανότητα βροχοπτώσεων. Σύμφωνα με την πρόγνωση...
ΕΛΛΑΔΑ

ExxonMobil και Lockheed Martin στην ατζέντα Μητσοτάκη 

Από τις ΗΠΑ, Ανδρέας Δερμιτζακης Όπως πολυ σωστά πρώτο ειχε αποκαλύψει το Newsbreak.gr , ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε διαδοχικές...

Διαβάζονται τώρα