Τέμπη: Πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ για ελλιπή εκπαίδευση σταθμαρχών πριν την τραγωδία

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων διαπιστώνει παραβιάσεις και σοβαρές ελλείψεις στα προγράμματα κατάρτισης – Σταθμάρχες τοποθετήθηκαν σε κρίσιμες θέσεις χωρίς πιστοποίηση

Logo

Περίληψη άρθρου

Τα σοβαρά κενά στην εκπαίδευση από τον ΟΣΕ των σταθμαρχών της ίδιας σειράς με τον μοιραίο σταθμάρχη Λάρισας στην τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς επιβεβαιώνει με αδιάψευστο τρόπο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Με απόφασή της, επέβαλε στον ΟΣΕ πρόστιμο συνολικού ύψους 1.040.000 ευρώ για σειρά παραβάσεων στη διαδικασία εκπαίδευσης, κρίνοντας ότι υπήρξαν παραλείψεις που έθεταν σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια.

Όπως αναφέρει το ethnos.gr, η απόφαση εκδόθηκε χθες Τετάρτη (12/11) από την Ολομέλεια της Αρχής, σε συνέχεια της προηγούμενης απόφασης του Μαρτίου 2023, λίγες ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Παρακάμφθηκε το πρόγραμμα σπουδών – Ελλιπής κατάρτιση

Σύμφωνα με τη ΡΑΣ, ο ΟΣΕ παρέκαμψε το εγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, παραλείποντας κρίσιμα στάδια εκπαίδευσης και μη τηρώντας τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία.

Μάλιστα, η Αρχή διαπίστωσε ότι σταθμάρχες τοποθετήθηκαν σε υπηρεσία χωρίς να έχει τεκμηριωθεί η ολοκλήρωση της θεωρητικής και πρακτικής τους εκπαίδευσης, ακόμη και μετά τη ρητή απαγόρευση που είχε επιβάλλει η προηγούμενη διοίκηση της ΡΑΣ από τον Μάρτιο του 2023.

Η έρευνα αφορά 75 σταθμάρχες, για τους οποίους από το 2023 δεν προσκομίστηκαν έγγραφα που να αποδεικνύουν την ολοκλήρωση του Β΄ κύκλου εκπαίδευσης (177 ωρών), ενώ εντοπίστηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις και ελλείψεις στα παρουσιολόγια και στα φύλλα αξιολόγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ανεπαρκή στοιχεία και «χαμένοι» σταθμάρχες

Η ΡΑΣ διαπίστωσε σοβαρές αντιφάσεις και κενά στα έγγραφα που παρουσίασε ο ΟΣΕ: σε αρκετές περιπτώσεις, η εκπαίδευση φαίνεται να ολοκληρώθηκε σε 143 αντί για 177 ώρες, χωρίς υπογραφές εκπαιδευομένων ή επιβεβαιωμένα ημερολόγια πρακτικής.

Ενδεικτικά, στα φύλλα αξιολόγησης εντοπίστηκαν στοιχεία μόνο για 66 από τους 77 σταθμάρχες, ενώ απουσιάζουν βαρδιόλογια και υπογραφές, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επιβεβαιωθεί ο τόπος και ο χρόνος εκπαίδευσης.

Προσωπικό «δύο ταχυτήτων»

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον διαχωρισμό προσωπικού από τον ΟΣΕ, ο οποίος εφάρμοσε διαφορετικό καθεστώς εκπαίδευσης για μόνιμους υπαλλήλους και εργαζόμενους με σύμβαση παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι), παρότι εκτελούσαν τα ίδια καθήκοντα.

Σύμφωνα με την Αρχή, ο Οργανισμός «παράτυπα και δίχως κανένα νομικό έρεισμα, διαχωρίζει το προσωπικό κυκλοφορίας (που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα για την ασφάλεια) σε μόνιμο ή σε προσωπικό με παροχή ανεξάρτητων υπηρεσιών, προκειμένου να ισχυριστεί κατά ανορθόδοξο τρόπο, ότι οι σταθμάρχες που απασχολούνται από αυτόν και συνδέονται με σύμβαση παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών ουσιαστικά αποτελούν προσωπικό που εκτελεί κρίσιμα για την ασφάλεια καθήκοντα αλλά για το οποίο υφίσταται άλλο νομικό καθεστώς εκπαίδευσης, ελέγχου επάρκειας προσόντων κλπ, σε σχέση με το μόνιμο προσωπικό που εκτελεί τα ίδια κρίσιμα καθήκοντα, καταλήγοντας ουσιαστικά στο φαινόμενο της ύπαρξης προσωπικού (που εκτελεί κρίσιμα καθήντα) δύο ταχυτήτων».

Η ΡΑΣ χαρακτηρίζει αυτή την πρακτική παράνομη και αβάσιμη, σημειώνοντας ότι αντιβαίνει στις διατάξεις του ευρωπαϊκού κανονισμού και του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας του Οργανισμού.

Παραβίαση απαγόρευσης και ενεργή υπηρεσία

Από τα σημαντικότερα ευρήματα είναι ότι, παρά την απαγόρευση χρήσης μη πιστοποιημένου προσωπικού, ο ΟΣΕ τοποθέτησε σταθμάρχες χωρίς ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε κρίσιμες θέσεις.

Το διάστημα 22–31 Μαρτίου 2023, οι εργαζόμενοι αυτοί υπηρετούσαν ως μοναδικοί υπεύθυνοι βάρδιας σε σταθμούς όπως Ικόνιο, Πάτρα, Άγιος Ανδρέας, Θεσσαλονίκη και Σίνδος, κατά παράβαση της απόφασης της ΡΑΣ (24/2023).

Το πρόστιμο και οι εντολές συμμόρφωσης

Η ΡΑΣ επέβαλε πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ, δηλαδή 100.000 ευρώ ανά ημέρα απασχόλησης για δέκα ημέρες και επιπλέον 40.000 ευρώ για λοιπές διοικητικές παραβάσεις.

Παράλληλα, η Αρχή ζήτησε από τον ΟΣΕ να λάβει άμεσα διορθωτικά μέτρα, μεταξύ των οποίων:

  • Τήρηση αναλυτικών και ενυπόγραφων παρουσιολογίων, ωρολογίων προγραμμάτων και ημερολογίων εκπαίδευσης.
  • Συγκρότηση Τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης με ανεξαρτησία και εμπειρία.
  • 18μηνη δοκιμαστική περίοδος για σταθμάρχες και κλειδούχους.
  • Έκδοση βεβαιώσεων επιτυχούς εκπαίδευσης και εκθέσεων απόδοσης.

Η ΡΑΣ προειδοποιεί ότι, εάν δεν υπάρξει πλήρης συμμόρφωση, θα επιβληθούν νέα πρόστιμα ή αυστηρότερα μέτρα.

Δείτε επίσης:

Τέμπη: Έτοιμες οι κλήσεις προς απολογία για Τριαντόπουλο, Αγοραστό και άλλους έξι

Τέμπη: Εκταφή και εξετάσεις DNA ζητά ο Ασλανίδης με νέο υπόμνημα

Μπάχαλο με τρένο σε λάθος γραμμή: Ο ΟΣΕ διαψεύδει και η Hellenic Train επιβεβαιώνει

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το ΠΑΣΟΚ τώρα θέλει να λύσει και το κυκλοφοριακό της Αττικής

Το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε ότι τώρα θα ασχοληθεί για να λύσει το πρόβλημα της κίνησης στην Αττική. Έτσι, σε συνεργασία με...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Pret a porter στη Βουλή: 18.000 για ρούχα στους κλητήρες

Πρυτανεύει στη Βουλή η ανάγκη για ομοιομορφία και για στολές στους υπαλλήλους, ειδικά σε όσους μπαίνουν στην αίθουσα της Ολομέλειας....
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

ΠΑΣΟΚ: Γλαβίνας έξω, Κουτσούκος μέσα

Σημαντικές ανακατατάξεις, με υποδόριο πολιτικό νόημα, σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στο ΠΑΣΟΚ, και συγκεκριμένα στο γραφείο του προέδρου Νίκου Ανδρουλάκη....
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Ανδρέας Λοβέρδος τοποθετήθηκε πρώτη φορά για τη σύλληψη του γιου του

Για πρώτη φορά μίλησε δημόσια ο Ανδρέας Λοβέρδος για την σύλληψη του γιου του μετά από καταδίωξη στη Νέα Ερυθραία....
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βουλή: Πέρασε το νομοσχέδιο για τις ΑΙ κάμερες στους δρόμους

Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας,...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Προ των πυλών νέα ισχυρή κακοκαιρία – Ποιες περιοχές θα «χτυπήσει»

Νέα ισχυρή κακοκαιρία αναμένεται να «χτυπήσει» τη χώρα τα επόμενα 24ωρα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των μετεωρολόγων, έντονες βροχές και...
ΕΛΛΑΔΑ

Μετά από 4 ώρες αποκλεισμού, άνοιξε το τελωνείο στους Ευζώνους

Στις 22:30, μία ώρα νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, οι αγρότες του Δήμου Παιονίας και της ευρύτερης περιοχής άνοιξαν τελικά...
ΕΛΛΑΔΑ

Πορεία προς τα Μάλγαρα την Τετάρτη για τους οδηγούς ταξί της Θεσσαλονίκης

Σε κινητοποίηση προς τα Μάλγαρα θα προχωρήσουν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου οι οδηγοί ταξί της Θεσσαλονίκης. Οι οδηγοί ταξί βρίσκονται...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης