Η εκτεταμένη επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. για την πάταξη του λαθρεμπορίου φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις σοβαρές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν τα νοθευμένα καύσιμα στη λειτουργία των αυτοκινήτων. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Αθηνών, Πειραιώς και Περιχώρων, Γρηγόρης Μόφορης, μίλησε για το ζήτημα, περιγράφοντας με σαφήνεια τον κίνδυνο που ελλοχεύει για τους οδηγούς.
«Δεν είναι εύκολο να το καταλάβεις από την πρώτη στιγμή. Αυτό το καταλαβαίνεις όταν κάνεις κάποια χιλιόμετρα και μετά, μπορεί να περάσουν και μέρες που να μην το καταλάβεις γιατί συνήθως κάνουμε μικρές αποστάσεις ή όταν είσαι σε ένα μεγάλο ταξίδι ίσως το καταλάβεις, από την λειτουργία του αυτοκινήτου και από την συμπεριφορά του», επεσήμανε σχετικά με την εκτεταμένη επιχείρηση της ΕΛΑΣ για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Βλάβες σε βάθος χρόνου
Ο κ. Μόφορης τόνισε ότι δεν είναι πολλές οι περιπτώσεις που φτάνουν στο δικό του συνεργείο αυτοκίνητα με άμεσες, σοβαρές βλάβες. Ωστόσο, σημείωσε ότι οι μικροβλάβες που προκύπτουν είναι «πάρα πολλές» και αυτό δεν είναι τυχαίο.
«Συνήθως δεν ανιχνεύεται μετά από την πρώτη στιγμή η πρόσμειξη του καυσίμου, η νοθεία τέλος πάντων, αλλά μπορεί να την ανακαλύψεις μακροπρόθεσμα και σε βάθος σε ένα βάθος χρόνου, όταν θα συσσωρευτούν οι βλάβες και θα προκαλέσουν τη μεγάλη βλάβη», δήλωσε, υπογραμμίζοντας πως οι προσμίξεις με διαλύτες αμφιβόλου ποιότητας γίνονται σε τέτοιες αναλογίες προκειμένου να μην επιφέρουν απευθείας σοβαρές βλάβες στα οχήματα και έτσι να μην κινδυνεύουν να γίνουν αντιληπτοί οι δράστες. Ως εκ τούτου, η ζημιά στο αυτοκίνητο γίνεται σε βάθος χρόνου σωρευτικά:
«Κάθε αυτοκίνητο έχει τη δική του ποιότητα βενζίνης, είναι συγκεκριμένη. Από κει και πέρα, όταν γίνονται προσμίξεις με διάφορους διαλύτες, οι οποίοι είναι αμφιβόλου ποιότητας, χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία και το κάνουν για λόγους κέρδους κτλ, καταλαβαίνετε ότι στο αυτοκίνητο δημιουργεί μεγάλα προβλήματα. (…) Μπορεί να είναι από μία απλή βλάβη γιατί βούλωσαν τα μπεκ της βενζίνης ή χάλασε μία τρόμπα μέχρι την καταστροφή της μηχανής μπορεί να φτάσει, αναλόγως τις προσμίξεις κτλ».
Σύγχρονες τεχνολογίες προστασίας από νοθευμένα καύσιμα
Παρά το γεγονός ότι η νοθεία καυσίμων εξακολουθεί να αποτελεί μια διαδεδομένη πρακτική με σοβαρό αντίκτυπο, η τεχνολογία φαίνεται πως δίνει κάποιες λύσεις. Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων, πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας διαθέτουν αισθητήρες που μπορούν να ανιχνεύσουν νοθευμένο καύσιμο.
Στην περίπτωση αυτή, ο κινητήρας μπλοκάρει και το αυτοκίνητο σταματάει, αποτρέποντας έτσι περαιτέρω βλάβες αλλά και ενδεχόμενο ατύχημα. Πρόκειται για μια δυνατότητα που όμως δεν έχουν τα περισσότερα παλαιότερα οχήματα, τα οποία αποτελούν και την πλειοψηφία στους ελληνικούς δρόμους.
Το μήνυμα προς τους οδηγούς για τα νοθευμένα καύσιμα
Η νοθεία καυσίμων δεν είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπιστεί εύκολα από τον ίδιο τον οδηγό, καθώς τα σημάδια εμφανίζονται αργά και συχνά σε βάθος χρόνου. Οι δηλώσεις του κ. Μόφορη αναδεικνύουν τόσο την ανάγκη για εντατικούς ελέγχους και διαρκή επιτήρηση από τις Αρχές, όσο και την προσοχή που πρέπει να δείχνουν οι καταναλωτές στην επιλογή πρατηρίου.
Η ΕΛ.ΑΣ. συνεχίζει τις επιχειρήσεις για τον εντοπισμό και την εξάρθρωση κυκλωμάτων λαθρεμπορίας, την ώρα που οι ειδικοί προειδοποιούν ότι το πραγματικό κόστος για τους οδηγούς μπορεί να φανεί αργά, όταν οι βλάβες έχουν ήδη συσσωρευθεί.
Δείτε επίσης: