Η Hellenic Train ζητά 40εκατ. ευρώ από το Δημόσιο επειδή «ζημιώθηκε» μετά τα Τέμπη και την κακοκαιρία «Daniel»!

Must Read

Σε μια αποκάλυψη που θα συζητηθεί, έγινε γνωστό ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις μεταξύ της Hellenic Train και του ελληνικού Δημοσίου, καθώς η εταιρεία θα ζητήσει αποζημιώσεις ακόμα και 40 εκατομμυρίων ευρώ, επειδή ζημιώθηκε τόσο από την διακοπή της κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την τραγωδία των Τεμπών (με τους 57 νεκρούς), όσο και από την κακοκαιρία «Daniel» (με τους 17 νεκρούς) που προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στον σιδηρόδρομο.

Όπως αποκάλυψε η Μαρία Λιλιοπούλου στο ethnos.gr, βάσει των χρηματοοικονομικών καταστάσεων της Hellenic Train που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη, προκύπτει ότι οι ζημίες που καταγράφηκαν το 2023, ξεπερνούν τα 65 εκατομμύρια ευρώ.

«Για το έτος 2023,η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από την λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για τη μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές», αναφέρεται σχετικά στην κατάσταση.

Καταστροφές στις σιδηροδρομικές γραμμές στο ύψος του χωριού Αρμενίου. Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023 (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ / EUROKINISSI)

Όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για απαίτηση αποζημίωσης 40 εκατομμυρίων ευρώ, καθότι μέρος της ζημίας (των 65 εκατ.) αποδίδεται και στον εμπορευματικό κλάδο. Ένας κλάδος που οποίος κατέρρευσε μεν, αλλά δεν καλύπτεται από τη σύμβαση της εταιρείας με το Δημόσιο.

Οι συνομιλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, ούτε έχουν καταλήξει σε κάποιον συμβιβασμό, ενώ από την πλευρά των Ιταλών διαρρέεται ότι προτού γίνει κάποια νομική κίνηση, εξετάζεται η εξεύρεση λύσης εκτός δικαστηρίων.

Μάλιστα, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά το ethnos.gr επικαλούμενο το ιταλικό στρατόπεδο, «επιδεικνύεται μία σχετική ανοχή δεδομένου ότι η μητρική εταιρία είναι κι αυτή Δημόσιο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι αυτή η ανοχή είναι ανεξάντλητη».

Επισημαίνεται στις σημειώσεις των χρηματοοικονομικών καταστάσεων της Hellenic Train, ότι υπάρχει συσσώρευση οφειλών από την ελληνική Κυβέρνηση –λένε ότι δεν έχει καταβληθεί από το Δημόσιο το ετήσιο τίμημα των 50 εκ. ευρώ από το 2022 και μετά- και πως δεν έχουν ακόμα αποδοθεί τα 4 εκατομμύρια ευρώ αποζημίωσης για την περίοδο της πανδημίας, ούτε και τα ποσά των μειωμένων εισιτηρίων και του ενεργειακού κόστους που συνολικά αθροίζουν περί τα 16 εκ. ευρώ μόνο για το 2022.

Αναφέρεται σχετικά στις σημειώσεις:

«Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train».

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας που αφορά τα έσοδα από εισιτήρια για το 2023 ανήλθε, όπως φαίνεται στα οικονομικά αποτελέσματα, σε 46.666.048 ευρώ, έναντι 82.103.990 την αντίστοιχη περίοδο του 2022 (μείωση περίπου 43,16%).

Μια μείωση, η οποία αποδίδεται από την εταιρεία κυρίως στην διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας λόγω της τραγωδίας των Τεμπών και των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel».

Έρευνες των σωστικών συνεργείων για τους αγνοούμενους στα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν στα Τέμπη, Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)

«Το κυκλοφοριακό έργο που κατέστη αδύνατον να εκτελεστεί στο μεσοδιάστημα αντιστοιχούσε περίπου στα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων της επιβατικής δραστηριότητας όπως είχαν καταγραφεί στην συγκριτική περίοδο», επισημαίνει Hellenic Train και συμπληρώνει ότι «η μειωμένη προσφορά και η διακοπή της προσφοράς υπηρεσιών στα άλλα προαναφερθέντα τμήματα στα οποία δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα η κυκλοφορία αναμένεται να διαρκέσει έως το τέλος του 2025».

Βάσει των στοιχείων που παραθέτει το ethnos.gr:

  • Τα συνολικά έσοδα της Hellenic Train (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών εσόδων) μειώθηκαν από €153.897.412 το 2022 σε €97.023.163 το 2023 (-36,96%).
  • Το ενεργειακό κόστος λόγω της δραστικά μειωμένης κυκλοφορίας ήταν επίσης μειωμένο, όπως και το κόστος καυσίμων, αλλά και τα τέλη χρήσης δικτύου λόγω της μείωσης των σιδηροδρομικών χιλιομέτρων.
  • Αυτό προκάλεσε πρόσθετα κόστη σε μισθωμένα μέσα μεταφοράς, όπως για παράδειγμα λεωφορεία, από €2.322.225 το 2022 σε €6.664.298 το 2023 καθώς πολλά σιδηροδρομικά δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με οδικά.
  • Επίσης τα λοιπά διάφορα έξοδα αυξήθηκαν από 15,1 εκ. ευρώ σε 20,6 εκ. ευρώ.

«Για τους λόγους αυτούς αυξήθηκε ραγδαία ο δανεισμός και η ανάγκη για χρηματοδότηση από τη μητρική εταιρεία του Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane, με την εγγύηση του μετόχου Trenitalia, η οποία υποστήριξε την ΗΤ μέσω εκταμιεύσεων ποσού €70 εκ. σε δάνεια το 2023», υπογραμμίζει το αποκαλυπτικό άρθρο.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

To απρόσμενο τετ α τετ Δένδια-Καμμένου: «Δεν σε γνώρισα» – «Μετά το κτήριο, άλλαξα κι εγώ»

Μια απρόσμενη και φιλική συνάντηση έλαβε χώρα το βράδυ της Τετάρτης στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο περιθώριο της παρουσίασης της...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το Πεντάγωνο «βράζει»: Μητσοτάκης και Δένδιας μαζί – Με φόντο την οργή των ένστολων

Ραντεβού το απόγευμα έξω από το πεντάγωνο δίνουν εν ενεργεία και απόστρατοι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων διαμαρτυρόμενοι για τα μισθολογικά,...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ο ελληνικός Εθνικός Ύμνος «έντυσε» το μήνυμά της για την 28η Οκτωβρίου!

Το δικό της ξεχωριστό μήνυμα έστειλε στην Ελλάδα και σε όλο τον πλανήτη η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, με αφορμή την εθνική...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Αντίο μάνα…»: Θρήνος για τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Στέφανο Παραστατίδη

Πολύ δύσκολες ώρες για τον βουλευτή Κιλκίς και τομεάρχη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ,  Στέφανο Παραστατίδη. Η μητέρα του, Ελένη, άφησε την...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ολίσθημα Τοψίδη: Ευχήθηκε «Χρόνια Πολλά» στους Έλληνες Μουσουλμάνους για την εθνική γιορτή της Τουρκίας

Ένα τεράστιο ολίσθημα που σόκαρε τους παρευρισκόμενους σημειώθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όταν ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης...
SLIDER

Δημοσκόπηση: Ποιος ωφελήθηκε από την αντιπαράθεση για τον Άγνωστο Στρατιώτη;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπώλησε η κυβερνητική τροπολογία για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, με την σφοδρή αντιπαράθεση που...
ΕΛΛΑΔΑ

Σεισμός 3,5 Ρίχτερ στη θαλάσσια περιοχή νότια του Ρεθύμνου

Σεισμική δόνηση μεγέθους 3,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στην Κρήτη το βράδυ της Τετάρτης 29 Οκτωβρίου, στη θαλάσσια περιοχή...
ΕΛΛΑΔΑ

Υπό διερεύνηση η σημαιοφόρος με το συμβολικό για την Παλαιστίνη «καρπούζι» στο μανίκι

Στη μαθητική παρέλαση της Αθήνας ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου πολλή δημοσιότητα πήρε η μαθήτρια σημαιοφόρος που εμφανίστηκε με ένα «καρπούζι»...
ΕΛΛΑΔΑ

Καταστροφή: 477.000 στρέμματα κάηκαν το 2025 στη χώρα

Στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της αντιπυρικής περιόδου του 2025, αποδεικνύοντας το μέγεθος της καταστροφής. Τα αποτελέσματα...

Διαβάζονται τώρα