Η Αθήνα ακολουθεί το παράδειγμα μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων όπως το Παρίσι και η Μαδρίτη, βάζοντας τάξη στο χάος των ηλεκτρικών πατινιών που έχουν κατακλύσει τους δρόμους και τα πεζοδρόμια. Ο νέος Κανονισμός Κυκλοφορίας Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) τίθεται προς ψήφιση στις 20 Νοεμβρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων.
Η δημοτική Αρχή επιχειρεί να οριοθετήσει τη χρήση και τη στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών, μετά από πλήθος παραπόνων κατοίκων και πεζών, που διαμαρτύρονται για τα δεκάδες παρατημένα πατίνια σε πεζοδρόμια, πάρκα και πλατείες.
Πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας σε 19 «ευαίσθητα» σημεία
Ο νέος κανονισμός προβλέπει πλήρη απαγόρευση κίνησης και στάθμευσης ηλεκτρικών πατινιών σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως:
- Περιοχή Ακρόπολης και Ναού του Ολυμπίου Διός
- Λόφος Αρδηττού, Παναθηναϊκό Στάδιο και Λυκαβηττός
- Ακαδημία Πλάτωνος, Εθνικός Κήπος, Πάρκο Γουδή και Πάρκο Σχολής Ευελπίδων
- Άλση Προμπονά, Παγκρατίου και Ιλισίων
- Λόφοι Στρέφη, Παπανδρεϊκά, Αγίου Ιωάννη Κυνηγού, Λαμπράκη, Κοίλης και Κολωνού
- Περιοχή Αλεπότρυπα και σχολικό συγκρότημα Γκράβα
Επιπλέον, απαγορεύεται η διέλευση ηλεκτρικών πατινιών από:
- τον πεζόδρομο της Ερμού (Σύνταγμα – Αιόλου),
- τον πεζόδρομο της Αιόλου (Ερμού – Σοφοκλέους),
- τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας (Κηφισίας/Βασ. Σοφίας – Πατησίων),
- και τη Λ. Βασιλίσσης Όλγας (Αρδητού – Βασ. Αμαλίας).
1.574 θέσεις στάθμευσης – Αυστηροί κανόνες και πρόστιμα
Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου, σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 4.000 ηλεκτρικά πατίνια στην πόλη, ενώ έχουν οριστεί 1.574 θέσεις στάθμευσης σε 124 ζώνες.
Η Δημοτική Αστυνομία θα ελέγχει την εφαρμογή του κανονισμού και θα επιβάλλει πρόστιμα σε εταιρείες ή χρήστες που παραβαίνουν τους κανόνες. Σε περίπτωση συστηματικών παραβάσεων, θα προβλέπεται ακόμη και ανάκληση άδειας λειτουργίας.
Απαγορεύεται στάση και στάθμευση:
- Πάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατών (και σε απόσταση <5 μ.)
- Κοντά σε στάσεις ΜΜΜ (<12 μ.)
- Σε εισόδους κόμβων, σιδηροδρομικές γραμμές, φωτεινούς σηματοδότες (<20 μ.)
- Σε ράμπες ΑμεΑ, οδηγούς τυφλών, χώρους TAXI
- Στις εισόδους πεζοδρόμων ή χώρους μεταφοράς ασθενών
Τι λέει η Δημοτική Αρχή
«Η διαβούλευση έδειξε ότι έχουμε βρει τη χρυσή τομή. Δεν πάμε ούτε σε καθολική απαγόρευση ούτε σε ασυδοσία. Θέλουμε μια πόλη πιο ασφαλή και πιο φιλική στους πεζούς»,
δήλωσε η κ. Ευαγγελίδου στο «Βήμα».
Με τον νέο κανονισμό, η Αθήνα κάνει το πρώτο βήμα για μια πιο ασφαλή και πολιτισμένη μικροκινητικότητα, βάζοντας φρένο στην ανεξέλεγκτη κυκλοφορία και στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών.
*Φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:
- Δήμος Αθηναίων: Έρχονται δύο «πράσινες» επαναστάσεις σε Πλάκα και Βαρβάκειο – Δείτε τι σχεδιάζεται
- Αντιπαράθεση Δούκα – Θεοδωρικάκου για το ζήτημα με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα




