Αποκάλυψη-σοκ! Ο ΟΣΕ ξέμεινε από απαραίτητα εξαρτήματα

Στις 13 Φεβρουαρίου προκηρύχτηκε διαγωνισμός για την «προμήθεια 45 τεμαχίων εξασφάλισης αλλαγών τροχιάς με κλειδαριά», που θα παραλαμβάνονταν την ημέρα του δυστυχήματος

Must Read

Την απόλυτη απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου επιβεβαιώνει το γεγονός πως οι αποθήκες του ΟΣΕ ήταν άδειες από βασικά μηχανολογικά εργαλεία, η χρήση των οποίων είναι απαραίτητη όταν δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Πρόκειται για τις αρπάγες αλλαγής τροχιάς, οι οποίες χρησιμοποιούνται εφεδρικά για την αλλαγή τροχιάς στις γραμμές, όταν το σύστημα λειτουργεί χειροκίνητα, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα.

  • Από την Εμμανουέλα Τσουδερού

Η χρήση τους δεν έπαιξε ρόλο στο τραγικό και πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών. Η έλλειψή τους, όμως, αποδεικνύει την εγκατάλειψη του δικτύου στη χώρα μας.

Σύμφωνα με έγγραφο που αποκαλύπτει σήμερα η «δημοκρατία», το οποίο αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια στις 13 Φεβρουαρίου του 2023, το απόθεμα αρπάγων αλλαγής τροχιάς στις αποθήκες μέχρι και την ημέρα του δυστυχήματος ήταν μηδενικό. Για τον λόγο αυτό, ο ΟΣΕ με κατεπείγουσα διαδικασία προχώρησε σε κατακύρωση της «προμήθειας 45 τεμαχίων εξασφάλισης αλλαγών τροχιάς με κλειδαριά τύπου HV-73» στην εταιρία ΑΡΤΕΜΗ ΑΕΜΕΒΕΜ.

(Πάνω) Η κατακύρωση της απευθείας ανάθεσης για την προμήθεια των αρπάγων και (κάτω) η έγκριση για την πληρωμή τους

Οι συγκεκριμένες αρπάγες, μάλιστα, θα προμήθευαν το Τμήμα Συντήρησης Γραμμής Λάρισας, Αθήνας και Λαμίας, ενώ η ΑΡΤΕΜΗ ΑΕΜΕΒΕΜ ήταν η μόνη από τις εταιρίες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό που μπορούσε να παραδώσει το έργο εντός επτά ημερών από την υπογραφή της σύμβασης, γι’ αυτό και επιλέχθηκε. Αυτό αποδεικνύει και τον βαθμό του κατεπείγοντος. Τραγική σύμπτωση είναι, δε, πως η ημερομηνία παραλαβής του έργου ήταν 28 Φεβρουαρίου του 2023, την ημέρα δηλαδή που συνέβη το τραγικό δυστύχημα, ενώ από το σύνολο των 45 τεμαχίων, οι 25 ήταν για το Τμήμα Συντήρησης Γραμμής Λάρισας.

Σε αντίστοιχο έγγραφο του ΟΣΕ, που αναρτήθηκε τον Ιούλιο του 2016, ξεκαθαρίζεται με σαφήνεια πως οι αρπάγες χρησιμοποιούνται επειδή η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί σε τμήμα του δικτύου. Συγκεκριμένα, στο έγγραφο αναγράφεται πως «λόγω της μη λειτουργίας Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, οι αλλαγές που τέθηκαν εκτός λειτουργίας χρειάζονται ασφάλιση με ειδικές αρπάγες που καθηλώνουν τις αλλαγές και φέρουν κλειδαριές ασφαλείας».

Έγγραφο του ΟΣΕ, που αναρτήθηκε τον Ιούλιο του 2016, στο οποίο ξεκαθαρίζεται με σαφήνεια πως οι αρπάγες χρησιμοποιούνται επειδή η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί

Το όχι και πολύ μακρινό 2016 οι αρπάγες επρόκειτο να τοποθετηθούν στη διαδρομή Αχαρνών – Λιβαδειάς. Ελλείψεις και προβλήματα στα συστήματα ασφαλείας είχε επισημάνει από το 2017 ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας, όμως σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι του δικτύου, δηλαδή μεταξύ Αχαρνών – Λιβαδειάς, δεν γνωρίζουμε αν το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτούργησε αργότερα κι έπειτα διεκόπη ξανά ή αν μέχρι σήμερα παρέμεινε ανενεργό.

Πάντως, στο πρόσφατο έγγραφο του ΟΣΕ σημειώνεται με σαφήνεια πως «σε πολλές περιπτώσεις, για λόγους εξασφάλισης της κυκλοφορίας, προβλέπεται κατόπιν εκδόσεως σχετικής εγκυκλίου της Δ.Σ., η εξασφάλιση αλλαγών τροχιάς με αρπάγες, οι οποίες τοποθετούνται από το προσωπικό γραμμής. […] Σύμφωνα με τον Κανονισμό Κινήσεως, απαιτείται να υπάρχει ικανό απόθεμα αρπάγων με κλειδαριά». Σημειώνεται, ακόμη, πως «η εν εξελίξει σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ για την ανάταξη της Σηματοδότησης (Σύμβαση 717) περιλαμβάνει δοκιμές που απαιτούν χρήση πολλαπλών ασφάλιστρων αλλαγών και σε διάφορες θέσεις του δικτύου, η διάθεση και χρήση των οποίων είναι αρμοδιότητας του ΟΣΕ. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη η άμεση προμήθεια […]».

Σε επικοινωνία της «δημοκρατίας» με σταθμάρχη έγινε σαφές πως το σύστημα των αρπάγων αλλαγής τροχιάς δεν έπαιξε ρόλο στο τραγικό δυστύχημα. Ωστόσο, ακόμα και γι’ αυτό το χειροκίνητο μοντέλο η διαχείριση μοιάζει να ήταν ελλειμματική.

Φυσικά, τόσο ο πρώην υπουργός Υποδομών Κωνσταντίνος Αχιλλέας Καραμανλής όσο και ο νέος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης παραδέχτηκαν τελικά μόλις τη Δευτέρα 20 Μαρτίου, στη Βουλή, πως στη Λάρισα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, αλλά μόνο ένα τοπικό σύστημα ελέγχου. Γεγονός που ήρθε, φυσικά, σε πλήρη αντίθεση με παλαιότερη δήλωση του κ. Καραμανλή, ο οποίος έλεγε πως «η Λάρισα διέθετε σύστημα τηλεδιοίκησης από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, δηλαδή μία ώρα και κάτι πριν από το δυστύχημα».

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Αλέκα Παπαρήγα: Η έκπληξη για τα γενέθλιά της

Στα γραφεία του ΚΚΕ στον Περισσό
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ανδρουλάκης ο ειρηνοποιός: Στα Βορίζια για να κάνει… σασμό

Πότε θα κάνει ξαστεριά, πότε θα ξημερώσει...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κεραυνοί Καμμένου κατά της κυβέρνησης: «Τι θα κάνουμε με τόση μ@λ@κί@;»

Αιχμηρή ανάρτηση από τον Πάνο Καμμένο στα social media, λίγες ώρες μετά τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τη νέα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μάχη για τη ζωή του δίνει ο πρώην υπουργός και ιδρυτικό στέλεχος της ΝΔ, Αναστάσης Παπαληγούρας

Μάχη για τη ζωή του δίνει ο πρώην υπουργός και εκ των ιδρυτικών στελεχών της ΝΔ, Αναστάσης Παπαληγούρας. Την αποκάλυψη...
SLIDER

Μητσοτάκης-Γκίλφοϊλ με υπουργούς Εσωτερικών και Ενέργειας των ΗΠΑ

Το απόγευμα της Τετάρτης 5 Νοεμβρίου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με την Πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος ευθύνεται για το φιάσκο με τα ΕΛΤΑ;

Ουδείς αμφισβητεί ότι η αναστολή λειτουργίας δεκάδων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, ειδικά στην περιφέρεια, τη νησιωτική Ελλάδα και τις ακριτικές περιοχές,...
ΕΛΛΑΔΑ

Δαφνί: Αγριογούρουνα τρώνε το γκαζόν έξω από το νοσοκομείο!

Απίστευτες εικόνες στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο στο Δαφνί, όπου δύο αγριογούρουνα έκαναν… βόλτα στον προαύλιο χώρο, τρώγοντας αμέριμνα το γκαζόν έξω...
ΕΛΛΑΔΑ

Σε Airbnb στο Ηράκλειο «μπούκαραν» άντρες της ΕΚΑΜ

Σε κεντρικό σημείο στο Ηράκλειο Κρήτης πραγματοποιήθηκε αστυνομική επιχείρηση  της ΕΚΑΜ και της Δίωξης Ναρκωτικών Ηρακλείου. Οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν...
ΕΛΛΑΔΑ

Γλίστρα Τρικάλων: Μεγάλα βράχια από κατολίσθηση κοντά στο εργοστάσιο της ΔΕΗ

Μεγάλη κατολίσθηση σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 5 Νοεμβρίου στην περιοχή του εργοστασίου της ΔΕΗ στο Μυρόφυλλο Τρικάλων, στον οικισμό...

Διαβάζονται τώρα