Βίντεο με την κίνηση του τρένου στη Σίνδο το οποίο, σύμφωνα με καταγγελίες, μπήκε στη αντίθετη κατεύθυνση και παραλίγο να συμβεί ακόμα μια τραγωδία όπως στα Τέμπη έδωσε στην δημοσιότητα ο υφυπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο κ. Κυρανάκης δημοσίευσε το βίντεο στο λογαριασμό του στο X (πρώην Twitter) γράφοντας πως είναι «η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης».
Δείτε το βίντεο:
Κυρανάκης: Η ανάρτηση
Συγκεκριμένα έγραψε στην ανάρτηση:
«Ορίστε η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης.
Όταν μια διαδρομή χαράσσεται με τηλεδιοίκηση αυτομάτως ενεργοποιούνται τα φωτοσήματα (φανάρια) και δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στην ίδια γραμμή.
Στη Σίνδο έχουμε 4 γραμμές, 2 ανόδου και 2 καθόδου και όπως φαίνεται και στο video η προγραμματισμένη οπισθοπορία έγινε για να μπορέσουν να αποβιβαστούν επιβάτες στην αποβάθρα του προαστιακού σταθμού.
Η συνολική απόσταση μεταξύ των δυο «κλειδιών» του σταθμού είναι περίπου 800 μέτρα. Κακώς δεν εξηγήθηκε ο λόγος αλλαγής χάραξης σε όλους τους επιβάτες του τρένου.
Καταλαβαίνω απόλυτα τη δυσπιστία, όμως είναι σημαντικό ότι πλέον με νέα ψηφιακά συστήματα, τόσο ο έλεγχος όσο και η διερεύνηση περιστατικών αποδεικνύουν στην πράξη ότι αναβαθμίζεται το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου».
Δείτε την ανάρτηση:
Ορίστε η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης.
Όταν μια διαδρομή χαράσσεται με τηλεδιοίκηση αυτομάτως ενεργοποιούνται τα φωτοσήματα (φανάρια) και δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στην ίδια γραμμή.…
— kyranakis (@kyranakis) November 7, 2025
«Δεν υπήρξε κίνδυνος»
Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής στον SKAI για το συμβάν είπε πως «δεν υπήρξε κίνδυνος».
«Ο σταθμάρχης έπρεπε να ενημερώσει τον μηχανοδηγό πριν την αλλαγή στα κλειδιά και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας έπρεπε να ενημερώσει του επιβάτες».
Απαντώντας σε όσους συγκρίνουν το περιστατικό με τα Τέμπη είπε ότι «στη Λάρισα όταν έγιναν τα Τέμπη έβαλε σε λάθος γραμμή απενεργοποιώντας το αυτόματο σύστημα χάραξης και το έβαλε χειροκίνητα. Δεύτερον όταν μπήκε στη λάθος γραμμή ο μηχανοδηγός δεν ειδοποίησε.. Όταν χαράσσει με τηλεδιοίκηση ένας σταθμάρχης δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στη γραμμή. Ο σταθμάρχης δήλωσε βλάβη στο πρώτο κλειδί και γι αυτό χάραξε τη διαδρομή αυτή».
Τέλος σχολίασε τις ανακοινώσεις μεταξύ Hellenic Train και ΟΣΕ.
«Όποιος ξέρει από σιδηροδρομική ορολογία καταλαβαίνει. Η Hellenic Train δεν λέει ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή αλλά ότι έγινε λάθος χάραξη, η βλάβη που δήλωσε ο σταθμάρχης στο πρώτο κλειδί διερευνάται».




