Θα είχαμε περισσότερους νεκρούς στα Τέμπη αν δεν είχε κάνει αυτή την κίνηση ο μηχανοδηγός του εμπορικού

Must Read

Την ώρα που οι οικογένειες των 57 θυμάτων στα Τέμπη δίνουν μάχη για να έρθει στο φως η αλήθεια και να αποδοθούν ευθύνες για τον χαμό των ανθρώπων τους, η επικαιροποιημένη  έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη αποκαλύπτει ότι θα θρηνούσαμε περισσότερα θύματα αν δεν είχε φρενάρει λίγο πριν τη σύγκρουση ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Σύμφωνα με την έκθεση του τεχνικού συμβούλου των οικογενειών, ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου έκανε χρήση του συστήματος πέδησης, εκτροχιάζοντας τις δύο πρώτες ηλεκτρομηχανές, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει μετωπική σύγκρουση.

Συγκεκριμένα, αναφέρει ο κ. Κοκοτσάκης ότι το φρενάρισμα «ελαχιστοποίησε τις συνέπειες της σύγκρουσης και σίγουρα αποφεύχθηκαν περισσότερες απώλειες ανθρώπινης ζωής».

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση που θα φτάσει αύριο στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή και δημοσιεύει το documento.gr,  «ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας λίγο πριν την σύγκρουση αντιλαμβάνεται την επιβατική αμαξοστοιχία να εξέρχεται από το παρακείμενο τούνελ και προσπαθεί να ακινητοποιήσει τον συρμό. Η απότομη χρήση των συστημάτων πέδησης εκτροχιάζει τις μηχανές 1 και 2 της εμπορικής οι οποίες εκτρέπονται εκτός γραμμής, η πρώτη δε συγκρούεται με το τοιχίο αντιστήριξης και σχεδόν ανέρχεται στην υπερκείμενη οδό. Σε αυτή την φάση το καταγραφικό της εμπορικής αμαξοστοιχίας σταματάει την εγγραφή». Από το καταγραφικό της εμπορικής αμαξοστοιχίας (το οποίο αποκαλύφθηκε μετά από έρευνα της ομάδας Anubis με τους ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους στην περιοχή Κουλούρι Λάρισας, όπου και φυλάσσονταν τα συντρίμμια), «προκύπτει ότι λίγο πριν την σύγκρουση ο μηχανοδηγός της, ενεργοποίησε τον μηχανισμό ακινητοποίησης (φρένα)».

Στην συνέχεια «η υπόλοιπη αμαξοστοιχία χωρίς τις μηχανές πλέον συνεχίζουν την πορεία τους και το πρώτο βαγόνι, φορτωμένο με βαριά μεταλλικά ελάσματα, εμβολίζει την μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Λόγω του μικρότερου ύψους του βαγονιού (πλατφόρμας) αλλά και της μικρότερης ταχύτητας, η μηχανή και τα πρώτα βαγόνια της επιβατικής εκτινάσσονται στον αέρα σε πορεία παράλληλη σχεδόν με τις γραμμές-αναφλέγονται και καταλήγουν στα πρανή.

Η ενσυνείδητη ή όχι ενέργεια του μηχανοδηγού που είχε ως αποτέλεσμα να εκτροχιαστούν οι δύο μηχανές, απέτρεψε την μετωπική σύγκρουση των μηχανών της εμπορικής οι οποίες επειδή είχαν μεγαλύτερο όγκο θα δημιουργούσαν και μεγαλύτερη δυναμική ενέργεια και ασφαλώς περισσότερους τραυματισμούς και σε περισσότερα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας».

Το συμπέρασμα του πραγματογνώμονα προκύπτει από τα παρακάτω γεγονότα:

Πρώτον, «οι δύο μηχανές βρέθηκαν σε απόσταση περίπου 45 μέτρων (εκτός γραμμής) από το τελικό σημείο ακινητοποίησης του υπολοίπου συρμού (πάνω στην γραμμή)».

Δεύτερον, «οι μηχανές αυτές δεν είχαν εμφανή σημάδια πρόσκρουσης με τις μεταλλικές επιφάνειες της επιβατικής, αλλά σημάδια πλαγιομετωπικής σύγκρουσης (κυρίως η 1η) , προφανώς με το τοιχίο αντιστήριξης» και

Τρίτον, «η θέση και κατάσταση του βαγονιού (πλατφόρμας) Νο1 της εμπορικής το οποίο βρέθηκε πάνω στα ακολουθούντα βαγόνια και με εμφανή τα σημάδια της μετωπικής πρόσκρουσης πάνω του, αφού μεγάλο τμήμα του από το εμπρόσθιο μέρος, είχε συρρικνωθεί με κατεύθυνση από εμπρός προς τα πίσω».

Μάλιστα, σημειώνεται ότι οι σωροί των μηχανοδηγών Σπύρου Βούλγαρη και Δημήτρη Μασσαλή βρέθηκαν ακέραιοι, σύμφωνα με τις ιατροδικαστικές εκθέσεις.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

ΔΕΘ 2025: Η μαντινάδα του Μητσοτάκη

Καλοχαιρέτα τον πεζό όταν καβαλικέψεις
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

ΔΕΘ 2025: Το «Τζάμπολ Αγάπης» στο περίπτερο του υπουργείου Ναυτιλίας παρουσία Μητσοτάκη

H σημασία της αλληλεγγύης και της ένταξης μέσω του αθλητισμού
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η βόλτα του Κυριάκου Μητσοτάκη στα περίπτερα της ΔΕΘ

Στην επίσημη έναρξη της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε τη βόλτα του στα περίπτερα που έχουν...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σοφία Ζαχαράκη: Οι μεγάλες αλλαγές στο σχολείο για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα

Στο περίπτερο του Newsbreak στην φετινή ΔΕΘ η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλά για τις μεγάλες αλλαγές που σχεδιάζει το...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κώστας Τσιάρας για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δεν θα κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου»

Στο περίπτερο του Newsbreak στη ΔΕΘ, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Τσιάρας, μίλησε για τα μεγάλα αγκάθια που αντιμετωπίζουν οι...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με την στρατηγική προσέγγιση Ελλάδος – Ισραήλ;

Τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις Ελλάδος – Ισραήλ έχουν αναβαθμιστεί με αποτέλεσμα να υπάρχει εκτός από την γεωπολιτική ταύτιση σε...
ΕΛΛΑΔΑ

Χειροπέδες σε 32χρονο για σειρά ληστειών σε τρεις περιοχές της Αττικής

Χειροπέδες πέρασε η ΕΛ.ΑΣ σε 32χρονο για σωρεία ληστειών σε τρεις περιοχές της Αττικής, σε Καμίνια, Κορυδαλλό και Νίκαια. Ο...
ΕΛΛΑΔΑ

Υπό έλεγχο η φωτιά σε κατοικημένη περιοχή στο Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης

Μια αρκετά μεγάλη έκταση κάηκε από τη φωτιά που ξέσπασε νωρίτερα λίγο μετά τη μία το μεσημέρι σε χαμηλή βλάστηση...
ΕΛΛΑΔΑ

Θρήνος στον δημοσιογραφικό κόσμο – Πέθανε η Μαρία Μαρογιάννη

Ο δημοσιογραφικός κόσμος θρηνεί την απώλεια της φωτογράφου του ΑΠΕ Μαρίας Μαρογιάννη που άφησε σήμερα την τελευταία της πνοή. Όπως...

Διαβάζονται τώρα