Παρέμβαση Ντογιάκου για το χάλι στο μετρό του Πειραιά

Δικαίωση για την εφημερίδα «δημοκρατία» που έφερε στο φως την αποκαλυπτική έρευνα των «Data Journalists

Προκαταρκτική εξέταση για τις απαράδεκτες συνθήκες στο μετρό του Πειραιά που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια χιλιάδων επιβατών και εργαζομένων, διέταξε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος.

Η εισαγγελική παρέμβαση αποτελεί δικαίωση για την εφημερίδα «δημοκρατία» που σήμερα έφερε στη δημοσιότητα την έρευνα της δημοσιογραφικής ομάδας «Data Journalists» που αποκαλύπτει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στη νέα και πολυδιαφημισμένη γραμμή προς Πειραιά, όπου έχουν εντοπιστεί 391 βλάβες και βαρύτατες κατασκευαστικές αστοχίες, με το θαλασσινό νερό να εισρέει μέσα σε δύο σταθμούς, χωρίς να έχει υπάρξει καμία ενέργεια επιδιόρθωσης.

Αποκαλύψεις-«φωτιά» για 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά

Όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η «δημοκρατία», μόλις τέσσερις μήνες μετά την παράδοση και τη λειτουργία του συνόλου της τόσο σημαντικής επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά, η δημοσιογραφική ερευνητική ομάδα των «Data Journalists» φέρνει στο φως έκθεση που αναδεικνύει ακόμη μία περίπτωση που η καθημερινή ασφάλεια, τόσο του επιβατικού κοινού όσο και του προσωπικού που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία της, είναι υπό αίρεση

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Κι αυτό γιατί στο πολυδιαφημισμένο «κατασκευαστικό επίτευγμα» που κόστισε 470.000.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία, η έκθεση που έρχεται στη δημοσιότητα καταγράφει 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στη νέα αυτή γραμμή.

Ούτε μία, ούτε δύο, συνολικά 19 σελίδες με αστοχίες και αβαρίες βρίσκονται, λοιπόν, στα χέρια των υπευθύνων, αναδεικνύοντας ότι το μεγάλο ζήτημα της ασφάλειας χιλιάδων επιβατών μπάζει…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η εισροή θαλασσινού νερού στο τμήμα του σιδηροδρομικού τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» έκανε αισθητή την παρουσία της πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας. Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θεώρησαν ότι επρόκειτο για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από τη δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κ.λπ. Το πρόβλημα τέθηκε υπό παρακολούθηση, αναδεικνύοντας πρόσθετες αστοχίες, ακόμη και στην ίδια τη σκυροδέτηση του «κατασκευαστικού επιτεύγματος».

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Μπάζει θαλασσινό νερό η σήραγγα που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η ΣΤΑΣΥ (αρμόδια για τη λειτουργία) ζήτησε με επιστολές της να υπάρξουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια (την κοινοπραξία των ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM), αφού το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί, γεννώντας σοβαρό προβληματισμό.

Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του έργου, για το οποίο ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών αλλά και ο παραμένων υφυπουργός του Γιώργος Καραγιάννης επαίρονταν, όταν το έργο πλησίαζε να παραδοθεί, ήταν ακριβώς ότι ο υπόγειος σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας και το ίδιο ισχύει και για μεγάλο μέρος της σήραγγας που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο.

Η ΣΤΑΣΥ, κατά τις ίδιες πληροφορίες, συνέχισε να πιέζει αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων, χωρίς ανταπόκριση από την Αττικό Μετρό Α.Ε. και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία. Ετσι, τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν, διαπιστώνοντας ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά ότι πρόκειται για θαλασσινό νερό! Ύστερα από αυτή την εξέλιξη η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε πλέον επιτακτικά από την κατασκευαστική κοινοπραξία ενημέρωση για τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει.

Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό

Η αποκάλυψη ότι πρόκειται για εισροή θαλασσινών υδάτων στη Γραμμή 3 του μετρό δεν είναι όμως το μοναδικό κατασκευαστικό πρόβλημα του έργου. Στα υπηρεσιακά έγγραφα που παραθέτουν οι «Data Journalists» και μέσα στις 19 σελίδες καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα – Πειραιάς) κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου. Στο τέλος της λίστας των 19 σελίδων περιλαμβάνονται σοβαρές βλάβες, με ορισμένες από αυτές να μην έχουν αποκατασταθεί. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Αγία Μαρίνα – Νίκαια λειτουργεί από το 2020, ενώ αυτό που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2022 ήταν το τελευταίο τμήμα προς Πειραιά.

Ενδεικτικό είναι, τέλος, ότι στο τμήμα εκείνο της 19σελίδης λίστας με τίτλο «Συγκεντρωτικός Πίνακας Προβλημάτων Επιδομής, Ρευματοφόρου και Σήραγγας» οι 22 από τις 62 βλάβες αφορούν το τμήμα Πειραιάς – Δημοτικό Θέατρο. Πολλές από αυτές σχετίζονται με την εισροή υδάτων, που έχει προκαλέσει έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένους συνδέσμους και άλλες αστοχίες που εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους Σταθμούς «Μανιάτικα», «Νίκαια», «Κορυδαλλός», «Αγία Βαρβάρα» και «Αγία Μαρίνα».

Δείτε επίσης:

Τρόμος και για το μετρό: Σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στη νέα γραμμή προς Πειραιά!

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μήνυμα στον εξώστη

Εκείνο που δεν λέγεται από κανέναν είναι ότι οι Σωκράτης Φάμελλος και Αλέξης Χαρίτσης όχι μόνο υποχρεώθηκαν να ανέβουν στον...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μπρος πίσω από Σαμαρά

Δεύτερες σκέψεις κάνει ξανά ο Αντώνης Σαμαράς ο οποίος «κατέβασε ταχύτητα» περιορίζοντας τις δημόσιες εμφανίσεις και παρεμβάσεις του. Συνομιλητές του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Δείπνο Μητσοτάκη με γκρίνιες το βράδυ της Πέμπτης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε απόψε στον «Καραβίτη» τους «33» της ΝΔ για ένα δείπνο που μοιάζει περισσότερο με… εξέταση παρά...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λαμπρόπουλος για εμβολισμό τρακτέρ από λεωφορείο των ΜΑΤ: Δεν υπήρξε εντολή για βία

Οξεία αντιπαράθεση για την αστυνομική βία κατά των αγροτών είχαν την Ολομέλεια της Βουλής η Ζωή Κωνσταντοπούλου και ο Γιάννης...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Φαρμάκι» Αλαβάνου κατά Τσίπρα – «Να γονατίσει και να πει συγγνώμη»

«Φαρμακερά βέλη» εξαπέλυσε για άλλη μια φορά εναντίον του Αλέξη Τσίπρα ο πρώην πρόεδρος του Συνασπισμού Αλέκος Αλαβάνος, ο άνθρωπος...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

ΕΥΔΑΠ: Πόσο ενίσχυσαν τα αποθέματα νερού οι καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις

Οι πρόσφατες καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις τόσο από την κακοκαιρία Byron όσο και την κακοκαιρία Adel ενίσχυσαν με περίπου 15 εκατομμύρια κυβικά...
ΕΛΛΑΔΑ

Νέο έκτακτο ΕΜΥ: Πού θα «χτυπήσει» η κακοκαιρία

Οι ισχυρές βροχές και καταιγίδες που εκδηλώνονται στις περισσότερες περιοχές της ανατολικής και νότιας κυρίως χώρας θα συνεχιστούν σήμερα Παρασκευή...
ΕΛΛΑΔΑ

Πλημμύρισε η ΑΣΟΕΕ – Φοιτητές παλεύουν με τα νερά

Η κακοκαιρία Byron προκάλεσε προβλήματα το απόγευμα της Παρασκευής και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ). Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω βίντεο....

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης