Από τα ξημερώματα του Σαββάτου 5 Ιουλίου έως και σήμερα στις 5.30 το πρωί το Μετρό της Αθήνας λειτούργησε για πρώτη φορά αδιάλειπτα, στο πλαίσιο της πιλοτικής 24ωρης λειτουργίας του, με περίπου 30.000 πολίτες να εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι μπορούσαν να μετακινηθούν φθηνά ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της ΣΤΑ.ΣΥ. Θανάση Κοτταρά στο ΕΡΤNews, από τη 01.00 μέχρι τις 5.30 το πρωί οι γραμμές 2 και 3 του Μετρό έσφυζαν από κόσμο, χάρη και στην πολύτιμη συμβολή του προσωπικού «που έδωσε τον καλύτερo εαυτό σε αυτή την πιλοτική 24ωρη λειτουργία».
Με την ευκαιρία, ο κ. Κοτταράς προανήγγειλε 350 νέες προσλήψεις υπαλλήλων αορίστου χρόνου σε διάφορες κρίσιμες ειδικότητες, όπως σταθμάρχες, τεχνίτες, οδηγοί, κ.ά., «αρκετές από τις οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο». «Η 24ωρη λειτουργία του Μετρό ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά. Ναι μεν είναι μια εταιρεία που δουλεύει 24 ώρες, γιατί όταν κλείνει το μετρό για τον κόσμο γίνονται κάποιες εργασίες, είτε αποκαταστάσεις βλαβών, είτε συντηρήσεις, είτε ελέγχων, είτε καθαριότητας εντός του εντός του μετρό, αλλά χθες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό», ανέφερε σχετικά και υποστήριξε πως η λειτουργία δεν θα μείνει πιλοτική.
«Πιστεύω ότι είναι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί από το φθινόπωρο, τουλάχιστον κάθε Σάββατο. Θα πάρουμε τα δεδομένα και θα εισηγηθούμε στην πολιτική ηγεσία, στο Υπουργείο Μεταφορών και στον κύριο Κυρανάκη και μαζί με τους εργαζόμενους θα συζητήσουμε», σημείωσε και πρόσθεσε πως «είμαστε σε διαδικασία προσλήψεων 350 αορίστου χρόνου υπαλλήλων και αυτό είναι το πρώτο σημαντικό για να πούμε ότι μπορούμε να κάνουμε την 24ωρη λειτουργία, στο μετρό. Στο τραμ και στα λεωφορεία, είχαμε αντίστοιχη κίνηση, αφού πρόκειται για “συγκοινωνούντα δοχεία”. Είδαμε πολύ κόσμο στο μετρό, στον Νέο Κόσμο που πήγαινε να πάρει το τραμ για να πάει στην παραλία. Τώρα το καλοκαίρι ο συνδυασμός να υπάρχουν τραμ, λεωφορεία και μετρό είναι αυτό που βοηθάει και τους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν το μέσο».
Πριν από οκτώ μήνες ξεκίνησε η επέκταση του ωραρίου τις Παρασκευές και τα Σάββατα, με τα τελευταία δρομολόγια να είναι μέχρι τις 2 μετά τα μεσάνυχτα. Όπως είπε ο κ. Κοτταράς, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι περίπου 100.000 άτομα το μήνα χρησιμοποίησαν το αθηναϊκό Μετρό τις δυο αυτές ώρες. «θα σας πω κάτι που μετέφερε ένας εργαζόμενος κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του όλου εγχειρήματος: Ότι αν καταφέρουμε και σώσουμε έστω και μία ανθρώπινη ζωή κάθε Σάββατο βράδυ, για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό», υπογράμμισε.
«Από τον Σεπτέμβριο μπορεί να γίνει ο νέος κανόνας»
«Η Αθήνα χθες βράδυ “δεν κοιμήθηκε”. Για πρώτη φορά, έπειτα από 20 χρόνια, το σύνολο του συστήματος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έμεινε ανοιχτό όλο το βράδυ και δεκάδες χιλιάδες νέοι άνθρωποι τα χρησιμοποίησαν σε ώρες που, μέχρι χθες, οι επιλογές ήταν περιορισμένες και όχι πάντα επαρκείς», τονίζει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την πιλοτική 24ωρη λειτουργία των Μέσων Μεταφοράς.
Προσθέτει δε ότι «δεκάδες χιλιάδες νέοι που γύρισαν σπίτι με ασφάλεια και μια πόλη που έδειξε ότι θέλει και μπορεί να προχωρήσει σε κάτι καλύτερο. Τίποτα από αυτά δεν έγινε από μόνο του. Έγινε γιατί εκατοντάδες εργαζόμενοι – σε μετρό, τραμ, λεωφορεία – στάθηκαν στη θέση τους. Ένα Σάββατο βράδυ, ενώ η πόλη διασκέδαζε, εκείνοι έκαναν τη δουλειά τους. Με φροντίδα, με επαγγελματισμό, με την ήσυχη αφοσίωση που χρειάζεται κάθε πραγματική αλλαγή».
«Ήταν όλα τέλεια; Όχι. Αλλά έτσι μαθαίνουμε: κάνοντας. Και τις επόμενες εβδομάδες θα δουλέψουμε πάνω στα λάθη, θα διορθώσουμε ό,τι δεν λειτούργησε και θα βελτιώσουμε ό,τι πέτυχε. Γιατί αν το κάνουμε σωστά, αυτό δεν θα είναι απλώς ένα πιλοτικό μέτρο. Από τον Σεπτέμβριο, μπορεί να γίνει ο νέος κανόνας: μια Αθήνα που κινείται με ασφάλεια, κάθε Σάββατο, όλη νύχτα», καταλήγει στην ανάρτησή του ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.