Με στόχο να μπει ένα τέλος στο χάος που επικρατεί, ο Δήμος Αθηναίων προχωρά στη θέσπιση κανόνων αναφορικά με την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών μέσα στην πρωτεύουσα.
Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει της νέας Κανονιστικής Απόφασης του δήμου για τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) και τα επινοικιαζόμενα/διαμοιραζόμενα οχήματα μικροκινητικότητας, ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας συναντήθηκε σήμερα, Δευτέρα 5/5, με εκπροσώπους των τεσσάρων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο δήμαρχος επισήμανε ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ρύθμιση της κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους της Αθήνας, καθώς παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με την εναπόθεσή τους σε διάφορους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Τόνισε δε αν και είναι υπέρ της μικροκινητικότητας ως μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης, πιστεύει πως απαιτείται τάξη και ένα σοβαρό πλαίσιο λειτουργίας που θα σέβεται τον δημόσιο χώρο.
Από την συγκεκριμένη συνάντηση προέκυψαν τα ακόλουθα βασικά σημεία συμφωνίας:
- Ανταλλαγή δεδομένων: Οι εταιρείες θα παρέχουν αναλυτικά στοιχεία για τον στόλο τους, καθώς και λοιπά δεδομένα κίνησης και στάθμευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα, υπολογίζεται ότι στην Αθήνα κυκλοφορούν περισσότερα από 4.000 ηλεκτρικά πατίνια.
- Καθορισμός θέσεων στάθμευσης: Παρουσιάστηκαν, καταρχήν, 70 οριοθετημένα σημεία στάθμευσης για την αποσυμφόρηση των πεζοδρομίων και των κοινόχρηστων χώρων, τα οποία θα προκύψουν έπειτα από διαβούλευση μεταξύ των δύο πλευρών, με επανεξέταση επιπλέον σημείων, έπειτα από συλλογή δεδομένων σε επόμενο στάδιο.
- Τεχνικοί περιορισμοί: Οι εταιρείες επιβεβαίωσαν ότι διαθέτουν τα τεχνικά μέσα, για να επιβληθούν συγκεκριμένα όρια ταχύτητας και να καθοριστούν ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας, καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης χρέωσης χρηστών λόγω αντικανονικής συμπεριφοράς.
- Ταυτοποίηση & Έλεγχος: Κάθε πατίνι φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό, συνεπώς θα μπορεί να είναι εφικτός ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων.
- Αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου: Προβλέπεται η θέσπιση ανταλλάγματος για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματα στις υποδομές της πόλης.
Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, εξετάζεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών σε ορισμένους δρόμους – πεζοδρόμους της Αθήνας όπου υπάρχει μεγάλη κίνηση, ιδίως τουριστών, και άρα σοβαρός κίνδυνος τραυματισμών, όπως είναι η Ερμού και η Διονυσίου Αεροπαγίτου, αλλά και η Πλάκα.
Σημειώνεται πως η Δημοτική Αστυνομία επιβεβαίωσε μια αύξηση των παραβάσεων που σχετίζονται με ΕΠΗΟ, με 88 σχετικές παραβάσεις να καταγράφονται τον Μάρτιο και 197 τον Απρίλιο.
- Δείτε σχετικό ρεπορτάζ: