«Τρικυμία» από την πιθανή αύξηση ως 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Προβληματισμό και συζητήσεις στις διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει προκαλέσει η νέα επιβάρυνση στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, μειωμένη περιεκτικότητας σε θείο (σσ. από το 3,5% στο 0,5%) από 01/01/2020, κατά εφαρμογή σχετικού κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ. Σύμφωνα με τους ακτοπλόους η επιβάρυνση αυτή αγγίζει περίπου το 25%.

Στόχος του νέου Κανονισμού του ΙΜΟ είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η προστασία της ανθρώπινης υγείας μέσω της χρήσης, από όλα τα πλοία, του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες στα περισσότερα πλοία τους ήδη χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο πριν από τη νέα χρονιά, δεν αποκλείουν μία πιθανή αύξηση της τιμής τού ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 7 έως 10% το αμέσως προσεχές διάστημα.

Δείτε επίσης: Σταδιακή άρση απαγορευτικού απόπλου σε Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο

Ωστόσο, παράγοντες του κλάδου τόνιζαν -από την άλλη πλευρά- ότι οι ακτοπλοϊκές δεν θα μπορούσαν να μετακυλήσουν και όλο το κόστος από την επιβάρυνση του νέου καυσίμου στον επιβάτη ιδιαίτερα  τη χειμερινή περίοδο που η κίνηση είναι μειωμένη. Ως εκ τούτου μία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, κατά περίπτωση, από τις αμέσως επόμενες εβδομάδες μπορεί να κριθεί αναγκαία από τις διοικήσεις των εταιρειών προκειμένου να περιορισθεί η ζημιά, από τη χρήση του νέου καυσίμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών δήλωναν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.

Καταγράφηκε μία αύξηση πάνω από 25%. Οι ακτοπλόοι προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.  

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών. Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες με τη εφαρμογή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και παλαιού τύπου καύσιμα (3,5%, η 1,5% σε θείο) αρκεί να έχουν εγκαταστήσει συστήματα που θα τα καθαρίζουν (scrubbers).   

Η τοποθέτηση Scrubbers,θα επιτρέψει στο πλοίο μίας ναυτιλιακής εταιρείας να συνεχίσει να καίει καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ παράλληλα θα συμμορφώνεται με το νέο όριο του 0,5% που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Ωστόσο, η τοποθέτησή του έχει υψηλό και απαγορευτικό κόστος για πολλούς καθώς αγγίζει για το κάθε πλοίο τα 5 εκατ. ευρώ περίπου.

Η πρώτη ακτοπλοϊκή εταιρεία η οποία σε όλα τα πλοία της έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση συσκευών καθαρισμού καυσαερίων (SCRUBBERS) και συμμορφώνεται στο νέο κανονισμό καυσίμων είναι οι Μινωικές Γραμμές. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στα πλοία KNOSSOSPALACE, FESTOS PALACE και MYKONOS PALACE.

Σύντομα και η Attica Group που δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε Ελλάδα και εξωτερικό μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCΟ LINK με συνολικά 31 πλοία αναμένεται να προχωρήσει στην τοποθέτηση (SCRUBBERS) σε κάποια από αυτά. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχή θα γίνει για οκτώ πλοία της εταιρείας που αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Ιταλίας και των Κυκλάδων και κάνουν τα περισσότερα μίλια καταναλώνοντας περισσότερο πετρέλαιο. Τα πλοία αυτά αναμένεται να οδηγηθούν σταδιακά σε ναυπηγείο στη Μάλτα.

Σύμφωνα με στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, δεν είναι σίγουρη η απόσβεση για τοποθέτηση SCRUBBERS σε πλοία προχωρημένης ηλικίας. Γι αυτό και πολλές εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, εκτεθειμένες στις πιο ενεργοβόρες γραμμές, αξιολογούν την προοπτική υλοποίησης προγραμμάτων αντικατάστασης των πλοίων με χρηματοδότηση από την ΕΕ, αλλά και την υπογραφή πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές. 

Αναφορικά με την κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία πολλές εταιρείες από τη χρήση του νέου τύπου καυσίμου θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος χρήσης, κάτι που αναμένεται και εδώ το κόστος να μετακυλιστεί μεταξύ του καταναλωτή και της εταιρείας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Διαψεύδουν τις πρόωρες εκλογές, αλλά προετοιμάζονται…

Μπορεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός και το περιβάλλον του να διαψεύδουν συνεχώς την πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες, τα τεκταινόμενα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τελευταία στιγμή απετράπη η συνάντηση του υπόδικου με τον Χατζηδάκη!

Ο Χιλετζάκης ήταν να παραστεί στη χθεσινή σύσκεψη στο γραφείο του Χατζηδάκη. Τους ενημέρωσε η οικονομική αστυνομία από προχθές ότι...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον περιμέναν στη σύσκεψη αλλά δεν ήλθε…

Ένα προς ένα συμπληρώνονται τα κομμάτια του μυστηριώδους παζλ που αφορά στην απραξία του ΠΑΣΟΚ για τα μπλόκα και την...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κωνσταντοπούλου για τα καλσόν: Ταξική και όχι σεξιστική η αναφορά

Εξηγήσεις έδωσε στην Ολομέλεια της Bουλής η Ζωή Κωνσταντοπούλου για το σχόλιο της «σιγά μη σκίσετε κανένα καλσόν», το οποίο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Η αντιπολίτευση συμφωνεί με την κλιμάκωση;

Σε αμηχανία βρίσκεται η κυβέρνηση μετά την άρνηση των αγροτών στον… κλάδο ελαίας Μητσοτάκη και την απόφασή τους να συνεχίσουν...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Να συνεχίσει η Ελλάδα να στηρίζει την Ουκρανία;

Με δεδομένο ότι ορισμένες χώρες της Ε.Ε. μειώνουν ή επανεξετάζουν τη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία, ποια στάση θεωρείτε ότι...
ΕΛΛΑΔΑ

Σεμερτζίδου κατά Ζωής για Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: «Την μετέτρεψε σε τσίρκο»

Κι όμως δεν είναι πλάκα. Η Καλλιόπη Σεμερτζίδου εξαπέλυσε επίθεση κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου μέσω των social media, κατηγορώντας την...
ΕΛΛΑΔΑ

Εορταστικό ωράριο: Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά αλλά κλειστά κρεοπωλεία

Σε ρυθμούς Χριστουγέννων θα κινηθεί αύριο Κυριακή 14/12 η αγορά, καθώς, ένεκα της επίσημης έναρξης του εορταστικού ωραρίου, τα καταστήματα...
ΕΛΛΑΔΑ

Οι αγρότες δεν πάνε Μαξίμου αλλά στέλνουν λίστα με τα αιτήματά τους

Αποφασισμένοι για «αγώνα μέχρι τέλους» είναι οι αγρότες, όπως διεμήνυσαν σήμερα, Σάββατο 13/12, από τη Νίκαια της Λάρισας, βάζοντας ένα...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης