Πάτρα: Στην τελική ευθεία το master plan του λιμανιού

Με φόντο το άνοιγμα στην κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό

Το μοντέλο υποπαραχώρησης συγκεκριμένων λιμενικών υπηρεσιών πιθανόν σε έναν επενδυτή, που θα αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, προκρίνεται για το λιμάνι του Κατακόλου αλλά και της Πάτρας. Για το θέμα της αξιοποίησης των δύο λιμένων έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, προκειμένου να αποφασιστεί αν η υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων -στα δύο λιμάνια- θα αξιοποιηθεί από έναν ιδιωτή επενδυτή ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στόχο αποτελεί η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια. Σύμφωνα με στελέχη της λιμενικής αγοράς η απόσταση των δύο λιμένων, που χαρακτηρίζονται διεθνούς ενδιαφέροντος, αναμένεται να μειωθεί μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργου. Έτσι, θα μπορούσε να υπάρξει συνδυασμένη αξιοποίηση από τον ίδιο επενδυτή. Στελέχη της αγοράς κρουαζιέρας αναφέρουν ότι οι δύο λιμένες μπορούν να αποκτήσουν ισχυρό brade name στην διεθνή αγορά κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού (σκάφη αναψυχής). Mε την παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου οι επισκέπτες θα μπορούν να επισκεφθούν με ασφάλεια και χωρίς καθυστέρηση τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας. Παράλληλα, να περιηγηθούν στην εμπορική αγορά της Πάτρας αλλά και να κατευθυνθούν οδικώς και στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών.

Σημείωσαν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου το τελευταίο διάστημα η κρουαζιέρα έχει αυξητική στάση χάρη στην στενή συνεργασία της διοίκησης του λιμένα με τους φορείς της πόλεις αλλά και της εξωστρέφειας, που ακολουθεί η διοίκηση του λιμένα, διαφημίζοντας το συγκεκριμένο προϊόν στην διεθνή αγορά. Σημειώνεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος είναι μήκους 75 χιλ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατευθυνση. Αναμένεται ένα κομμάτι του να δοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2025, με το υπόλοιπο να είναι έτοιμο στα τέλη 2025/αρχές 2026.

Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος για το master plan

Ήδη πάντως το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που αφορά το master plan για το λιμάνι της Πάτρας βρίσκεται στην τελική ευθεία και στην ολοκλήρωση των υπογραφών από τα συναρμόδια υπουργεία πριν πάρει και την τελική έγκρισή του από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο master plan καθορίζονται τα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης του λιμένα, οι χρήσεις γης και όρων και περιορισμών δόμησης στη χερσαία ζώνη, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις, τα γενικά χαρακτηριστικά των προγραμματιζόμενων έργων και η κυκλοφοριακή οργάνωση του λιμένα.

Μετά την έγκριση του προεδρικού διατάγματος που αφορά τον σχεδιασμό του λιμένα και από το Συμβούλιο της Επικρατείας εξασφαλίζεται πλέον το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΠΑ στο εγγύς μέλλον, έναντι οποιασδήποτε αίτησης ακύρωσης από δικαστική προσφυγή. Θα είναι το τρίτο λιμάνι της χώρας μετά τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη που θα έχει ένα οργανωμένο σχέδιο ανάπτυξης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας αλλά και του μελλοντικού ιδιώτη επενδυτή στην περίπτωση που αποφασιστεί και η παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Το προεδρικό διάταγμα, προτείνεται μετά την θετική γνωμοδότηση επι του σχεδίου ανάπτυξης (master plan) από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και την έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι προβλέπεται

Ανεξάρτητα με την όποια απόφαση ισχύσει για τους δύο λιμένες, το master plan για το λιμάνι της Πάτρας, προβλέπει την δημιουργία μαρίνα σκαφών αναψυχής, την δημιουργία και εκμετάλλευση τερματικού σταθμού κρουαζιέρας ενώ προβλέπει και την επέκταση του εμπορικού λιμένα στα νότια κατόπιν ολοκλήρωσης των επιχώσεων και των εργασιών διαμόρφωσης επιφανείας 63.560 τμ. Το έργο της μαρίνας σκαφών αναψυχής θα είναι μεταξύ της προβλήτας Αγίου Νικολάου και της προβλήτας ‘Αστιγγος. Θα δημιουργηθούν 212 θέσεις για σκάφη από 12 έως 50 μέτρα, ενώ θα είναι μία περιβαλλοντικά φιλική μαρίνα, ανοιχτή για τους πολίτες της Πάτρας.

Σημειώνεται ότι αυτή την στιγμή εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο σημείο κάποια σκάφη αλλά αφορά υποτυπώδη διαχείριση. Στον χώρο δίπλα από το έργο ανάπτυξης της Μαρίνας Mega Yachts θα είναι τα υδατοδρόμιο των υδροπλάνων που θα λειτουργεί και υποστηρικτικά και προς την Μαρίνα σκαφών αναψυχής. Είναι το πρώτο υδατοδρόμιο έτοιμο προς χρήση, ενώ αναμένεται η πλήρης λειτουργία των υδροπλάνων,  όταν θα έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο σε Κεφαλονιά, Ιθάκη και Ζάκυνθο. Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Πάτρας θα έχει όλες τις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων με σταθμό εξυπηρέτησης επιβατών.

Ο λιμένας διαθέτει τα κρηπιδώματα και τα βυθμίσματα, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει και μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοια, που υπάρχουν στην Μεσόγειο. Στο σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα προβλέπονται τρεις δεξαμενές lng που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες πλοίων της ακτοπλοΐας που θα το χρησιμοποιούν ως εναλλακτικό καύσιμο. Το συγκεκριμένο έργο θα γίνει σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Η εμπορική χρήση του εμπορικού λιμένα δεν έχει ακόμα αποφασιστεί, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες αναφέρουν ότι πληροί τις προδιαγραφές, προκειμένου να φανεί αν θα αποτελέσει χώρο υποστηρικτικής βάσης για έρευνα και δραστηριότητα υδρογοναθράκων.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ζώνη της ακτοπλοϊας στον νότιο λιμένα επιφανείας 358.371 τμ θα παραμείνει υπο την εποπτεία του Οργανισμού Λιμένα Πατρών. Το 2023 από το λιμάνι της Πάτρας διακινήθηκαν με πλοία της ακτοπλοΐας για προορισμούς του εξωτερικού,365.346 επιβάτες,ενώ σε εσωτερικούς προορισμούς 176.734 επιβάτες. Μέσω του λιμένα διακινήθηκαν εξάλλου την ίδια περίοδο 89.970 οχήματα και 83.055 φορτηγά για προορισμούς εκτός Ελλάδος και 38.725 οχήματα και 2.887 φορτηγά σε εσωτερικούς προορισμούς. Αναφορικά με τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι το 2023 διακινήθηκαν για διάφορους προορισμούς 12.622 εμπορευματοκιβώτια ενώ τα φορτία χύδην ξηρού φορτίου σε όγκους άγγιξαν τους 302.117 τόνους.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τελευταία στιγμή απετράπη η συνάντηση του υπόδικου με τον Χατζηδάκη!

Ο Χιλετζάκης ήταν να παραστεί στη χθεσινή σύσκεψη στο γραφείο του Χατζηδάκη. Τους ενημέρωσε η οικονομική αστυνομία από προχθές ότι...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον περιμέναν στη σύσκεψη αλλά δεν ήλθε…

Ένα προς ένα συμπληρώνονται τα κομμάτια του μυστηριώδους παζλ που αφορά στην απραξία του ΠΑΣΟΚ για τα μπλόκα και την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Μπαμ και κάτω» ο Βορίδης!

Την τακτική του αιφνιδιασμού ακολουθεί το τελευταίο διάστημα ο Μάκης Βορίδης διαπιστώνοντας, για μία ακόμη φορά, ότι η συμμετοχή του...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Για πρόσκληση επιστροφής στελεχών στο ΠΑΣΟΚ μίλησε ο Σκανδαλίδης

Ο πρώην υπουργός, Κώστας Σκανδαλίδης, μίλησε για τις εξελίξεις στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ. Εκ των παλαιότερων στελεχών του κόμματος, έχει...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βουλή: Κόντρα «με το… καλησπέρα» Πιερρακάκη – Φάμελλου

«Χάλασε» το κλίμα ευφορίας που προκάλεσε στα κυβερνητικά έδρανα στης Βουλής η εσπευσμένη παρουσία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια, καθώς...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Να συνεχίσει η Ελλάδα να στηρίζει την Ουκρανία;

Με δεδομένο ότι ορισμένες χώρες της Ε.Ε. μειώνουν ή επανεξετάζουν τη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία, ποια στάση θεωρείτε ότι...
ΕΛΛΑΔΑ

44χρονος στα Πετράλωνα κυκλοφορούσε με πιστόλι, μαχαίρι και κάρτα αστυνομικού

Στα Πετράλωνα άνδρες της Ομάδας ΔΙΑΣ προχώρησαν στη σύλληψη ενός 44χρονου. Η Ομάδα ΔΙΑΣ περιπολούσε στην περιοχή, εντόπισαν τον 44χρονο...
ΕΛΛΑΔΑ

Βραδινή πορεία με τρακτέρ στον στολισμένο Πύργο έκαναν οι αγρότες

Στον Πύργο οι αγρότες προχώρησε σε νυχτερινή πορεία με τα τρακτέρ τους στο κέντρο της πόλης. Στη συμβολική τους αυτή...
ΕΛΛΑΔΑ

Επιτέθηκε με σφυρί σε σχολικό λεωφορείο με τέσσερις μαθητές στο Κορωπί

Πρώτη φορά καταγράφεται επίθεση σε σχολικό λεωφορείο που μεταφέρει μαθητές! Το σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στο Κορωπί...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης