Zώνες χαμηλών ταχυτήτων, απαγόρευσης κυκλοφορίας, αλλά και μαζικής απόθεσης και στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια περιλαμβάνονται στο σχέδιο με τους νέους κανόνες αναφορικά με τη χρήση τους στην Αθήνα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δήλωση της αντιδημάρχου Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρως Ευαγγελίδου, ο νέος κανονισμός του Δήμου Αθηναίων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών τίθεται σε ισχύ με στόχο την ασφάλεια πεζών και οδηγών και την αποκατάσταση της τάξης στους δημόσιους χώρους,
Όπως εξήγησε η ίδια μιλώντας στην ΕΡΤ, ο δήμος έχει εκπονήσει κανονιστική απόφαση που «επαναφέρει ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις συμπληρώνει», θέτοντας συγκεκριμένα όρια ταχύτητας, υποχρεώσεις όπως το κράνος και απαγορεύσεις, όπως η οδήγηση πατινιού σε πεζόδρομο.
Απαγορευτικό για πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και άλση
Ως εκ τούτου, στο εξής η χρήση ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και άλση, καθώς επίσης σε δρόμους με όριο ταχύτητας πάνω από 50 χλμ./ώρα, όπως στη λεωφόρο Συγγρού, την Εθνική Οδό, τον Κηφισό, κλπ.
Στις απαγορεύσεις έχουν προστεθεί, επίσης, πεζόδρομοι όπως η Ερμού και η Αιόλου, ενώ χρήση τους δεν επιτρέπεται και στους χώρους πρασίνου, όπως ο Λυκαβηττός, ο λόφος του Στρέφη και ο Εθνικός Κήπος. Όσον αφορά, εξάλλου, στην Πλάκα και στου Ψυρρή, η χρήση τους επιτρέπεται μεν, αλλά με ταχύτητα πεζού.
Σύμφωνα με την κα Ευαγγελίδου, στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο δεν έχει συμπεριληφθεί το Πεδίον του Άρεως, δεδομένου ότι υπάγεται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Νέοι κανόνες στάθμευσης και πρόστιμα
Ο Δήμος Αθηναίων καθορίζει, επίσης, συγκεκριμένες θέσεις μαζικής στάθμευσης, στις οποίες οι εταιρείες θα τοποθετούν τα πατίνια κάθε πρωί. Όσον αφορά σε εκείνα τα οποία οι χρήστες… παρατάνε όπου βρουν, η κα Ευαγγελίδου δήλωσε ότι, σε αυτή την περίπτωση τα οχήματα θα τα μαζεύει ο δήμος.

«Ήδη ο δήμος έχει αρχίσει να τα μαζεύει σε πολύ ακραίες περιπτώσεις, όπως το “αντικοινωνικό παράτημα” σε ζώνη τυφλών, σε ράμπα αναπήρων κ.λπ., και αυτό γίνεται με τη νομοθεσία περί συλλογής απορριμμάτων», διευκρίνισε .
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο καταβολής προστίμου σε τέτοιες περιπτώσεις, η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας επισήμανε πως η ευθύνη τέτοιας συμπεριφοράς βαρύνει την κάθε εταιρεία, καθώς ο δήμος «δεν μπορεί να ξέρει τον πελάτη της εταιρείας, αλλά η εταιρεία τον ξέρει και μπορεί να μετακυλίσει, αν θέλει, το πρόστιμο, αρκεί να το βάλει στους κανόνες ενοικίασης».
«Να μην ξεχρεώνεται ο πελάτης»
Επίσης, αυτό που έχει συμφωνηθεί με τις εταιρείες, για να μπορέσει να επιτευχθεί η συμμόρφωση των χρηστών είναι «να μπει κάποιος μηχανισμός ώστε να μην ξεχρεώνεται ο πελάτης, αν δεν το αφήσει στη σωστή θέση». Όπως τόνισε η κα Ευαγγελίδου, σε αυτή την περίπτωση, αν ο χρήστης το παρατήσει στη μέση του δρόμου στην ουσία θα εξακολουθεί να χρεώνεται, σαν να συνεχίζει τη χρήση του οχήματος.
Σύμφωνα με την αρμόδια αντιδήμαρχο, ο Δήμος Αθηναίων ζητεί από τις εταιρείες να εξοπλίσουν τα πατίνια με τσιπ εντοπισμού και κόφτες ταχύτητας, όπως προβλέπει η νομοθεσία, ώστε να εξασφαλίζεται ο έλεγχος χρήσης και ασφάλειας. «Στηριζόμαστε στην ευθύνη των εταιρειών να εφαρμόσουν τα μέτρα αυτά, καθώς η τεχνολογία το επιτρέπει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
- Δείτε το ρεπορτάζ:
- Δείτε επίσης: Αθήνα: Τέλος στο «μπάχαλο» με τα πατίνια – Δείτε τα 19 σημεία όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία




