Παράταση δόθηκε στους πολίτες για να πραγματοποιήσουν την έκδοση προσωπικού αριθμού μέχρι τις 5 Νοεμβρίου 2025.
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα επιλογής των δύο πρώτων ψηφίων του προθέματος του ΑΦΜ, είτε μέσω της εφαρμογής myInfo στο pa.gov.gr, είτε μέσω ΚΕΠ και Προξενικών Αρχών.
Ειδικότερα, η παράταση για την έκδοση Προσωπικού Αριθμού δίνεται προκειμένου οι πολίτες να έχουν τη μέγιστη χρονική δυνατότητα επιλογής των δύο πρώτων ψηφίων, όπως προβλέπεται άλλωστε και από τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα.
Μέχρι σήμερα, έχουν εκδοθεί 1.175.800 Προσωπικοί Αριθμοί. Οι 85.880 εκδόθηκαν μέσω ΚΕΠ και Προξενικών Αρχών, ποσοστό που αντιστοιχεί μόλις στο 7,5% του συνόλου και καταδεικνύει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών επιλέγει τις ψηφιακές υπηρεσίες. Ήδη 270.140 νέες ταυτότητες αναγράφουν τον ΠΑ.
Τι θα πρέπει να γνωριζετε
Η αναγραφή του ΠΑ είναι υποχρεωτική για την έκδοση νέας ταυτότητας και πρέπει να προηγείται του ραντεβού στα Αστυνομικά Τμήματα, προκειμένου να εξοικονομείται χρόνος για τους πολίτες.
Ο ΠΑ είναι μια κομβική μεταρρύθμιση που συμβάλλει στον εντοπισμό και στη διόρθωση των ασυμφωνιών που καταγράφονται στα στοιχεία των πολιτών μεταξύ των μητρώων του Δημοσίου, τα οποία αναδεικνύει η εφαρμογή myInfo.
Μέχρι σήμερα, έχουν εντοπιστεί 355.265 διαφορές στην αναγραφή στοιχείων και 57.919 πολυεγγραφές, με τους πολίτες να επιβεβαιώνουν τα ορθά δεδομένα και τη διαδικασία διόρθωσης και ταύτισης να βρίσκεται σε εξέλιξη. Επιπλέον, έχουν εντοπιστεί 5.576 προβλήματα στα δημοτολογικά στοιχεία πολιτών, εκ των οποίων 2.714 έχουν ήδη διορθωθεί.
Κατά την έκδοση του ΠΑ οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν τον Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένοι, αξιοποιώντας σχετικά έγγραφα που εκδίδονται εύκολα μέσω gov.gr, όπως το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται για την αυτόματη απόδοση ΑΦΜ στα ανήλικα παιδιά τους μέσω των ψηφιακών εφαρμογών της ΑΑΔΕ.
Δείτε επίσης:
Είναι σημαντικό να καταργηθεί συνολικά ο αριθμός κι όχι να έχουμε τη λογική να τον παίρνει οποίος θέλει, διότι πχ ένα μωρό πώς ακριβώς τον επέλεξε; Επίσης πολλοί βιάστηκαν από την πίεση της επιλογής των αριθμών και πήραν, αλλά τώρα θέλουν να τον ακυρώσουν. Τι γίνεται με όλους αυτούς; Όταν σου λέει η κυβέρνηση ότι θα στον δώσουμε μέχρι το Σεπτέμβριο αυτόματα, είναι ψυχολογική πίεση και σου λέει ο άλλος τουλάχιστον ας διαλέξω κάποια νούμερα. Χειραγώγηση κι εξαπάτηση είναι επί της ουσίας! Άλλοι έχασαν τις ταυτότητές τους και αναγκάστηκαν να βγάλουν νέες που απαιτείται ο αριθμός! Ούτε αυτοί είχαν επιλογή. Οπότε κρίνεται αναγκαίο να κηρυχθεί άκυρος και να σβηστούν οι βάσεις δεδομένων που τον περιέχουν. Όσοι τον έχουν στις ταυτότητες δεν πειράζει διότι θα είναι ένα άκυρο νούμερο σαν ντεκόρ.
Η θεσμοθέτηση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) στην Ελλάδα, με ενσωμάτωση του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), εγείρει σοβαρά ζητήματα νομιμότητας ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων. Ο Α.Φ.Μ., αρχικώς θεσπισμένος για φορολογικούς σκοπούς, καθίσταται μέσω του Π.Α. άμεσα διαθέσιμος σε ένα ευρύ φάσμα συναλλαγών, γεγονός που συνιστά δυσανάλογη επέκταση του σκοπού συλλογής και παραβίαση του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (Κανονισμός ΕΕ 2016/679 – GDPR). Καταρχάς, παραβιάζεται η αρχή της ελαχιστοποίησης (άρθρο 5 §1(c) GDPR), σύμφωνα με την οποία τα δεδομένα πρέπει να είναι κατάλληλα, συναφή και περιορισμένα στο απολύτως αναγκαίο. Η ενσωμάτωση του Α.Φ.Μ. στον Π.Α. καθιστά το φορολογικό αναγνωριστικό προσβάσιμο σε διαδικασίες άσχετες με τη φορολογία, εκθέτοντας τον πολίτη χωρίς εύλογη αιτία. Δεύτερον, παραβιάζεται η αρχή του περιορισμού του σκοπού (άρθρο 5 §1(b) GDPR). Ο Α.Φ.Μ. συλλέγεται για συγκεκριμένο σκοπό (φορολογική διοίκηση) και η περαιτέρω χρήση του για την ταυτοποίηση σε ευρύτερο διοικητικό ή ιδιωτικό πλαίσιο συνιστά δευτερογενή επεξεργασία χωρίς σαφή νομική βάση. Επιπλέον, τίθεται ζήτημα νομιμότητας κατά το άρθρο 6 GDPR, καθώς η χρήση ενός φορολογικού αριθμού ως δομικού στοιχείου ενός εθνικού αναγνωριστικού υπερβαίνει τον σκοπό της αρχικής χορήγησής του. Η εν λόγω πρακτική δεν τεκμηριώνεται ως αναγκαία και αναλογική, όπως απαιτείται. Παράλληλα, παραβιάζεται η αρχή της ασφάλειας (άρθρο 32 GDPR), αφού η άμεση αποκάλυψη του Α.Φ.Μ. μέσω του Π.Α. αυξάνει τον κίνδυνο υποκλοπής ταυτότητας, απάτης ή παράνομης χρήσης σε οικονομικές συναλλαγές. Ο Π.Α., αντί να προστατεύει τον πολίτη, δημιουργεί νέα τρωτά σημεία. Σύμφωνα με τον Ν. 4624/2019 (άρθρα 25-30), η επεξεργασία που ενέχει υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα των φυσικών προσώπων απαιτεί εκτίμηση αντικτύπου (DPIA). Η ενσωμάτωση του Α.Φ.Μ. στον Π.Α. προφανώς συνιστά τέτοια περίπτωση, πλην όμως δεν προκύπτει συμμόρφωση με την αρχή της αναγκαιότητας. Κατόπιν τούτων, προτείνεται η κατάργηση της μορφής του Π.Α. που περιέχει τον Α.Φ.Μ. και η αντικατάστασή του από έναν ουδέτερο, τυχαίο και μοναδικό αριθμό, μη συνδεόμενο με άλλα αναγνωριστικά. Η λύση αυτή συνάδει με τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ (άρθρο 8) και προστατεύει τον πολίτη από αδικαιολόγητη έκθεση. Η διατήρηση του υφιστάμενου σχεδιασμού εκθέτει την Ελλάδα σε σοβαρούς κινδύνους συμμόρφωσης, ενδεχόμενες κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και υπονόμευση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τη διοίκηση.
Η επιλογή ενός μοναδικού αριθμού, δηλαδή του ΠΑ, είναι η χειρότερη τεχνικά υλοποίηση από πλευράς ασφάλειας και προστασίας των δεδομένων των πολιτών, προκειμένου να καταπολεμηθεί το «τέρας της γραφειοκρατίας», που τόσα χρόνια σκοπίμως άφησαν να γιγαντωθεί, ώστε να την παρουσιάσουν ψευδώς ως την ιδανική και μοναδική απάντηση στο αδιέξοδο.
Διότι η συγκεκριμένη λύση αυξάνει κατακόρυφα τους κινδύνους στις περιπτώσεις α) παραβίασης της ασφάλειας, β) παράνομης διασύνδεσης δεδομένων, γ) δυνατότητας δημιουργίας προφίλ των πολιτών. Αντωνία Στ. Σφακιανάκη, Καθηγήτρια Πληροφορικής Jun 15 2025
Η ταυτότητά σου, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, γίνεται γνωστή σε όλες τις παγκόσμιες «δυνάμεις»,
Σ΄αυτήν τη παγκοσμιοποίηση οι διάφοροι θεσμοί θα αφαιρούν τις ελευθερίες των ανθρώπων προκειμένου οι άνθρωποι να γίνουν πιόνια στα χέρια των ισχυρών της γης. Όλοι θα ελέγχονται με παγκόσμιο φακέλωμα. ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ !
τον Μάρτιο του 2021 το 64% των Ελβετών κατεψήφισε το ομοσπονδιακό νομοσχέδιο για τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής ταυτοποίησης.
Επίσης, τον Ιούλιο του 2024, ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ απέρριψε την πρόταση του πρώην πρωθυπουργού, και ένθερμου οπαδού της Νέας Τάξης Πραγμάτων Τόνι Μπλερ (Tony Blair) για θέσπιση υποχρεωτικής ηλεκτρονικής ταυτότητας (compulsory ID card)
..
.Δηλαδή…
..
Τα πρωσοπικά στοιχεία του καθενός,δεν ήταν μέχρι τώρα”πρωσοπικά”;…Και Τί ήτανε;..Απρόσωπα;;
..
Και με αυτή την καινούργια ψηφιακή μ@λακία ,θα γίνουνε τώρα πιό ”πρωσοπικά”;;.
Για ποιόν;;..
..
τεχνολογική-ηλεκτρονική δικτατορία!
Θα ήθελα να ρωτήσω την υπεύθυνη, αν υπάρχει κάτι τέτοιο στην Πατρίδα μας, Κυβέρνηση:
Γιατί δεν επιβάλλει αυτόν τον Προσωπικό Αριθμό στους λαθρομετανάστες; Ώστε να υπάρχει έλεγχος στο ποιος μπαίνει παράνομα στην Ελλάδα!
Γιατί μόνον στους Έλληνες πολίτες να επιβληθεί τέτοιο αντιδημοκρατικό μέσο;
Και, εάν θέλετε, μιας και λέμε ότι είμαστε “δημοκρατική Χώρα”, αν φυσικά είμαστε, γιατί δεν γίνεται Δημοψήφισμα;
Θα αναγκαστώ να κατέβω από Αθήνα στην έκθεση Θεσσαλονίκης για να σκοτώσω με μαχαίρι στην καρδιά τον πρωθυπουργό. Χρειάστηκε να γραφτώ στο κόμμα του, να γίνω μέλος για να τον έχω από κοντά. Τώρα η σφαγή του θα απελευθερώσει την Ελλάδα. Χρειάζεται κάτι για να ταρακουνηθεί ο κόσμος. Κι αν νομίζετε ότι μπορούν να το βρουν σε έλεγχο από πριν, είστε γελασμένοι καθώς κανείς δεν ξέρει ότι ασχολούμαι με ταχυδακτυλουργικά κόλπα. Μπορώ να κρύψω το οτιδήποτε. Ήρθε η ώρα να γίνουμε ήρωες.
Το ΑΦΜ δεν είναι μοναδικός προσωπικός αριθμός;;;;; Η απάντηση είναι ΝΑΙ.
Τι μαλκίες καθόμαστε και συζητάμε τότε…
Πολύ..δημοκρατικά..όλα..αυτά..Και..για..το..καλό..μας!..Νοιάστηκε..το..ανύπαρκτο..κράτος..και..οι..χοντρόπετσοι..πολιτικοί..μας..αν..αναγράφονται..σωστά..τα..στοιχεία..μας.
Ευτυχώς..η..πλειονότητα..γράφει..τον..αριθμό..της..ψηφιακής..σκλαβιάς..εκεί..που..πρέπει.