Το σκάνδαλο των γαλλικών φρεγατών FDI: Αντί για 1 δισ. ναυπηγικό έργο υπέγραψαν μόλις για 50 εκατ. ευρώ!

Τα άλλα 950 εκατ. ευρώ ποιος τα πήρε;Και ο πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ Α.Ροζολής πήρε για την εταιρεία του 18 από τα 50 εκατ. ευρώ!

Must Read

Η προμήθεια που θα άλλαζε, υποτίθεται, την πορεία παρακμής της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η αγορά των τριών φρεγατών FDI από την γαλλική Naval Group, τελικά εξελίχθηκε στην «επιτάφιο» πλάκα της, καθώς το πρόγραμμα που θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 3,23 δισ. ευρώ, δηλαδή θα «ρουφήξει» σχεδόν όλη την οικονομική ρευστότητα του ΠΝ, δεν θα επιστραφούν, ούτε καν «ψίχουλα» ναυπηγικού/βιομηχανικού έργου στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα έγκλημα σε βάρος της εθνικής οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας, για το οποίο θα πρέπει να υπάρξει επιτέλους εισαγγελική έρευνα, καθώς ο νόμος είναι σαφής σε ότι αφορά την βιομηχανική επιστροφή που πρέπει να υπάρχει για την ελληνική βιομηχανία.

Εκτός και αν θεωρούν κάποιοι ως «επιστροφή βιομηχανικού έργου» τις «χάντρες και τα καθρεφτάκια» που έδωσε η Naval Systems μέσω ΣΕΚΠΥ στους Έλληνες κατασκευαστές, όπου από τα 50 εκατ. ευρώ τα 18, μάλιστα, τα παίρνει η εταιρεία του… προέδρου του ΣΕΚΠΥ, Α.Ροζολή!

Να θυμίσουμε ότι οι συμφωνίες που δυστυχώς δεν έφτασαν στο στάδιο της τελικής υπογραφής, των προηγούμενων κυβερνήσεων (Κ.Καραμανλή και Α.Σαμαρά) για τις φρεγάτες FREMM, επίσης της Naval Group, πολλαπλάσιων επιχειρησιακών δυνατοτήτων από τις FDI και σχεδόν ιδίου κόστους, προέβλεπαν την ναυπήγηση μόνο του πρώτου πλοίου στην Γαλλία και των υπόλοιπων τριών ή πέντε (συνολικά με την option το ΠΝ θα προμηθευόταν 6 FREMM με βλήματα cruise SCALP Naval) στην Ελλάδα!

Πριν την απ’ευθείας ανάθεση (ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα οι «διακρατικές συμφωνίες» αγοράς όπλων που έχουν εξελιχθεί σε πηγή κυβερνητικής διαφθοράς και «αποστράγγισης» της ελληνικής βιομηχανίας) οι Γάλλοι ενώ είχαν υποσχεθεί 30% υποκατασκευαστικό έργο στην ελληνική βιομηχανία, αξίας δηλαδή περίπου 1 δισ. ευρώ.

Όταν η κυβέρνηση ανάθεσε χωρίς καμία διαγωνιστική διαδικασία το πρόγραμμα σε αυτούς, περιόρισαν σε μόλις 50 εκατ. την επιστροφή έργου στην ελληνική βιομηχανία από τα οποία όπως προαναφέραμε τα 18 εκατ. ευρώ τα έδωσαν απέυθελιας στον πορόεδρο του ΣΕΚΠΥ Α.Ροζολή!

Τι αφορούν τα υπόλοιπα 32 εκατ. ευρώ (σε ένα πρόγραμμα που όπως είπαμε θα έπρεπε ήταν βάσει των υπεσχημένων 1 δισ. ευρώ και να αποτελέσει το εφαλτήριο για την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας: Σχοινιά/κάβους, κονσόλες, εγκαταστάσεις, μερικές μεταλλικές κατασκευές και λαμαρινοδουλειά!

Οι Γάλλοι φαίνεται επένδυσαν «αλλού» τα λεφτά που προόριζαν για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία…

Και ο νυν πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ Τ.Ροζολής που έχει αναλάβει χρησιμοποιώντας την ιδιότητα του ως πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), παίρνει το 1/3 από αυτό το ποσό χρησιμοποιώντας ακριβώς αυτό: Την ιδιότητά του ως προέδρου και την θεσμική κάλυψη που προσφέρει το αξίωμά του στην γαλλική «βρωμιά».

Να δούμε πώς θα πορευθεί  το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ-200ΗΝ  που το πήρε η TKMS/THALES Netherlands, αλλά και το πρόγραμμα των κορβετών.

Οι ευθύνες της νέας κυβέρνησης που θα προκύψει, λόγο απέχουν πλέον από το γίνουν ποινικές, ενώ θα διερευνηθούν και οι ευθύνες των νυν κυβερνώντων, αλλά και των στρατιωτικών…

Να σημειώσουμε ότι Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία κατατέθηκε χθες στη Βουλή μαζί με το νομοσχέδιο για την έγκριση της σύμβασης με τη ναυπηγό εταιρία Naval Group, ότι η συνολική δαπάνη των 3,23 δισ. ευρώ «θα καταβληθεί, σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, τμηματικά από το τρέχον έτος έως και το έτος 2029».

Συγκεκριμένα:

– περίπου 1,168 δισ. ευρώ για το έτος 2022,
– περίπου 517.000.000 ευρώ για το έτος 2023,
– περίπου 479.000.000 ευρώ για το έτος 2024,
– περίπου 490.000.000 ευρώ για το έτος 2025,
– περίπου 271.000.000 ευρώ για το έτος 2026,
– περίπου 181.000.000 ευρώ για το έτος 2027,
– περίπου 109.000.000 ευρώ για το έτος 2028,
– περίπου 22.000.000 ευρώ για το έτος 2029.

Με λίγα λόγια η κυβέρνηση πληρώνει στους Γάλλους από το 2022 ως και το 2025 τα 2,65 δισ. ευρώ από τα συνολικά 3,23 δισ. ευρώ του κόστους των Belharra! Απίστευτο;

Ελπίζεται το πρώτο σκάφος να είναι επιχειρησιακά έτοιμο (δηλαδή να έχει παραδοθεί το 2025 και οι δοκιμές του να έχουν ολοκληρωθεί το το 2026), το δεύτερο σκάφος το 2028 και το τρίτο σκάφος -αν όλα πάνε καλά- το 2030.

Το πρώτο σκάφος θα πέσει στο νερό το 2024, οι δοκιμές θα τελειώσουν το 2025 και επιχειρησιακά θα ενταχθεί το 2026.

Με τον μισό οπλισμό αντιαεροπορικό οπλισμό του και χωρίς αντιπυραυλικό σύστημα, όπως προαναφέραμε και ούτε κατά διάνοια SCALP Naval

Μετά τα δύο πρώτα πλοία θα αποσυρθούν από την υπηρεσία για περίπου έναν χρόνο προκειμένου να υποστούν  ανακατασκευή σε ότι αφορά το οπλικό τους φορτίου.

Επειδή ποτέ τα ναυπηγικά προγράμματα δεν πάνε βάση των αρχικών σχεδιασμών, τρεις πλήρως εξοπλισμένες φρεγάτες αποκλείεται να έχει το ΠΝ πριν το 2032, στην καλύτερη περίπτωση…

*αναδημοσίευση

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κεφαλογιάννης: Μοιραίος και… άμοιρος ευθυνών

Oι νέες δηλώσεις του υπουργού Superman
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Χρήστος Μπουκώρος: Από τη Βουλή… στη σούβλα – Ο πρώην υφυπουργός «πνίγει τον καημό του» στο κοντοσούβλι!

Από τις αίθουσες της Βουλής και τα άρθρα του Συντάγματος, στα… καλοψημένα κομμάτια χοιρινού που γυρίζουν αργά στη σούβλα. Ο...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η νέα δικογραφία θα προκαλέσει πάταγο!

Μάχη με το χρόνο και τις… διαρροές δίνουν στην Κυβέρνηση, έτσι ώστε οι νέες αποκαλύψεις για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: «Από το 8ωρο στο 13ωρο – Η ΝΔ ξηλώνει τα εργασιακά δικαιώματα»

Με το νέο προς διαβούλευση νομοσχέδιο, μετά τον νόμο Χατζηδάκη (ν.4808/2021), η κυβέρνηση συνεχίζει «με συνέπεια την απορρύθμιση του εργατικού...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θανάσης Παφίλης: Επιτυχής επέμβαση καρδιάς – Ευχαριστίες σε γιατρούς και νοσηλευτές

Σε χειρουργική επέμβαση στην καρδιά υπεβλήθη πρόσφατα ο Θανάσης Παφίλης, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ. Ο...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με τις δηλώσεις Λαγκάρντ για τις «ευεργετικές συνέπειες» της μετανάστευσης στην ΕΕ;

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ υπερασπίστηκε την κατάσταση που επικρατεί με τις ασταμάτητες ροές μεταναστών σε κράτη...
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα συλλαλητήρια υπέρ της Παλαιστίνης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Κλειστή παρέμεινε για κάποιο διάστημα απόψε η Βασιλίσσης Σοφίας, καθώς στο κέντρο της Αθήνας πραγματοποιήθηκε ένα ακόμη συλλαλητήριο υπέρ των...
ΕΛΛΑΔΑ

Έβρος: Ενωμένοι κατά της διχοτόμησης – Το Σουφλί τάσσεται αντίθετα στη διάσπαση

Την Τρίτη 26 Αυγούστου, το Δημοτικό Συμβούλιο Σουφλίου έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς την κυβέρνηση: «όχι» στη διοικητική αλλαγή που...
ΕΛΛΑΔΑ

Σάμος: Οι σεισμόπληκτοι στο έλεος της γραφειοκρατίας – Επιστολή στον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης

Η αποκατάσταση σεισμοπλήκτων κτιρίων στη Σάμο παραμένει ένας δαιδαλώδης φάκελος που ταλαιπωρεί πολίτες και μηχανικούς. Ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής...

Διαβάζονται τώρα