Η ΟΣΥ αποποιείται των ευθυνών της για το ατύχημα με την κολώνα που έπεσε πάνω στην 14χρονη

Τι αναφέρει το πόρισμα της Επιτροπής που συστάθηκε για την άμεση διερεύνηση των αιτιών του συμβάντος

Την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου ένα 14χρονο κορίτσι στη Νέα Φιλαδέλφεια είχε τραυματιστεί -ευτυχώς ελαφρά- από μια τσιμεντένια κολόνα που έπεσε πάνω του, με τον δήμαρχο της περιοχής, Γιάννη Τομπούλογλου, να καταγγέλλει πως η κολόνα ήταν σάπια.

Σήμερα, 15 ολόκληρες ημέρες μετά, η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοιωνίες Ανώνυμη Εταιρεία) εξέδωσε μια μακροσκελή επίσημη ανακοίνωση για το -ευτυχώς όχι μοιραίο- περιστατικό, τονίζοντας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως η συγκεκριμένη κολόνα ανήκε στο εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ και υποστηρίζοντας πως η πτώση της οφείλεται «στις μεγάλες ελκτικές δυνάμεις που ασκήθηκαν στο επίτονο, δηλαδή το πάνω μέρος του στύλου, το οποίο αγκιστρώθηκε στις κεραίες του τρόλεϊ». 

Αναφορικά, εξάλλου, με την «εργολαβία για την αντικατάσταση του δικτύου των στύλων», η ΟΣΥ τονίζει, μεταξύ άλλων, πως «το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με την συγχρηματοδότηση εθνικών πόρων το 2011 και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καθώς η εταιρεία που είχε αναλάβει την εργολαβία αποδείχτηκε πως δεν διέθετε ούτε το προσωπικό, ούτε τα ανάλογα μηχανήματα και υλικά για να φέρει εις πέρας το έργο».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ο.ΣΥ. έχει ως ακολούθως:

«Το πόρισμα της Επιτροπής που συστάθηκε για την άμεση διερεύνηση των αιτιών του συμβάντος, διαπιστώνει ότι η πτώση του στύλου οφείλεται στις μεγάλες ελκτικές δυνάμεις που ασκήθηκαν στο επίτονο, δηλαδή το πάνω μέρος του στύλου (πολύ μεγαλύτερες του ορίου θραύσης του) το οποίο αγκιστρώθηκε στις κεραίες του τρόλεϊ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Προκειμένου να μπει τέλος σε κάθε παραφιλολογία που αναπτύχθηκε και μάλιστα από μη ειδικούς, το Πόρισμα της Επιτροπής ως διαπίστωση αναφέρει χαρακτηριστικά:

“Από τον επιτόπιο έλεγχο του επιτόνου αναδείχθηκε ότι αυτό έφτασε και ξεπέρασε το όριο θραύσης του, το οποίο είναι οι 3,5 τόνοι όπως φαίνεται και από τις προδιαγραφές, με αποτέλεσμα να κοπεί. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής και τον έλεγχο του επιτόνου, αυτό κόπηκε διότι τανύστηκε με δυνάμεις που υπερβαίνουν το όριο θραύσης του. Ως εκ τούτου η προαναφερθείσα δύναμη των 3,5 tn (3500kp) εφαρμόστηκε στο σημείο στήριξης του επιτόνου , δηλαδή στο άνω άκρο του στύλου σε σχέση με το σταθερό επίπεδο όπου αυτός ήταν εμφυτευμένος.

Λόγω της αγκίστρωσης του επιτόνου επάνω στην κεφαλή του οχήματος και λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική μάζα του οχήματος (περίπου 15 tn) αλλά και την μικρή ταχύτητα (από 1-2km/h τουλάχιστον)που είχε αναπτύξει, συμπεραίνεται ότι ασκήθηκε στο επίτονο μια ελκτική δύναμη (εκτιμώμενη ορμή P=m*u=15.000kgr*2km/h=8.400kgr*m/sec) πολύ μεγαλύτερη του ορίου θραύσης του, η οποία με την σειρά της και μεταφέρθηκε και ασκήθηκε στον στύλο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αναδίπλωση του στύλου προς την φορά κίνησης του οχήματος Τρόλεϊ. Αυτό διαπιστώθηκε και κατά τον αρχικό έλεγχο του στύλου, την ημέρα του συμβάντος, όπου φάνηκε ότι ο στύλος δεν είχε αποκοπεί ολόκληρος στην βάση του, αλλά ότι ένας μέρος του παρέμενε ενωμένο με τη βάση”.

Αναφορικά με την εργολαβία για την αντικατάσταση του δικτύου των στύλων:

Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με την συγχρηματοδότηση εθνικών πόρων το 2011 και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καθώς η εταιρεία που είχε αναλάβει την εργολαβία (μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού έχοντας υποβάλλει ιδιαιτέρως υψηλή έκπτωση, την οποία δεν κλήθηκε όπως έπρεπε να αιτιολογήσει από την τότε Επιτροπή Διαγωνισμού) όπως εκ των υστέρων αποδείχτηκε δεν διέθετε ούτε το προσωπικό, ούτε τα ανάλογα μηχανήματα και υλικά για να φέρει εις πέρας το έργο.

Λόγω της μη εμπρόθεσμης ολοκλήρωσης –παρά και τις παρατάσεις- το έργο απεντάχθηκε από την χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ στα τέλη του 2015. Μεταξύ του εργολάβου και της Ο.ΣΥ. Α.Ε. εξελίσσεται δικαστική διαμάχη για τη μη ολοκλήρωσητης εργολαβίας.

Στο διάστημα από την εμπλοκή της προηγούμενης εργολαβίας μέχρι την απεμπλοκή της και τη δυνατότητα σχεδιασμού νέου Διαγωνισμού, το αρμόδιο Τμήμα Εναέριων Δικτύων με εντολή της Διοίκησης από το 2020, πραγματοποιεί ελέγχους σε ολόκληρο το Δίκτυο και προχωρά σε επισκευή ή αντικατάσταση στύλων όπου αυτό απαιτείται.

Παράλληλα από την αρμόδια Διεύθυνση, έχουν συλλεχθεί τα απαιτούμενα στοιχεία για τη σύνταξη τευχών Διαγωνισμού με τίτλο “Ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, με βάση μόνο την τιμή, για την επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την επισκευή/αντικατάσταση στύλων στήριξης εναέριου ηλεκτρικού δικτύου παροχής ενέργειας στα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της Ο.ΣΥ. Α.Ε. και τη διενέργεια περιοδικού ελέγχου καταλληλόλητας των στύλων στο ενεργό και ανενεργό εναέριο ηλεκτρικό δίκτυο της Ο.ΣΥ. Α.Ε.”

Τον Απρίλιο του 2024 συντάχθηκε το τελικό σχέδιο της Διακήρυξης.

Τον Ιούνιο του 2024 ολοκληρώθηκαν οι τεχνικές περιγραφές και η μελέτη του έργου. Στις 26/08/24 ολοκληρώθηκαν όλα τα τεύχη και η Διακήρυξη με στόχο τη διενέργεια του εν λόγω Διαγωνισμού μετά και την έγκριση του Δ.Σ. έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2024.»

  • Δείτε σχετικό ρεπορτάζ:

https://exchange.glomex.com/video/v-d3z9tz1ociq1?integrationId=40599w17mbz7o7uw

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Διήμερος καβγάς Ντόρας – Βελόπουλου στη Βουλή

Προσωπική πολιτική και ιστορική αντιπαράθεση ανάμεσα στη Ντόρα Μπακογιάννη και τον Κυριάκο Βελόπουλο απασχολεί από την Τετάρτη τη Βουλή, και...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ετοιμάζεται ο Βερβεσός

Πλώρη για τα ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ έχει βάλει ο απερχόμενος πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Δημήτρης Βερβεσός ο οποίος αυτές...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ροδόπη: Ο πρώην Πρόεδρος ΔΕΕΠ της Νέας Δημοκρατίας κατηγορεί την κυβέρνηση για αδιαφορία

Σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στον ραδιοφωνικό σταθμό Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη, ο πρώην πρόεδρος της...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημοσκόπηση GPO: Η ακρίβεια το μεγαλύτερο πρόβλημα – Τί λένε οι πολίτες για πιθανό κόμμα Τσίπρα

Παραμένει βασικό πρόβλημα των πολιτών η ακρίβεια, όπως καταδεικνύουν τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης της GPO. Η ΝΔ κερδίζει μισή μονάδα...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα;

Κορυφαίο θέμα στην τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα είναι το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, ειδικά οι αναφορές του πρώην πρωθυπουργού σε πολιτικά...
ΕΛΛΑΔΑ

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 28/11 – Μην τους ξεχάσετε

Η Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία τιμά σήμερα Παρασκευή 28/11 την μνήμη των: Όσιο Στέφανο τον Νέο τον Ομολογητή, υπερασπιστή της Ορθοδοξίας...
ΕΛΛΑΔΑ

Πανικός στο λιμάνι του Πειραιά – ΙΧ έπεσε στη θάλασσα, κατάφερε να βγει ο οδηγός

Συναγερμός τα ξημερώματα σήμερα Παρασκευή (28/11) στο λιμάνι του Πειραιά. Κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, στην Πύλη Ε8, ΙΧ...
ΕΛΛΑΔΑ

Επελαύνει η Adel – Μέχρι και χαλάζι στην Αθήνα, κρίσιμο το επόμενο 12ωρο

Με αμείωτη ένταση συνεχίζει το σφυροκόπημά της η κακοκαιρία Adel. Στο επίκεντρό της βρέθηκε και η Αττική, όπου από τα...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης