Προ των ευθυνών τους επιχειρούν να θέσουν για τα Τέμπη όλους τους εμπλεκόμενους φορείς οι επιζήσαντες και συγγενείς θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στέλνοντας εξώδικο για την πυρασφάλεια στα τρένα.
Όπως γράφει το in.gr, bζητούν από τους αρμόδιους φορείς να λάβουν τα αναγκαία μέτρα, ώστε τα τρένα να κινούνται με ασφάλεια, έπειτα από τα αποτελέσματα των αναλύσεων που έγιναν στο εξειδικευμένο εργαστήριο RST Labs στη Γερμανία σχετικά με την πυρασφάλεια και την ευφλεκτότητα των καθισμάτων των αμαξοστοιχιών.
To εξώδικο
Την Παρασκυεή ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας της αδικοχαμένης Μάρθης, μαζί με άλλους συγγενείς θυμάτων απέστειλαν εξώδικο στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), τη Hellenic Train και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνο Τζαβέλλα, από τον οποίο ζητούν να παραγγείλει κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την καταλληλότητα των καθισμάτων των βαγονιών των τρένων που χρησιμοποιούνται στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Καμία αντίδραση
Η προανάκριση για τα Τέμπη ολοκληρώθηκε προτού γίνουν γνωστά τα αποτελέσματα του γερμανικού εργαστηρίου –λόγω και της χαρακτηριστικής καθυστέρησης του υπουργείου Μεταφορών για την πληρωμή του κόστους εξέτασης των δειγμάτων. Οι εισαγγελικές Αρχές είχαν τονίσει ότι τα αποτελέσματα για την πυρασφάλεια των τρένων θα προστεθούν στην συνέχεια στο φάκελο της δικογραφίας.
Ωστόσο, από τη στιγμή που έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία αντίδραση ή λήψη μέτρων από τους αρμόδιους φορείς.
Οι συγγενείς υπογραμμίζουν ότι από το πόρισμα του εξειδικευμένου εργαστηρίου «ξεκάθαρα προκύπτει γενικότερο ζήτημα ασφάλειας στη μεταφορά των επιβατών σε όλες τις επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train αφού τα καθίσματα είναι επικίνδυνα».
Κάνουν λόγο για «μείζον εθνικό ζήτημα ασφάλειας της μεταφοράς της δημόσιας σιδηροδρομικής συγκοινωνίας προς τους πολίτες και επισκέπτες αυτής χώρας» εξηγώντας πως δεν αντανακλά υποκειμενική εκτίμηση, αλλά αποτυπώνεται στα αποτελέσματα του πιστοποιημένου γερμανικού εργαστηρίου στο οποίο εστάλησαν τα δείγματα των καθισμάτων της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62.
Τέσσερις φορές χαμηλότερη πυραντοχή
Τα αποτελέσματα του γερμανικού εργαστηρίου προκαλούν ανησυχία για το επίπεδο ασφάλειας των τρένων, που συνεχίζουν να κυκλοφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ενώ το όριο κατά ΕΝ45545-2 που ισχύει σήμερα είναι 50kW/τμ, δείγματα από το κουπέ του Β2 βαγονιού κατέγραψε τιμή 192,3kW/τμ, δηλαδή σχεδόν τέσσερις φορές μικρότερη πυραντοχή.
Δείτε επίσης:
- Καρυστιανού: «Άνοιξα τη σακούλα να δώσω ένα τελευταίο χάδι» – Θα συμμετέχει σε κόμμα;
- Τέμπη: «Παραμόρφωση τρένων» η εισαγγελική πρόταση για την πυρόσφαιρα