Η σύζυγος και οι κόρες του Γεωργίου Κουτσούμπα, μηχανοδηγού του μοιραίου InterCity που οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 57 άτομα, ανάμεσά τους και τον ίδιο, αποφάσισαν να μηνύσουν τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος χειρίζεται την πολύκροτη υπόθεση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, για παράβαση καθήκοντος.
Στην μήνυση, την οποία υπέβαλαν διά του δικηγόρου τους κ. Βασίλη Ζησιμάτου, η σύζυγος και οι κόρες του νεκρού μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας κάνουν λόγο για «ενέργειες του εφέτη ανακριτή, οι οποίες πέραν του γεγονότος, ότι προσβάλλουν σφόδρα τη μνήμη του αποθανόντος συγγενή μας, πλήττουν καίρια τη λειτουργία της δικαιοσύνης και ουδόλως αποσκοπούν στην αναζήτηση της ουσιαστικής αλήθειας».
Συγκεκριμένα, στο κείμενο της μήνυσης γίνεται επίκληση στις καταθέσεις εννέα επιβατών – επιζώντων του πολύνεκρου δυστυχήματος, οι οποίοι στις μηνυτήριες αναφορές τους αμέσως μετά το δυστύχημα κατέθεσαν ότι η επιβατική αμαξοστοιχία σταμάτησε λίγα λεπτά μετά τον σταθμό της Λάρισας. Ο δικηγόρος της οικογένειας εξηγεί, ότι «αυτό έγινε προκειμένου να λάβει ο μηχανοδηγός περαιτέρω οδηγίες, όπως επιτάσσει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας ΟΣΕ, αν και προηγουμένως, όπως είναι γνωστό, ουδέποτε του υπεδείχθη η ακριβής πορεία του».
Επιπλέον, γίνεται επίκληση στην μηνυτήρια αναφορά που έχει κατατεθεί για 11 λεπτά που φαίνεται να «απουσιάζουν» από τα ηχητικά αρχεία, που αφορούν στις συνομιλίες σταθμαρχών και μηχανοδηγών, τα οποία έχουν κατασχεθεί από την ανάκριση, για να φτάσει στο συμπέρασμα, «ότι έχει εμφιλοχωρήσει αλλοίωση των ηχητικών αρχείων, διότι χρονικά συμπίπτει απολύτως με την ακινητοποίηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Και η χρονική αυτή ταύτιση (ξαφνικής σιωπής στα ηχητικά και ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας) δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες αμφιβολίες, ως προς τη γνησιότητα των συνομιλιών που παραδόθηκαν, όταν τόσο πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας από τον Σταθμό Λάρισας όσο και αμέσως μετά την τραγική σύγκρουση, ΟΛΕΣ οι συνομιλίες λαμβάνουν χώρα ανά δευτερόλεπτα! Το μοναδικό χρονικό διάστημα “σιωπής” 11 λεπτών, παρουσιάζεται μεταξύ της χρονικής στιγμής που αναχωρεί η αμαξοστοιχία από τη Λάρισα, ακινητοποιείται, λίγα λεπτά μετά, “στη μέση του πουθενά” όπως καταθέτουν οι επιβάτες και διαρκεί έως και την στιγμή της τραγικής σύγκρουσης».
Επιζώσα του δυστυχήματος δέχθηκε πιέσεις
Ειδική μνεία γίνεται στην πρόσφατη κατάθεση επιβάτιδας επιζώσα του δυστυχήματος, η οποία δήλωσε στον Τύπο ότι δέχθηκε πιέσεις από την ανάκριση, προκειμένου να αναθεωρήσει την κατάθεσή της σχετικά με την ολιγόλεπτη στάση του τρένου έξω από τη Λάρισα. Επίσης, γίνεται εκτενής αναφορά στην 30ετή οδηγική εμπειρία του Γεωργίου Κουτσούμπα.
Επισημαίνεται, τέλος, ότι η ανάκριση επιχείρησε να αλλοιώσει καταθέσεις μαρτύρων, οι οποίες αποδεικνύουν ότι ο σύζυγος και πατέρας τους οδηγούσε την επιβατική αμαξοστοιχία, ακολουθώντας πλήρως τους κανόνες, που ορίζονται στο Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
- Δείτε το ρεπορτάζ: