Ένα ιδιαίτερα σημαντικό, ιστορικό, θα έλεγε κανείς κεφάλαιο «άνοιξε» την φετινή σχολική χρονιά στην Πάρο καθώς την περασμένη Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου έγινε ο καθιερωμένος αγιασμός και ξεκίνησαν την λειτουργία τους δύο ακόμα σχολεία, μαζί με όλα τα υπόλοιπα, το Ειδικό Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό που απευθύνονται αποκλειστικά σε μαθητές και μαθήτριες με μαθησιακές δυσκολίες.
Τα δύο σχολεία βρίσκονται στη Νάουσα και στεγάζονται μαζί με το νηπιαγωγείο και το δημοτικό της περιοχής.
Ωστόσο, το άνοιγμα των συγκεκριμένων σχολείων έγινε με αρκετές και σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αυτό το γεγονός σημαίνει πως τα μικρά παιδιά που ήδη αντιμετωπίζουν προκλήσεις δεν θα μπορέσουν να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν, όπως θα έπρεπε, αν αυτά τα κενά δεν καλυφθούν άμεσα.
Τι λένε οι διευθυντές των σχολείων
Όπως αναφέρει στο newsbreak ο διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Πάρου, Γιώργος Μαλλιαρός «το σχολείο είναι μονοθέσιο, δηλαδή προβλέπετε ένας δάσκαλος ειδικής αγωγής προς το παρόν. Βέβαια αυτό με τις εγγραφές των μαθητών αλλάζει, όσο περισσότερες οι εγγραφές, τόσο μεγαλύτερη και η δυναμικότητα του σχολείου.
Ωστόσο, υπάρχουν ελλείψεις σε σημαντικές θέσεις. Όπως λογοθεραπεία, εργοθεραπεία και φυσικοθεραπεία. Έμαθα επίσης σήμερα (σ.σ. την περασμένη Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου) ότι και ο ψυχολόγος που ήταν να τοποθετηθεί στο σχολείο κάποιες ώρες δεν ανέλαβε υπηρεσία.

Το σχολείο έχει αυτή τη στιγμή έναν δάσκαλο, δηλαδή εμένα. Ένα άτομο βοηθητικό προσωπικό το οποίο ασχολείται περισσότερο με θέματα ατομικής υγιεινής και αυτοξευπηρέτησης και διδάσκει δύο μέρες την εβδομάδα. Θα έχουμε και κοινωνική λειτουργό και τίποτε άλλο».

Όπως τονίζει ο κ. Μαλλιαρός «για να λειτουργήσει ένα ειδικό σχολείο όλες οι ελλείψεις πρέπει να καλυφθούν, είναι απαραίτητες, αλλιώς το ειδικό σχολείο δεν έχει λόγο ύπαρξης».
Ο κ. Μαλλιαρός ήταν μόνιμος κάτοικος Βόλου και την μέρα της επικοινωνίας μας είχε μόλις μια εβδομάδα στην Πάρο. Τα πέντε προηγούμενα χρόνια, όπως είπε, εργαζόταν στην παράλληλη στήριξη σε σχολείο ενώ έχει εργαστεί και ιδιωτικά.

Μιλώντας για την μέρα του αγιασμού σχολιάζει πως «ήταν ιδιαίτερη, ήταν ανάμεικτα τα συναισθήματα. Από τη μία ήταν όντως κάτι που περίμενε πάρα πολύ η τοπική κοινωνία, μπορώ να πω ότι εδώ όντως ο τόπος έχει τρέξει πάρα πολύ, έχουν προσφέρει και βοηθήσει πολύ. Όμως, από την άλλη έχουμε την υποστελέχωση του σχολείου».
Ο διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού λεει πως «τη δεδομένη χρονική στιγμή στο δημοτικό είναι γραμμένα τέσσερα παιδιά, μπορεί να έρθει και ένα πέμπτο. Οι ηλικίες είναι από 6 έως 9 ετών και φαντάζομαι όσο γίνεται γνωστό ότι λειτουργεί το σχολείο, ο αριθμός θα αυξηθεί. Άρα θα γίνει και πάγια ανάγκη να καλυφθεί και δεύτερη θέση δασκάλου και να γίνει όπως ήταν το αρχικό όραμα, διθέσιο το σχολείο».

Κενά στο εκπαιδευτικό προσωπικό υπάρχουν και στο ειδικό νηπιαγωγείο όπως αναφέρει στο newsbreak η προϊσταμένη Βασιλική Νικολάου.
«Υπάρχει ένα άτομο για ειδικό βοηθητικό προσωπικό, όπως επίσης εργοθεραπεύτρια, λογοθεραπεύτρια και κοινωνική λειτουργός. Έχω αιτηθεί για ειδικό βοηθητικό προσωπικό το οποίο είναι δύσκολο. Υπήρχε μια ψυχολόγος στο πλάνο, η οποία δεν παρουσιάστηκε ποτέ».

Στο νηπιαγωγείο θα φοιτήσουν 8 παιδιά. Η κ. Νικολάου επιβεβαιώνει την μεγάλη προσπάθεια που έγινε από τον δήμο και όλους τους αρμόδιους φορείς για να γίνει το καλύτερο για την λειτουργία του σχολείου.
Η κ. Νικολάου εκτός από διευθύντρια είναι και δασκάλα στο νηπιαγωγείο με τον συνδυσμό να είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και τις ευθύνες μεγάλες.

Καταλήγοντας η κ. Νικολάου αναφέρει πως «τα ειδικά σχολεία είναι κάτι καλό. Αλλά το νόημα είναι ένα σχολείο για όλους. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να μειωθούν τα 25 παιδιά στην τάξη και να υπάρχουν ειδικότητες όπως ψυχόλογος, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές».

Τι λέει ο Δήμος
«Η λειτουργία των δύο νέων μονάδων ειδικής εκπαίδευσης σηματοδοτεί ένα ουσιαστικό βήμα προς την κατεύθυνση της συμπερίληψης, της ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών στην εκπαίδευση και της ολοκληρωμένης παιδαγωγικής υποστήριξης», ανέφερε στο newsbreak o δήμαρχος του νησιού, Κωνσταντίνος Μπιζάς.
Όπως τονίζει, η δημιουργία αυτών των σχολείων ήταν ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα των πολιτών της Πάρου και όλων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και η δημοτική αρχή κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες που θα διασφαλίσουν την ομαλή και άρτια λειτουργία των σχολικών μονάδων, ξεκινώντας από τη στέγαση και τις τεχνικές παρεμβάσεις, μέχρι την έγκαιρη προμήθεια εξοπλισμού και την ενημέρωση των γονέων.

Ο κ. Μπιζάς τονίζει πως εργάστηκαν πολλά άτομα και αρκετοί αρμόδιοι φορείς για την επίτευξη του στόχου που «έρχεται να ολοκληρώσει τον κύκλο της ειδικής αγωγής στο νησί μας, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν μία ολοκληρωμένη ειδική εκπαίδευση, με στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και την ένταξή τους στην κοινωνία». Στην Πάρο λειτουργεί ήδη στην Πάρο λειτουργεί Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.)
Η Πρόεδρος της Ενιαίας Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Πάρου, Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου αναφέρει ότι τα σχολεία στεγάζονται στους χώρους του νηπιαγωγείου και δημοτικού της Νάουσας καθώς οι αρχικοί χώροι που είχαν επιλεγεί κρίθηκαν ακατάλληλοι.
Η ίδια τονίζει πως η επιθυμία για την δημιουργία των δύο ειδικών σχολείων υπήρχε ήδη από το 2020 και άρχισε να υλοποιείται σταδιακά από το 2022.

Όπως λέει χαρακτηριστικά η κ. Χατζηγεωργίου μέχρι την δημιουργία των ειδικών σχολείων τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες πήγαιναν στα υπόλοιπα σχολεία ενώ υπάρχουν αναφορές πως κάποια δεν συμμετείχαν καθόλου στην εκπαιδευτική διαδικασία!
(πηγή φωτογραφιών: Δήμος Πάρου)
Δείτε επίσης:
- Δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία στις 26 Σεπτεμβρίου
- Βόλος: Δραματική μείωση μαθητών – «Χάνονται» ολόκληρα τμήματα
- Τo newsbreak πήγε στον αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά! – Αποκλειστικές εικόνες