Όσοι ταξιδεύουν με αεροπλάνο θα δικαιούνται, τελικά, μια χειραποσκευή χωρίς επιπλέον χρέωση, σύμφωνα με τροπολογία που ενέκρινε η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όσον αφορά στα δικαιώματα των επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές, απόφαση η οποία έρχεται σε αντίθεση με την πρόσφατη πρόταση των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, που όριζε πως οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν στο εξής να χρεώνουν και τις χειραποσκευές.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Politico, το νέο πλαίσιο αναφέρει πως οι επιβάτες θα έχουν το δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς στο αεροπλάνο χειραποσκευής βάρους μέχρι 7 κιλά, επιπλέον του προσωπικού αντικειμένου (τσάντα, σακίδιο, κλπ.). Οι συγκεκριμένες χειραποσκευές θα πρέπει να πληρούν όριο διαστάσεων, με μέγιστο άθροισμα τα 100 εκατοστά (μήκος + πλάτος + ύψος), ενώ η αποθήκευσή τους θα γίνεται είτε στην καμπίνα, είτε στο χώρο αποσκευών, χωρίς επιβάρυνση.
Το συγκεκριμένο μέτρο βασίζεται σε απόφαση του δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2014, η οποία χαρακτήρισε τις χειραποσκευές ως «απαραίτητη πτυχή» της αεροπορικής μεταφοράς, υπό εύλογες συνθήκες βάρους και όγκου. Το τελικό κείμενο θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με το Συμβούλιο της ΕΕ που εκπροσωπεί τα κράτη μέλη.
Blow to airlines: European Parliament declares it illegal to charge for hand luggage
(orig.: Golpe a las aerolíneas: el Parlamento Europeo declara ilegal cobrar…)#WORLDNEWS #to #Blow #airlines: #Parliament #European 🗞️🤓👉 https://t.co/zUEfN0qQ2H— Andrea Box (@andreabox0) June 24, 2025
Με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων απειλούν οι αεροπορικές εταιρείες
Την έντονη αντίθεσή του στη συγκεκριμένη τροπολογία εκφράζει το λόμπι Airlines for Europe (A4E), το οποίο εκπροσωπεί μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, προειδοποιώντας για αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.
Οι εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο, καθώς βασίζουν σημαντικό ποσοστό των εσόδων τους σε χρεώσεις για αποσκευές. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ιρλανδικού αερομεταφορέα, τα δευτερεύοντα έσοδα (αποσκευές, επιλογή θέσης, προτεραιότητα, κ.ά.) έφτασαν τα 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα συνολικά 13,95 δισ. ευρώ.
Η A4E προειδοποιεί πως η εφαρμογή του μέτρου ενδέχεται να οδηγήσει σε καθυστερήσεις, λόγω περιορισμένου χώρου στα ντουλάπια της καμπίνας. Όπως ανέφερε σε επιστολή της προς τους ευρωβουλευτές, «ένα τυπικό αεροσκάφος έχει 180 θέσεις, αλλά χώρο μόνο για 90 τρόλεϊ αποσκευών στην καμπίνα». Ωστόσο, από τη στιγμή που η τροπολογία διευκρινίζει ότι κάποιες από τις χειραποσκευές μπορούν να παραδίδονται χωρίς χρέωση στον χώρο των αποσκευών, οι αντιδράσεις από τις αεροπορικές εταιρείες είναι -μάλλον- υπερβολικές.