Από το τέλος του 2025 θα τεθεί σε εφαρμογή το ενιαίο πιστοποιητικό φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για πολίτες και επιχειρήσεις, κάτι το οποίο θα κάνει πιο εύκολες τις συναλλαγές με το δημόσιο.
Η έκδοση θα γίνεται αποκλειστικά μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας που θα αναπτύξει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, ενώ το πιστοποιητικό θα έχει καθολική ισχύ και θα είναι υποχρεωτικά αποδεκτό τόσο από δημόσιους όσο και από ιδιωτικούς φορείς.
Ποια θα είναι τα πλεονεκτήματα που θα διευκολύνουν
- Κάθε πολίτης ή επιχείρηση θα υποβάλλει αίτηση μέσω του gov.gr για την έκδοση του ενιαίου πιστοποιητικού. Το έγγραφο θα περιλαμβάνει σε ψηφιακή μορφή όλα τα στοιχεία της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.
- Το πιστοποιητικό θα θεωρείται έγκυρο για κάθε χρήση και θα πρέπει να γίνεται δεκτό από φορείς του Δημοσίου, του ιδιωτικού τομέα, αλλά και από τα δικαστήρια και τις εισαγγελίες της χώρας.
- Μέσω διαλειτουργικότητας η πλατφόρμα θα αντλεί αυτόματα δεδομένα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – ΑΑΔΕ και τον e-ΕΦΚΑ , μειώνοντας τη γραφειοκρατία.
Με την εφαρμογή του, οι συναλλαγές που σήμερα απαιτούν διπλά δικαιολογητικά, όπως μεταβιβάσεις ακινήτων ή είσπραξη χρημάτων, θα ολοκληρώνονται πιο γρήγορα και χωρίς περιττές καθυστερήσεις.
Δείτε επίσης: