48ωρη απεργία προγραμματίζουν για τις 28 και 29 Μαΐου οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί. Η απεργία θα ξεκινήσει στις 06:00 το πρωί της ερχόμενης Τετάρτης και θα ολοκληρωθεί την ίδια ώρα το πρωί της Παρασκευής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η απεργία είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης άρνησης του κ. Κυρανάκη να έρθει σε απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα. Μεταξύ άλλων οι οδηγοί τάβλι αναφέρουν ότι «δεν θα ανεχτούμε καμιά κρυφή ατζέντα Κυρανάκη – ΠΟΕΙΑΤΑ». Αφορμή για την κινητοποίηση στάθηκε η δήλωση του αναπληρωτή υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη ο οποίος πρότεινε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή να μειώνεται το κόμιστρο των ταξί, ώστε να τα επιλέγουν όσοι καταναλώνουν αλκοόλ αλλά και να μη χάνουν οι ταξιτζήδες, καθώς το κράτος θα καλύπτει τη διαφορά.
Η ανακοίνωση ΣΑΤΑ
«Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026. Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη. Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία. Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας. Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET. Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου. Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί. Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ. Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί. Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση. Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί. Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημα μας».