Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης με το Υπουργείο Ανάπτυξης και την κυβέρνηση φαίνεται πως μπαίνουν οι επαγγελματίες του κλάδου των συνεργείων αυτοκινήτων, οι οποίοι προειδοποιούν με απεργία διαρκείας από την 1η Ιουλίου, αντιδρώντας στο νέο καθεστώς υποχρεωτικής ψηφιακής καταγραφής πελατολογίου.
Η απόφαση για κινητοποιήσεις έρχεται μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις των επαγγελματικών σωματείων, τα οποία κάνουν λόγο για τεχνική και οικονομική ασφυξία, καταγγέλλοντας πως η εφαρμογή της πλατφόρμας γίνεται αιφνιδιαστικά και χωρίς επαρκή προετοιμασία.
Τι αλλάζει από 1η Ιουλίου – Το νέο καθεστώς λειτουργίας
Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ, όλα τα συνεργεία υποχρεούνται να καταγράφουν ψηφιακά κάθε όχημα που εισέρχεται στις εγκαταστάσεις τους, ανεξαρτήτως τύπου ή έκτασης της εργασίας που θα πραγματοποιηθεί. Η ψηφιακή πλατφόρμα πελατολογίου στοχεύει –σύμφωνα με το Υπουργείο– στη διαφάνεια, την αποφυγή αδήλωτης εργασίας και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου.
Ωστόσο, οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες βλέπουν το νέο πλαίσιο ως μια ακόμη γραφειοκρατική επιβάρυνση, η οποία πλήττει δυσανάλογα τις μικρές επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ψηφιακή υποδομή ή εξειδικευμένο προσωπικό.
Όπως δηλώνουν οι ιδιοκτήτες συνεργείων σε όλη τη χώρα, η εφαρμογή του μέτρου απαιτεί:
- Αναβάθμιση λογισμικού και εξοπλισμού, που σε πολλές περιπτώσεις κοστίζει χιλιάδες ευρώ.
- Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, μόνο για την καταγραφή των δεδομένων, κάτι που χαρακτηρίζεται ως «οικονομικά αδύνατο».
- Χρόνο προσαρμογής και τεχνική υποστήριξη, που – όπως τονίζουν – «δεν δόθηκε ούτε στο ελάχιστο».
«Δεν γίνεται να μας ζητούν μέσα σε λίγες μέρες να αλλάξουμε όλη τη λειτουργία μας. Δεν είμαστε πολυεθνικές. Το μέτρο αυτό τιμωρεί τον επαγγελματία της γειτονιάς», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Αργυρίου, ιδιοκτήτης συνεργείου στη Λάρισα.
Καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό και έλλειψη διαβούλευσης
Το βασικότερο σημείο τριβής παραμένει η έλλειψη μεταβατικής περιόδου και ο αποκλεισμός των μικρών επιχειρήσεων από τη διαδικασία διαμόρφωσης του μέτρου. Οι επαγγελματίες κατηγορούν ανοιχτά την Πολιτεία ότι προωθεί ένα σύστημα που ευνοεί αποκλειστικά τις μεγάλες αλυσίδες συνεργείων με έτοιμες ψηφιακές δομές και προσωπικό.
Παράλληλα, εκφράζονται ανησυχίες για κατάχρηση προσωπικών δεδομένων και αύξηση του λειτουργικού φόρτου, τη στιγμή που οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου λειτουργούν οριακά κερδοφόρα.
Πανελλαδική κινητοποίηση
Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Επισκευαστών Αυτοκινήτων (ΟΕΕΑ) ανακοίνωσε πως την 1η Ιουλίου, ημέρα έναρξης της ισχύος της ρύθμισης, θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική πορεία διαμαρτυρίας στην Αθήνα, ενώ ταυτόχρονα τα συνεργεία θα παραμείνουν κλειστά επ’ αόριστον, έως ότου υπάρξει ικανοποιητική απάντηση από την κυβέρνηση.
Στα αιτήματα των επαγγελματιών περιλαμβάνονται:
- Άμεση αναστολή της εφαρμογής του μέτρου.
- Εκτενής διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς του κλάδου.
- Θέσπιση μεταβατικής περιόδου τουλάχιστον 12 μηνών για πλήρη προσαρμογή.
- Επιχορηγήσεις για αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών στις μικρές επιχειρήσεις.
Δείτε επίσης:


Δεν τον τιμωρεί:
– Τον αναγκάζει να κόβει απόδειξη και όχι μαύρα λεφτά
– Τον υποχρεώνει να δίνει αποδείξεις και στοιχεία για οποιοδήποτε ανταλλακτικό πουλάει και όχι να πουλάει χιμπατζήδες για γνήσια
– Τον αναγκάζει να δίνει μισθούς κανονικούς και όχι μαύρους σε υπαλλήλους.
Ειδικά σε αυτούς που ασχολούνται με ταξί, κόβονται και οι ταρίφες μαϊμού έτσι.
Μια χαρά είναι, να ξεβρωμίσει ο τόπος σε κάθε επάγγελμα.
Άντε και στους ηλεκτρολόγους και στους υδραυλικούς, που βγάζουν θερμοσίφωνα για να τον αλλάξουν με καινούργιο, συσκευάζουν τον παλιό και τον επανατοποθετούν και ο κοσμάκης πληρώνει μαύρα για δουλειά μαϊμού.
Αληθινό περιστατικό.
Και πλέον πρέπει καθόλου μετρητά.
E-banking και πιστωτικές-χρεωστικές. Ακόμα και για καραμέλες, οπως εξωτερικό.
Παίρνει ο γιάννης το τυρί,και το πάει στο μαντρί..
Νά χε και καμιά ντομάτα,για να τό κανε σαλάτα..
Αύριο όμως που θα ξαναβγεί(για ζητιανιά..)ίσως και μπορεί να βρεί..
Κι αν δεν βρεί καμιά ντομάτα,ίσως βρεί καμιά πατάτα..
Πατάτα άσπρη και παχή,σαν κι αυτόνα τον μ@λάκα στο μαντρί..
…
Τα e banking και οι καραμέλες του εξωτερικού σε μάραναν ηλίθιε..
Στην Ελλαδα ο μεσος ορος της ηλικιας των ΙΧ που κινουνται κυμαινεται στα 17 ετη. Ενα σεβαστο ποσοστο απο αυτα ειναι ανασφαλιατα και ασυντηρητα χωρις δελτιο τεχνικου ελεγχου.
Αντι το κρατος να εξυγιανει την κατασταση δινοντας κινητρα για αγορα καινουργιων οχηματων (με μια υβριδικη λυση μετρου της αποσυρσης), αντι να εντεινει τους ελεγχους για τη συμμορφωση της ηδη υπαρχουσας νομοθεσιας στα κυκλοφορουντα οχηματα ωστε να βελτιωθει η ασφαλεια κι η προστασια του περιβαλλοντος, προσπαθει να τσακισει αλλους επαγγελματικους κλαδους λες κι οι εναπομειναντες ελευθεροεπαγγελματιες ειναι εχθρος του κλεπτοκρατικου συστηματος εξουσιας.