Λανθασμένους χειρισμούς και παραλείψεις «βλέπει» ο ναύαρχος εν αποστρατεία Νίκος Σπανός στο σοβαρό περιστατικό στα Νέα Στύρα, με την προσάραξη σε ξέρα του φέριμποτ ενώ απορρίπτει τον ισχυρισμό του πλοιάρχου ότι «κόλλησε το πηδάλιο» ως αιτία για την πρόσκρουση, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν προβλεπόμενες διαδικασίες που δεν εφαρμόστηκαν ακόμα και σε αυτή την περίπτωση.
Μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Πέμπτης ανέφερε πως υπάρχει εφεδρικό πηδάλιο ενώ μια σειρά από ενέργειες πρέπει να ακολουθηθεί σε περίπτωση απώλειας ελέγχου όπως μείωση ταχύτητας, χρήση άγκυρας, αλλαγή σε χειροκίνητο έλεγχο.
«Αν τηρούνταν αποστάσεις ασφαλείας από τους ναυτιλιακούς κινδύνους, υπήρχε χρόνος για αντίδραση. Ακόμα και στο εφεδρικό να το βάλω… εάν περάσω μακριά από ξέρα, έχω χρόνο να το διαχειριστώ. Όταν περνάς ξυστά, δεν μπορείς να αντιδράσεις».
Σύμφωνα με τον κ. Σπανό, τα πλοία της συγκεκριμένης γραμμής έχουν μικρό βύθισμα, γεγονός που επιτρέπει προσέγγιση σε αβαθή, όμως, ,δεν δικαιολογεί την παραβίαση των αποστάσεων ασφαλείας σε περιοχή γνωστή για τους ναυτιλιακούς κινδύνους της.
Δείτε βίντεο:
Ο ναύαρχος εν αποστρατεία δεν αμφισβητεί την εμπειρία του πλοιάρχου αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχε παντελής αποτυχία εκτίμησης.
«Ακόμα και ένας νέος ανθυποπλοίαρχος θα μπορούσε να χειριστεί το συγκεκριμένο σκάφος. Δεν πρόκειται για έλλειψη εμπειρίας, αλλά για εσφαλμένη απόφαση και μη τήρηση των αποστάσεων».
Καταλήγοντας ο κ. Σπανός άσκησε κριτική και στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, κάνοντας λόγο για σοβαρές παραλείψεις στην αντίδρασή της μετά το ατύχημα.
«Παρά τις εντολές του Υπουργείου και των Λιμενικών Αρχών, η εταιρεία καθυστερεί να καταθέσει το απαραίτητο σχέδιο ρυμούλκησης και αποκόλλησης».
Σύμφωνα με τον ναύαρχο χάθηκε πολύτιμος χρόνος μετά την πρόσκρουση.
«Το πλοίο έχει πάρει νερά, υπάρχει ρήγμα, τα αυτοκίνητα είναι μέσα. Αν συνεχιστεί η καθυστέρηση και χειροτερεύσουν οι καιρικές συνθήκες, δεν αποκλείεται να έχουμε και βύθιση», κατέληξε.
Γκίκας για Νέα Στύρα: «Ενεργοποιήθηκε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης»
Δηλώσεις για το περιστατικό έκανε και ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.
«Είναι σπάνιο να υπάρχει μία ξέρα με φανάρι και να πέφτει ένα πλοίο πάνω, μέρα και μάλιστα από τη στιγμή που ο καπετάνιος κάνει αυτό το δρομολόγιο τουλάχιστον 4 χρόνια. Το θετικό στην υπόθεση ότι δεν είχαμε τραυματισμούς και οι επιβάτες αλλά και το πλήρωμα αποχώρησαν χωρίς κανένα πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, συνέβησαν γεγονότα που πρέπει να μας προβληματίσουν.
Για παράδειγμα, έγινε το ατύχημα και έπρεπε να περάσουν 10 – 12 λεπτά ώστε να ενημερώσει. Οι επιβάτες επικοινώνησαν μέσα στα πρώτα 2 λεπτά. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ενεργοποιείται το σχέδιο έκτακτης ανάγκης, έτσι έγινε και σε αυτήν την περίπτωση», ανέφερε την Πέμπτη μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.
Και συνέχισε:
«Τι σημαίνει αυτό; Αμέσως ειδοποιούνται όλα τα παραπλέοντα, κάθε λιμενικός σταθμός, κάθε τμήμα και Λιμεναρχείο έχει επικαιροποιημένη λίστα με τα σκάφη και τα πλοία που βρίσκονται κοντά και κατευθύνονται στο σημείο όπου υπάρχει το πρόβλημα. Το ίδιο συνέβη κι εδώ. Βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο, αλλά το Λιμενικό Σώμα έχει πλωτά και είναι στην πρώτη γραμμή», επεσήμανε ακόμη.
Δείτε σχετικό βίντεο:
Δείτε επίσης:
- Νέα Στύρα: Ρήγμα 20 μέτρων στο φέρι μποτ – Περιπλέκεται η διαδικασία απομάκρυνσης από τη ξέρα
- Νέα Στύρα: «Κόλλησαν τα πηδάλια, δεν είδα την ξέρα» – Τι ισχυρίζεται ο καπετάνιος του φέρι μποτ
- Νέα Στύρα: «Κανείς από το πλήρωμα δεν μας βοήθησε, πηδούσαμε στα σκάφη», λένε οι επιβάτες