Παρέμβαση Ντογιάκου για το χάλι στο μετρό του Πειραιά

Δικαίωση για την εφημερίδα «δημοκρατία» που έφερε στο φως την αποκαλυπτική έρευνα των «Data Journalists

Must Read

Προκαταρκτική εξέταση για τις απαράδεκτες συνθήκες στο μετρό του Πειραιά που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια χιλιάδων επιβατών και εργαζομένων, διέταξε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος.

Η εισαγγελική παρέμβαση αποτελεί δικαίωση για την εφημερίδα «δημοκρατία» που σήμερα έφερε στη δημοσιότητα την έρευνα της δημοσιογραφικής ομάδας «Data Journalists» που αποκαλύπτει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στη νέα και πολυδιαφημισμένη γραμμή προς Πειραιά, όπου έχουν εντοπιστεί 391 βλάβες και βαρύτατες κατασκευαστικές αστοχίες, με το θαλασσινό νερό να εισρέει μέσα σε δύο σταθμούς, χωρίς να έχει υπάρξει καμία ενέργεια επιδιόρθωσης.

Αποκαλύψεις-«φωτιά» για 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά

Όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η «δημοκρατία», μόλις τέσσερις μήνες μετά την παράδοση και τη λειτουργία του συνόλου της τόσο σημαντικής επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά, η δημοσιογραφική ερευνητική ομάδα των «Data Journalists» φέρνει στο φως έκθεση που αναδεικνύει ακόμη μία περίπτωση που η καθημερινή ασφάλεια, τόσο του επιβατικού κοινού όσο και του προσωπικού που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία της, είναι υπό αίρεση

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Κι αυτό γιατί στο πολυδιαφημισμένο «κατασκευαστικό επίτευγμα» που κόστισε 470.000.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία, η έκθεση που έρχεται στη δημοσιότητα καταγράφει 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στη νέα αυτή γραμμή.

Ούτε μία, ούτε δύο, συνολικά 19 σελίδες με αστοχίες και αβαρίες βρίσκονται, λοιπόν, στα χέρια των υπευθύνων, αναδεικνύοντας ότι το μεγάλο ζήτημα της ασφάλειας χιλιάδων επιβατών μπάζει…

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η εισροή θαλασσινού νερού στο τμήμα του σιδηροδρομικού τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» έκανε αισθητή την παρουσία της πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας. Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θεώρησαν ότι επρόκειτο για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από τη δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κ.λπ. Το πρόβλημα τέθηκε υπό παρακολούθηση, αναδεικνύοντας πρόσθετες αστοχίες, ακόμη και στην ίδια τη σκυροδέτηση του «κατασκευαστικού επιτεύγματος».

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Μπάζει θαλασσινό νερό η σήραγγα που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η ΣΤΑΣΥ (αρμόδια για τη λειτουργία) ζήτησε με επιστολές της να υπάρξουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια (την κοινοπραξία των ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM), αφού το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί, γεννώντας σοβαρό προβληματισμό.

Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του έργου, για το οποίο ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών αλλά και ο παραμένων υφυπουργός του Γιώργος Καραγιάννης επαίρονταν, όταν το έργο πλησίαζε να παραδοθεί, ήταν ακριβώς ότι ο υπόγειος σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας και το ίδιο ισχύει και για μεγάλο μέρος της σήραγγας που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο.

Η ΣΤΑΣΥ, κατά τις ίδιες πληροφορίες, συνέχισε να πιέζει αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων, χωρίς ανταπόκριση από την Αττικό Μετρό Α.Ε. και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία. Ετσι, τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν, διαπιστώνοντας ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά ότι πρόκειται για θαλασσινό νερό! Ύστερα από αυτή την εξέλιξη η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε πλέον επιτακτικά από την κατασκευαστική κοινοπραξία ενημέρωση για τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει.

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Η αποκάλυψη ότι πρόκειται για εισροή θαλασσινών υδάτων στη Γραμμή 3 του μετρό δεν είναι όμως το μοναδικό κατασκευαστικό πρόβλημα του έργου. Στα υπηρεσιακά έγγραφα που παραθέτουν οι «Data Journalists» και μέσα στις 19 σελίδες καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα – Πειραιάς) κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου. Στο τέλος της λίστας των 19 σελίδων περιλαμβάνονται σοβαρές βλάβες, με ορισμένες από αυτές να μην έχουν αποκατασταθεί. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Αγία Μαρίνα – Νίκαια λειτουργεί από το 2020, ενώ αυτό που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2022 ήταν το τελευταίο τμήμα προς Πειραιά.

Ενδεικτικό είναι, τέλος, ότι στο τμήμα εκείνο της 19σελίδης λίστας με τίτλο «Συγκεντρωτικός Πίνακας Προβλημάτων Επιδομής, Ρευματοφόρου και Σήραγγας» οι 22 από τις 62 βλάβες αφορούν το τμήμα Πειραιάς – Δημοτικό Θέατρο. Πολλές από αυτές σχετίζονται με την εισροή υδάτων, που έχει προκαλέσει έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένους συνδέσμους και άλλες αστοχίες που εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους Σταθμούς «Μανιάτικα», «Νίκαια», «Κορυδαλλός», «Αγία Βαρβάρα» και «Αγία Μαρίνα».

Δείτε επίσης:

Τρόμος και για το μετρό: Σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στη νέα γραμμή προς Πειραιά!

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ζωή Κωνσταντοπούλου για Άδωνι Γεωργιάδη: «Είναι γελοίο πρόσωπο»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, δικηγόρος του απεργού πείνας για τα Τέμπη Πάνου Ρούτσι, εξεμάνη το Σάββατο και με βαρείς χαρακτηρισμούς σχολίασε...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μυστικό της «αλλαγής» του Σωκράτη Φάμελλου

Έναν άλλο Σωκράτη Φάμελλο είδαν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και οι -λιγοστοί πια- υποστηρικτές του κόμματος, στην ομιλία που έδωσε...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αβραμόπουλος: «Στηρίζω το αίτημα του Πάνου Ρούτσι – Είναι ανθρώπινο και ηθικό»

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, όπως και ο Νίκος Δένδιας, εκδήλωσε την αμέριστη συμπαράστασή του στον Πάνο Ρούτσι στηρίζοντας το αίτημα του...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης στην Αμοργό: Η Ελλάδα πρωτοστατεί στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε το Σάββατο στην Αμοργό και τα εγκαίνια της Δημοτικής Βιβλιοθήκης του νησιού. Ο πρωθυπουργός μίλησε για...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ευρωπαία Εισαγγελέας VS Ελληνική Δικαιοσύνη – Ποιον εμπιστεύεστε περισσότερο;

Η έλευση της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, Λάουρα Κοβέσι στην Ελλάδα εν μέσω σοβαρών ερευνών για διασπάθιση ευρωπαϊκών πόρων προκαλεί σύγκρουση κυβέρνησης...
ΕΛΛΑΔΑ

Ρουμάνος πρώην δήμαρχος συνελήφθη στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Σάλος με πρώην δήμαρχο του Βουκουρεστίου, ο οποίος συνελήφθη στην Θεσσαλονίκη. Σε εκτέλεση ευρωπαϊκού εντάλματος που εκκρεμούσε εις βάρος του...
ΕΛΛΑΔΑ

Missing Alert: Εξαφάνιση της 50χρονης Νεκταρίας από το Χαϊδάρι

Η εξαφάνιση της Νεκταρίας Λαγούδη, 50 ετών, από το Χαϊδάρι σήμανε συναγερμό στις Αρχές. Τα ίχνη της χάθηκαν στις 26 Σεπτεμβρίου....
ΕΛΛΑΔΑ

Ιερά Οδός: Ο 25χρονος με το κατσαβίδι έχει συλληφθεί 19 φορές(!) – Παραδόθηκε στις Αρχές

Απίστευτη και θρασεία επίθεση στην Ιερά Οδό. Ένας άνδρας κάρφωσε κατσαβίδι στο μάτι ενός οδηγού στην μέση του δρόμου και...

Διαβάζονται τώρα