Σοβαρές καταγγελίες για την ασφαλή λειτουργία του Μετρό της Αθήνας εκτοξεύει το Σωματείο Ηλεκτροδηγών (ΣΗΕΚ), φέρνοντας στο φως περισσότερα από δύο περιστατικά ακινητοποίησης συρμών σε λάθος σημείο. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για σοβαρές τεχνικές δυσλειτουργίες και αδιαφορία της διοίκησης, προειδοποιώντας ότι η κατάσταση «μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρα».
Τρία σοβαρά περιστατικά
Οι ηλεκτροδηγοί διαψεύδουν την επίσημη τοποθέτηση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ ότι υπήρξαν μόνο δύο περιστατικά ακινητοποίησης συρμών εκτός των καθορισμένων σημείων στάσης μέσα σε 40 ημέρες.
Όπως αποκαλύπτουν, έχει σημειωθεί και τρίτο παρόμοιο συμβάν με συρμό που εμφάνισε την ίδια τεχνική δυσλειτουργία.
Θέτουν το ερώτημα αν ο συρμός που τη Δευτέρα δεν σταμάτησε κανονικά στον σταθμό «Χαλάνδρι» είχε εμπλακεί και σε προηγούμενο περιστατικό, αυτή τη φορά στον τερματικό σταθμό «Δημοτικό Θέατρο».
Επισημαίνουν το σοβαρότερο περιστατικό της 29ης Σεπτεμβρίου, όταν συρμός ξεπέρασε κατά «εκατοντάδες μέτρα» τα όρια ασφαλούς στάσης μεταξύ των σταθμών «Πανόρμου» και «Μέγαρο Μουσικής».
Πειθαρχικές διώξεις αντί για τεχνικό έλεγχο
Το ΣΗΕΚ κατηγορεί ευθέως τη διοίκηση ότι, αντί να διερευνήσει τις αναφορές των ηλεκτροδηγών για τεχνικές δυσλειτουργίες και απορρύθμιση του δικτύου, επιλέγει να κινήσει πειθαρχικές διαδικασίες εις βάρος τους. Αυτό συμβαίνει, σύμφωνα με το σωματείο, όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να επιλέξουν τη χειροκίνητη λειτουργία για λόγους ασφαλείας.
Οι εργαζόμενοι ζητούν απαντήσεις:
Πραγματοποιούνται οι απαραίτητοι διοικητικοί έλεγχοι στα αρμόδια στελέχη συντήρησης; Υπάρχει εποπτεία για την ορθότητα των ενεργειών τους;
«Η αδιαφορία μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρα»
«Η αδιαφορία έχει και όρια», τονίζουν χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή τους, υπογραμμίζοντας πως όταν αυτά ξεπερνιούνται, «μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρα».
Κλείνοντας, οι ηλεκτροδηγοί ασκούν σκληρή κριτική στα υπηρεσιακά στελέχη: «Αν έδειχναν τον ίδιο ζήλο για τα θέματα ασφάλειας που δείχνουν στις πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων, ιδιαίτερα εκείνων που τολμούν να αναδεικνύουν προβλήματα, η εικόνα του μετρό θα ήταν πολύ διαφορετική», αναφέρουν.
Δείτε επίσης:
- AI στο μετρό: Οι «έξυπνες κάμερες» θα πιάνουν τους τζαμπατζήδες στα πράσα
- Έκλεισαν οι σταθμοί του μετρό «Νέος Κόσμος», «Άγιος Ιωάννης» και «Δάφνη»
- Η αόρατη απειλή στις αποβάθρες του μετρό




